Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 102649 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #320 Gepost op: 11 augustus 2016, 00:10:22
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1441724 date=1470865841
Je zou bijna gaan pleiten dat elke regio zijn eigen wagenwerkplaats zou krijgen. Is het bij ons toch iets makkelijker. Iets mis met de auto, even langs de dealer, zij kijken het na/repareren het en je kan weer verder. Heb nog niet mee moeten maken dat ik langer als 45 min moet wachten en dan kon ik weer verder.

Heb pas terug gehoord dat ze een onopvallend voertuig bijna 3 weken zijn kwijt geweest aan de dealer (moest heen voor APK). De dealer was hem vergeten....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #321 Gepost op: 11 augustus 2016, 07:09:55
En dat signaal geeftie op donderdagmiddag/avond. En dan gaatie vrijdag naar de garage en dan kan je hem donderdags weer ophalen.... Ben je de auto een week kwijt.
Wat een geouwehoer dat adblue.
Was die sjoemelsoftware toch niet zo slecht... alles deed het altijd prima.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #322 Gepost op: 11 augustus 2016, 08:15:31
Dit stemt mij niet positief voor de toekomst.

Op dit moment ben ik blij dat we die oude bakken nog hebben, hoe slecht ze er ook aan toe zijn.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #323 Gepost op: 11 augustus 2016, 10:41:43
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441705 date=1470860889
Is het dan zo dat als adblue ineens op is in het weekend dat de auto gewoon ook niet meer werkt en je gewoon tot maandag moet wachten?

Dat zou een hele slechte zaak zijn. Milieu ok. Maar dit gaat een beetje te ver.

Daar moet dan maar een soort van afspraak voor de werkplaats voor komen.  Of via de ANWB als bijvuller.

We hebben auto's die meer dan 130k per jaar lopen. Die kunnen echt niet elke 2 weken naar de dealer...

Mij is verteld dat ie in een soort beveiligde modus gaat als adblue op is. Hij geeft het wel ruim van tevoren aan. Inderdaad iets van 2000 km. Maar er zijn diensten bij dat we wel 300 km afleggen. (Per dienst, dus 3 x per dag)  En als je dan nog het hele weekend moet dan is het wel billenknijpen.

En inderdaad ook; 1 x per 2 weken naar de dealerwerkplaats.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #324 Gepost op: 11 augustus 2016, 11:05:34
Vandaag ff met een lid van OR hierover gesproken. Het wordt in de COR meegenomen en de portefuillehouder van de nieuwe aanbesteding wordt op vlieghoogte gebracht.

We zitten idd met het probleem dat deze derde generatie nog onder het LAPV valt en die lopende contracten niet zo 1,2,3 aangepast kunnen worden.

Op mijn vraag of het niet veel voordeliger zou zijn om naar amerikaans model een speciale auto te laten ontwerpen bleek dat dat niet mag want alles moet volgens EU-aanbestedingen en dan is die optie niet toegestaan. Immers moet iedereen gewoon mee kunnen doen bij de aanbesteding.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #325 Gepost op: 11 augustus 2016, 11:11:59
Citaat van: Jeroen1982 link=msg=1441760 date=1470906334
Vandaag ff met een lid van OR hierover gesproken. Het wordt in de COR meegenomen en de portefuillehouder van de nieuwe aanbesteding wordt op vlieghoogte gebracht.

We zitten idd met het probleem dat deze derde generatie nog onder het LAPV valt en die lopende contracten niet zo 1,2,3 aangepast kunnen worden.

Op mijn vraag of het niet veel voordeliger zou zijn om naar amerikaans model een speciale auto te laten ontwerpen bleek dat dat niet mag want alles moet volgens EU-aanbestedingen en dan is die optie niet toegestaan. Immers moet iedereen gewoon mee kunnen doen bij de aanbesteding.

Is het dan niet een alternatief om ff na onze oosterburen te gaan, bij de VW-fabriek ff aan te kloppen? Zij maken speciale hulpdiensten uitvoering van onder andere de VW Passat. In ieder geval wordt het basismodel zo aangepast dat hij tegen een stootje kan enzo.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #326 Gepost op: 11 augustus 2016, 13:59:32
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441737 date=1470892195
Wat een geouwehoer dat adblue.
Was die sjoemelsoftware toch niet zo slecht... alles deed het altijd prima.
Die sjoemelsoftware was wel zo slecht... Ja, de auto reed maar ook de politie is voorgelogen over de producten die men inkocht, ten kostte van 'eerlijke' fabrikanten.

Nu zit men eraan vast...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #327 Gepost op: 11 augustus 2016, 15:00:27
Citaat van: mark hes link=msg=1441658 date=1470841782
Zelf Adbleu bijvullen word niet vergoed door de leasemaatschappij, dat moet via de garage.

Und?
Zolang het afgerekend kan worden met de tankpas, het betreffende tankstation per dag 19 uur open is en we zo dus kunnen blijven rijden moet het maar zo...

Citaat van: Wolfs link=msg=1441725 date=1470866278
Gelukkig hebben wij die al in Amsterdam (Eenhoorn). Het zal bij ons denk ik wel los lopen.

Ja, want vanuit wijkteam Aalsmeer naar De Eenhoorn rijden voor 6 liter Adblue is volslagen niet idioot  ::) ???




De Adblue uit de pomp is overigens exact het zelfde als bij de dealer. Sterker nog, onze dealer stuurt ons naar een transportbedrijf (met eigen pomp).
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1441712 date=1470862898
En dat signaal geeftie op donderdagmiddag/avond. En dan gaatie vrijdag naar de garage en dan kan je hem donderdags weer ophalen.... Ben je de auto een week kwijt.
Dit is toch stemmingmakerij hoop ik? Politie krijgt (of hoort) voorrang bij de dealer (te krijgen). Zeker Adblue bijvullen is 2 minuten werk.

Nogmaals, AdBlue is geen keuze van wel of niet. Zolamg we diesel blijven rijden komen we hier niet meer vanaf.
Contact leggen met de fabriek heeft geen enkele nut. Men wil diesel en die zijn in de euro6 uitvoering (nagenoeg) niet te krijgen zonder Adblue.
De organisatie moet hier alleen nog even aan wennen. Ik ben blij met de nieuwe Touran, hij rijdt stukken beter, is aardig wat sneller, er zit een radio in en is gewoon een doorontwikkeling van de eerste LAPV Touran.
Een doorontwikkeld voertuig die nu, voor zover mogelijk, gebouwd is voor het werk waar hij voor is.

Enne.... hij loopt gewoon 200km per uur O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #328 Gepost op: 11 augustus 2016, 21:58:04

Zolang het afgerekend kan worden met de tankpas, het betreffende tankstation per dag 19 uur open is en we zo dus kunnen blijven rijden moet het maar zo...

Ja, want vanuit wijkteam Aalsmeer naar De Eenhoorn rijden voor 6 liter Adblue is volslagen niet idioot  ::) ???

De brug overrijden naar de Kruisweg 471 in Rozenburg bij de Aviapomp. Vlakbij en 24 uur te gebruiken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #329 Gepost op: 11 augustus 2016, 23:27:24
Citaat van: Bert65 link=msg=1441861 date=1470945484
De brug overrijden naar de Kruisweg 471 in Rozenburg bij de Aviapomp. Vlakbij en 24 uur te gebruiken.

Even als voorbeeld....
Iedere eenheid heeft ook (voor zolang t duurt) een wagenparkbeheerder.
Een eenheidsgarage waar Adblue bijgevuld kan worden is geen oplossing en dus "bij ons zal het wel loslopen" slaat nergens op  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !