De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6

Auteur Topic: De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6  (gelezen 35568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #80 Gepost op: 21 maart 2016, 15:22:28
Of ze krijgen en melding in Utrecht waar bij duidelijk staat op het scherm Bernardottelaan, dit word ook gezegd door de centralist maar als ondertitel staat Bernhard Dotter Laan. Of weer sirene terwijl een auto gewoon aan de kant word gezet met enkel stoptransparant (melding vuurwapen in Utrecht)
Ik vond die sirene ook erg storend. Heel erg overheersend terwijl overduidelijk was dat deze niet daadwerkelijk gebruikt werd.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #81 Gepost op: 21 maart 2016, 18:55:25
En het kenteken van die Golf wordt geblokt maar is later in een shot even gewoon leesbaar in beeld. Slordige nabewerking!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #82 Gepost op: 21 maart 2016, 19:20:44
Programma had ook De Politiehelikopter kunnen heten want volgens mij gaat er bijna geen melding voorbij waar de Zulu niet ter plaatse komt  ::)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #83 Gepost op: 21 maart 2016, 22:43:59
Citaat van: marsmello link=msg=1414052 date=1458584444
Programma had ook De Politiehelikopter kunnen heten want volgens mij gaat er bijna geen melding voorbij waar de Zulu niet ter plaatse komt  ::)

Of Go Pro Politie  :) sommige filmpjes ken ik al van Youtube


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #84 Gepost op: 27 maart 2016, 22:14:33
Jammer dat ze laten zien dat Coevorden bij Harderwijk ligt. Verder spraken ze net als de heli erbove  hangt dat ze op de A1 al rijden, dat is pas op het einde het geval.

Veel pas later opgenomen om het interessant te maken, vooral veel portoverkeer of beeld vanuit onopvallende voertuig.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #85 Gepost op: 27 maart 2016, 22:21:33
Lelystad ligt ook ineens midden in het land   ^-^
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #86 Gepost op: 27 maart 2016, 22:59:09
Volgens mij hebben ze met het aanwijzen op het kaartje iedere keer gewoon in het midden 'gemikt' van de regionale eenheid, en nooit precies op de plaats van de meldkamer.

Maarja.. Melding komt uit Almere, meldkamer staat in Lelystad en de heli komt uit Amsterdam. Het is dat ze de Hollandse Brug niet over wisten te komen, anders hadden we Muiderberg er ook nog bij gehad.

Aan de andere kant, ZIJ moesten het programma zo nodig "de meldkamer" noemen, dus wijs je de locatie van de meldkamer aan, punt.

Maar het was ons toch al opgevallen dat SBS geen moer geeft om details? Het programma hoeft niet te kloppen, als er maar mensen kijken (naar de reclames).


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #87 Gepost op: 27 maart 2016, 23:04:43
Als je op internet even het eea terug wil kijken moet je je door een zee aan reclame heenworstelen
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #88 Gepost op: 28 maart 2016, 00:08:07
Citaat van: marsmello link=msg=1414052 date=1458584444
Programma had ook De Politiehelikopter kunnen heten want volgens mij gaat er bijna geen melding voorbij waar de Zulu niet ter plaatse komt  ::)
zou de naam van het programma  beter goed doen, meldkamer is zoveel meer als wat je hier ziet O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #89 Gepost op: 28 maart 2016, 00:16:07
Citaat van: LSPD link=msg=1415793 date=1459112349
Volgens mij hebben ze met het aanwijzen op het kaartje iedere keer gewoon in het midden 'gemikt' van de regionale eenheid, en nooit precies op de plaats van de meldkamer.

Maarja.. Melding komt uit Almere, meldkamer staat in Lelystad en de heli komt uit Amsterdam. Het is dat ze de Hollandse Brug niet over wisten te komen, anders hadden we Muiderberg er ook nog bij gehad.

Aan de andere kant, ZIJ moesten het programma zo nodig "de meldkamer" noemen, dus wijs je de locatie van de meldkamer aan, punt.

Maar het was ons toch al opgevallen dat SBS geen moer geeft om details? Het programma hoeft niet te kloppen, als er maar mensen kijken (naar de reclames).

Ook al zouden ze meldkamers aangeven is het toch ook nog verkeerd op de kaart. Daarnaast staat bij de info het soort incident én locatie. Waar een meldkamer staat maakt geen moer uit. Net als bij een krant heb je toch een eindredacteur die alles even checkt.  ;)