De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6

Auteur Topic: De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6  (gelezen 35547 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #30 Gepost op: 1 maart 2016, 21:30:03
Ik snap je betoog, het blijkt inderdaad niet uit deze casus.
Maar dat betekent niet dat het niet ten laste gelegd had kunnen worden, de manier waarop deze klap wordt uitgevoerd had wel degelijk voor poging doodslag kunnen doorgaan. Of het tot een veroordeling komt ligt natuurlijk niet aan ons.

In Tilburg is er een vergelijkbare situatie geweest, jaar of 10 geleden. Iemand wordt uit het niets ontzettend hard geslagen (ik dacht met een helm) door een onbekende en komt te overlijden, verdachte is veroordeeld tot doodslag.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #31 Gepost op: 1 maart 2016, 23:41:47
Citaat van: silque link=msg=1409975 date=1456864203
In Tilburg is er een vergelijkbare situatie geweest, jaar of 10 geleden. Iemand wordt uit het niets ontzettend hard geslagen (ik dacht met een helm) door een onbekende en komt te overlijden, verdachte is veroordeeld tot doodslag.
Volgens mij heb ik ook weleens jurisprudentie langs zien komen in een zaak waarbij de dader een getraind vechtsporter was en dus had kunnen weten dat zijn klap de dood tot gevolg had kunnen hebben.

Maar goed, kennelijk was een poging zware mishandeling op basis van het dossier het hoogst haalbare.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #32 Gepost op: 2 maart 2016, 13:04:08
Ik vond het bizar om te zien in ieder geval...  :-X
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2016, 18:42:36
Citaat van: Sonic link=msg=1409644 date=1456739893
Ik vond blik op de weg toch wat meer informatief dan wegmisbruikers.
Zoals de specials en vaak gingen ze nog bij de overtreder op bezoek. Vond het een leuk programma jammer dat het zogelopen heeft voor Leo en zijn team.
Gr

Absoluut mee eens.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #34 Gepost op: 3 maart 2016, 18:49:09
Ben zelf ook benieuwd of Rood en Wit ook van pas komen, anders slaat de naam van het programma de plank een beetje mis idd. en dat is ook wat ik hoor van centralisten, dat zij het echte meldkamerwerk missen dan wel onderbelicht vinden.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #35 Gepost op: 3 maart 2016, 21:02:42
Nee er werd in het programma gezegd dat "in dit programma de werkzaamheden van de politie wordt gevolgd". geen wit en rood dus..........


Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1410433 date=1457027349
Ben zelf ook benieuwd of Rood en Wit ook van pas komen, anders slaat de naam van het programma de plank een beetje mis idd. en dat is ook wat ik hoor van centralisten, dat zij het echte meldkamerwerk missen dan wel onderbelicht vinden.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #36 Gepost op: 4 maart 2016, 12:43:12
Citaat van: Red link=msg=1409995 date=1456872107
Volgens mij heb ik ook weleens jurisprudentie langs zien komen in een zaak waarbij de dader een getraind vechtsporter was en dus had kunnen weten dat zijn klap de dood tot gevolg had kunnen hebben.

Maar goed, kennelijk was een poging zware mishandeling op basis van het dossier het hoogst haalbare.

Waarom eigenlijk "poging", als iemand een tijdje bewusteloos op de grond ligt lijkt het me toch dat die poging best goed gelukt is, is het dan niet gewoon zware mishandeling? Ik vind poging klinken alsof hij het probeerde maar niet succesvol was en er eigenlijk niets gebeurd is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #37 Gepost op: 4 maart 2016, 13:06:45
Bij zware mishandeling wordt er ook (of vooral) gekeken naar het letsel en de lange termijn gevolgen. In dit geval is het slachtoffer volgens mij kort opgenomen in het ziekenhuis maar heeft hij er niets aan over gehouden.

Citaat
Wanneer is er sprake van zware mishandeling?
Er is sprake van zware mishandeling wanneer er zwaar lichamelijk letsel, blijvend letsel en/of blijvend ontsierend letsel wordt toegebracht.
Het feit dat iemand buiten bewustzijn raakt hoeft daar niet perse onder te vallen. Al ziet het er natuurlijk wel heftig uit.

Voor meer uitleg zie onder andere:
http://www.strafrechtadvocatennetwerk.nl/advocaat/64-advocaat/178-mishandeling-mishandeld
http://www.juridischkennisportaal.nl/wiki/strafrecht/mishandeling-en-openlijke-geweldpleging/kwalificatie-letsel.htm
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #38 Gepost op: 6 maart 2016, 15:54:58
https://www.youtube.com/watch?v=YeqqCTr2uog
Promo De Meldkamer Afl 2 HD

Gepubliceerd op 3 mrt. 2016 DierenManieren
De Meldkamer; nieuw spraakmakend realityprogramma op basis van exclusieve politiebeelden. Dit keer o.a. aanhouding met schieten in Utrecht, minderjarige woningovervallers in Rotterdam, Roemeense draaideurcrimineel plundert kantoren op bedrijventerrein
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #39 Gepost op: 6 maart 2016, 16:02:25
SBS6 @SBS6
Vanavond zien we o.a. een heftige achtervolging waarbij een agent keihard met een klauwhamer word geraakt... pic.twitter.com/ZONoGX0E2F
15:00 uur · 6 Mar 2016 · MI Connect
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen