De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6

Auteur Topic: De Meldkamer - Vanaf 28 februari op SBS6  (gelezen 35576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #50 Gepost op: 14 maart 2016, 15:34:24
Ben ik de enige die een beetje het gevoel heeft dat het succes van politieheli gewoon opnieuw uitgemolken wordt, er worden heel veel beelden gebruikt die we daar als eens hebben gezien (relatief oude beelden ook met nog het oude uniform). Buiten de heli beelden worden er in veel casussen amper beelden gebruikt en wordt bijna alles achteraf opgenomen.

Overigens vond ik de artikel 3 suïcidale man casus echt heel sterk, zeker met de afloop erbij, nog een keer bij de man op bezoek gaan. Helaas hebben we daar veel mee te maken en is het niet elke dienst spannende overvallen waarin wordt geschoten op daders. Er mag van mij best iets meer daily job in naar voren komen (zoals PRO 24/7 dat ook mooi kan), ipv de unieke beelden van de heli bij acties die sommige agenten nooit in hun carrière (gelukkig) meemaken.

Just my 2 cents.

Overigens wil ik niet helemaal zuur zijn, ik kijk er evengoed met plezier naar, iedereen is ondertussen wel klaar met de eindeloze verkeerspolitie progamma's.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #51 Gepost op: 14 maart 2016, 15:40:20
Citaat van: DiNozzo link=msg=1412724 date=1457908525
Niet perse. Je weet dat de overval met een mes gepleegd is. Tegelijk zie je dat de man al voor dat hij bij de putten is iets neer lijkt te leggen bij de voorkant van een auto. Dan spreek je over bewijsmateriaal, dat mogelijk ook nog eens gevaarlijk is. Dat moet je niet onbeheerd laten. Om die reden ga je, als er genoeg personeel is, tenminste één agent een plaats delict laten maken zodat het bewijsmateriaal niet kwijt of besmet kan raken.

Dat is wel een puntje voor de evaluatie. Mogelijk dat het overigens wel gebeurd is maar niet gezegd is.Er kan uitgepeild worden maar daarmee krijg je geen exacte locatie. Bovendien duurt het uitpeilen wel eventjes. Omdat die riem prima tegen water kan, behalve de porto dan.Het zal niet de eerste GGZ patient zijn die vervolgens een agent mishandeld. Omdat er toch al geen sprake meer is van vrijwillig meenemen kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. Juist die onvrijwilligheid wil nog wel eens een agressieve reactie triggeren.
Tegenwoordig wordt bij de zwemles wel geleerd om koppel en vest af te doen bij het te water gaan. Vest blijft namelijk drijven en kan daardoor hinderen in de mogelijkheid om een redpoging te doen (en in de beweging van de redder).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #52 Gepost op: 14 maart 2016, 15:48:14
Tegenwoordig wordt bij de zwemles wel geleerd om koppel en vest af te doen bij het te water gaan. Vest blijft namelijk drijven en kan daardoor hinderen in de mogelijkheid om een redpoging te doen (en in de beweging van de redder).
De vraag is uberhaupt of je erachteraan moet springen...


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #53 Gepost op: 14 maart 2016, 15:49:11
Citaat van: CopVR3 link=msg=1412871 date=1457966894
De vraag is uberhaupt of je erachteraan moet springen...

Zeker bij iemand die zichzelf van het leven wil beroven zou ik dat lang niet altijd doen idd, vechten in het water is leip.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #54 Gepost op: 14 maart 2016, 15:51:47
Citaat van: Diaephi link=msg=1412872 date=1457966951
Zeker bij iemand die zichzelf van het leven wil beroven zou ik dat lang niet altijd doen idd, vechten in het water is leip.

Er is mij altijd geleerd (en dat was dan bij scouting maar evengoed) om er niet direct achteraan te springen, want diegene spartelt nog heel erg in het water maar even paar minuten te wachten tot diegene rustig wordt door vermoeidheid. En dan pas erheen zwemmen en vastpakken.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #55 Gepost op: 14 maart 2016, 15:53:55
Citaat van: Diaephi link=msg=1412867 date=1457966064
Ben ik de enige die een beetje het gevoel heeft dat het succes van politieheli gewoon opnieuw uitgemolken wordt, er worden heel veel beelden gebruikt die we daar als eens hebben gezien (relatief oude beelden ook met nog het oude uniform). Buiten de heli beelden worden er in veel casussen amper beelden gebruikt en wordt bijna alles achteraf opgenomen.

Overigens vond ik de artikel 3 suïcidale man casus echt heel sterk, zeker met de afloop erbij, nog een keer bij de man op bezoek gaan. Helaas hebben we daar veel mee te maken en is het niet elke dienst spannende overvallen waarin wordt geschoten op daders. Er mag van mij best iets meer daily job in naar voren komen (zoals PRO 24/7 dat ook mooi kan), ipv de unieke beelden van de heli bij acties die sommige agenten nooit in hun carrière (gelukkig) meemaken.

Just my 2 cents.

Overigens wil ik niet helemaal zuur zijn, ik kijk er evengoed met plezier naar, iedereen is ondertussen wel klaar met de eindeloze verkeerspolitie progamma's.

Ja dat idee had ik ook wel ergens. Zelfde beelden, zelfde voice-over, zelfde montagewijze (niet gek voor hetzelfde productiebedrijf).  ;)

Het enige waar ik me wel een beetje aan ergerde waren continuïteitsfouten. Onderweg naar de suïcidale persoon bijvoorbeeld droegen ze in de bus tactische vesten over een oud uniform, om vervolgens zonder vest (en ik meen) in nieuw uniform uit te stappen. Of ter plaatse komen met een bus, en op de camerabeelden ineens een touran zien staan  :D

Ben ik nou heel scherp, of was het andere mensen ook opgevallen?  ::)
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #56 Gepost op: 14 maart 2016, 15:57:49
Citaat van: Schuimpie link=msg=1412876 date=1457967235
Ja dat idee had ik ook wel ergens. Zelfde beelden, zelfde voice-over, zelfde montagewijze (niet gek voor hetzelfde productiebedrijf).  ;)

Het enige waar ik me wel een beetje aan ergerde waren continuïteitsfouten. Onderweg naar de suïcidale persoon bijvoorbeeld droegen ze in de bus tactische vesten over een oud uniform, om vervolgens zonder vest (en ik meen) in nieuw uniform uit te stappen. Of ter plaatse komen met een bus, en op de camerabeelden ineens een touran zien staan  :D

Ben ik nou heel scherp, of was het andere mensen ook opgevallen?  ::)
Ik meende in de laatste aflevering te hebben gezien dat het onderweg naar de melding overdag was, en bij de melding opeens nacht ;D


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #57 Gepost op: 14 maart 2016, 16:00:48
Citaat van: Schuimpie link=msg=1412876 date=1457967235
Ja dat idee had ik ook wel ergens. Zelfde beelden, zelfde voice-over, zelfde montagewijze (niet gek voor hetzelfde productiebedrijf).  ;)

Het enige waar ik me wel een beetje aan ergerde waren continuïteitsfouten. Onderweg naar de suïcidale persoon bijvoorbeeld droegen ze in de bus tactische vesten over een oud uniform, om vervolgens zonder vest (en ik meen) in nieuw uniform uit te stappen. Of ter plaatse komen met een bus, en op de camerabeelden ineens een touran zien staan  :D

Ben ik nou heel scherp, of was het andere mensen ook opgevallen?  ::)

Had ik idd ook gezien, ze gebruikten gewoon random beelden uit een andere casus van PRO247 waar ze naar een vuurwapenmelding toegingen.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #58 Gepost op: 14 maart 2016, 16:01:45
Citaat van: Schuimpie link=msg=1412876 date=1457967235
Ja dat idee had ik ook wel ergens. Zelfde beelden, zelfde voice-over, zelfde montagewijze (niet gek voor hetzelfde productiebedrijf).  ;)

Het enige waar ik me wel een beetje aan ergerde waren continuïteitsfouten. Onderweg naar de suïcidale persoon bijvoorbeeld droegen ze in de bus tactische vesten over een oud uniform, om vervolgens zonder vest (en ik meen) in nieuw uniform uit te stappen. Of ter plaatse komen met een bus, en op de camerabeelden ineens een touran zien staan  :D

Ben ik nou heel scherp, of was het andere mensen ook opgevallen?  ::)

Dat soort dingen waren mij ook opgevallen, alle afleveringen zitten er vol mee.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #59 Gepost op: 14 maart 2016, 16:23:30
Er is mij altijd geleerd (en dat was dan bij scouting maar evengoed) om er niet direct achteraan te springen, want diegene spartelt nog heel erg in het water maar even paar minuten te wachten tot diegene rustig wordt door vermoeidheid. En dan pas erheen zwemmen en vastpakken.
Das sowieso een hele goeie tip!