De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6

Auteur Topic: De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6  (gelezen 35564 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #60 Gepost op: 14 maart 2016, 16:31:51


Ben ik nou heel scherp, of was het andere mensen ook opgevallen?  ::)

Nee klopt. Leuk programma maar al die wegmisbruikerspoespas eromheen hoeft van mij niet.

Ik erger me ook stierlijk aan dat sbs zesserige sensatieverhaal erbij.
Steeds sirene erachter monteren terwijl die niet aan staat.
Zenuwachtige up beat  muziekjes voor opbouwende spanning.
Continuity is ver te zoeken.

En tot overdreven toe nadruk leggen op de "wat deed het met je" -vraag bij de interviews met de collegas. Zelfs bij totaal niet spannende situaties.
Alsof we inmiddels niks gewend zijn.
Prima dat hier heel even aandacht aan wordt besteed maar too much SBS.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #61 Gepost op: 14 maart 2016, 16:41:58
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412883 date=1457969010
Das sowieso een hele goeie tip!

Zeker: anders heb je kans dat jij door de drenkeling mee na onder wordt getrokken doordat die zo krampachtig vasthoudt aan jou.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #62 Gepost op: 14 maart 2016, 16:44:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412887 date=1457969511

Nee klopt. Leuk programma maar al die wegmisbruikerspoespas eromheen hoeft van mij niet.

Ik erger me ook stierlijk aan dat sbs zesserige sensatieverhaal erbij.
Steeds sirene erachter monteren terwijl die niet aan staat.
Zenuwachtige up beat  muziekjes voor opbouwende spanning.
Continuity is ver te zoeken.

En tot overdreven toe nadruk leggen op de "wat deed het met je" -vraag bij de interviews met de collegas. Zelfs bij totaal niet spannende situaties.
Alsof we inmiddels niks gewend zijn.
Prima dat hier heel even aandacht aan wordt besteed maar too much SBS.

Idd, waarom kan SBS6 het niet gewoon doen zoals Cops, eenvoudig, vet en superpopulair in de USA.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #63 Gepost op: 14 maart 2016, 16:47:21
Geloof me, ook in Cops hergebruiken ze beeldmateriaal hoor. Gewoon een oud stukje pakken, spiegelen, en het valt bijna niet op dat je hetzelfde shot drie afleveringen geleden ook al gebruikte ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #64 Gepost op: 14 maart 2016, 16:52:01
Geloof me, ook in Cops hergebruiken ze beeldmateriaal hoor. Gewoon een oud stukje pakken, spiegelen, en het valt bijna niet op dat je hetzelfde shot drie afleveringen geleden ook al gebruikte ;)
Alleen rijden ze dan wel ineens met het stuur rechts. Hahaha

Voordeel van COPS is dat de cameraman altijd meegaat. Hij volgt de diender bijna overal.
De (buiten)shots van introductie van de agent waarmee ze op pad zijn is vaak een eerdere opname.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #65 Gepost op: 14 maart 2016, 16:52:57
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412871 date=1457966894
De vraag is uberhaupt of je erachteraan moet springen...
Ook in deze casus?

Citaat van: Diaephi link=msg=1412872 date=1457966951
Zeker bij iemand die zichzelf van het leven wil beroven zou ik dat lang niet altijd doen idd, vechten in het water is leip.
Hoezo? Als iemand dmv verdrinking zichzelf van het leven wilt beroven zegt dat al dat hij of zij in principe daarbij niemand 'met zich mee' wil nemen. Als dan toch in het water blijkt dat de persoon zich verzet, en de gezondheid van de reddende agent in het geding dreigt te komen, is het toch niet te laat om in zijn/haar eentje naar de kant te zwemmen?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #66 Gepost op: 14 maart 2016, 16:54:25
Ook in deze casus?
Hoezo? Als iemand dmv verdrinking zichzelf van het leven wilt beroven zegt dat al dat hij of zij in principe daarbij niemand 'met zich mee' wil nemen. Als dan toch in het water blijkt dat de persoon zich verzet, en de gezondheid van de reddende agent in het geding dreigt te komen, is het toch niet te laat om in zijn/haar eentje naar de kant te zwemmen?
De vraag is of ik mijzelf hier zonder middelen ook in gevaar moet brengen bij iemand die zelf de keuze maakt om dood te willen.
Hij springt er toch zelf in...
Zulke mensen zijn vaak onberekenbaar.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #67 Gepost op: 14 maart 2016, 16:58:15
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412896 date=1457970721
Alleen rijden ze dan wel ineens met het stuur rechts. Hahaha
Of als je het verkeerd spiegelt rijden ze opeens in Australië ;D


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #68 Gepost op: 14 maart 2016, 17:02:02
Zo heb ik zelf ook wel eens op het spoor met iemand geworsteld terwijl de treinen nog niet met last reden. Achteraf ook ultiem dom maar op het moment zelf doe je wel eens van die gekke dingen, mss inderdaad ook het water in springen.

Goed gedaan of goed gegaan ?

Citaat van: CopVR3 link=msg=1412896 date=1457970721
Alleen rijden ze dan wel ineens met het stuur rechts. Hahaha

Voordeel van COPS is dat de cameraman altijd meegaat. Hij volgt de diender bijna overal.
De (buiten)shots van introductie van de agent waarmee ze op pad zijn is vaak een eerdere opname.

Precies wat wij met Robuust Blauw! ook een beetje proberen te doen op lokaal niveau.

Einde reclame.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #69 Gepost op: 14 maart 2016, 17:23:40
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412898 date=1457970865
De vraag is of ik mijzelf hier zonder middelen ook in gevaar moet brengen bij iemand die zelf de keuze maakt om dood te willen.
Hij springt er toch zelf in...
Zulke mensen zijn vaak onberekenbaar.
Als het probleem is het niet ter hand hebben van middelen kan ik het dilemma begrijpen.
Echter is het voor de agenten ook gevaarlijk om de persoon niet achterna te gaan. Denk aan de mentale gevolgen van iemand voor je ogen dood 'laten' gaan.

Daarnaast dreigt het gevaar dat een omstander zich ermee gaat bemoeien, en de persoon die verdrinkt achterna duikt (ook zonder middelen en) zonder kennis van de situatie. Daarbij komt nog dat deze persoon wellicht geen les gehad heeft in reddend zwemmen, en politieagenten wel.