Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #370 Gepost op: 19 augustus 2016, 10:35:09
Bij zo goed als alle automerken zal je dat soort zaken opnieuw moeten uitschakelen als de motor uitgeschakeld is geweest. Mercedes heeft gelukkig knopjes op het dashboard; uit is uit tot je het weer inschakelt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #371 Gepost op: 19 augustus 2016, 10:38:14
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1443326 date=1471594067
Juist... als ik goed meegeteld heb dus al (minstens) 2 systemen die je met de hand, voor elke (spoed-)rit, uit moet zetten? Front Collision en Auto Engine Start/Stop? Of vergis ik me en blijft de instelling voor dit laatste bewaard na verwijderen contactsleutel?

Nouja ik tel er maar 1, namelijk front collision. Het start/stop systeem is vervelend, maar niet persé onveilig waardoor je het moet uitschakelen.
Overigens is dit een druk op de knop, dat is echt zo gebeurd, maar moet wel na iedere motorstart herhaald worden idd. Mag door de dealer niet uitgeschakeld worden want dat heeft weer met het energielabel te maken.

Dan hebben we ook de verlichting nog, die kun je ook niet helemaal uitschakelen. Niet handig als je wilt posten.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1443329 date=1471595500
Ding loopt over de 200. Waar de oude tussen de 175 en 190 deed.

Nu de bus nog...

Ha dat heb ik dan nog niet geprobeerd die snelheid, hebben wij andere auto's voor  ;D >:D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #372 Gepost op: 19 augustus 2016, 11:57:13
Wel raar als de verlichting aan zou blijven staan.
Heeft een tijd geleden een stuk op intranet gestaan dat deze geheel uitgeschakeld moet kunnen worden.
Eis van de politie welke door Pon in de software zou worden aangepast.

Het is niet toevallig de instelling in het menu "dagrijverlichting" welke aangevinkt staat?


guest15549

  • Gast
Reactie #373 Gepost op: 19 augustus 2016, 12:09:21
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1443326 date=1471594067
Juist... als ik goed meegeteld heb dus al (minstens) 2 systemen die je met de hand, voor elke (spoed-)rit, uit moet zetten? Front Collision en Auto Engine Start/Stop? Of vergis ik me en blijft de instelling voor dit laatste bewaard na verwijderen contactsleutel?

Mijn mening: de instantie belast met het opstellen van elke volgende APV mag wel eens haarfijn (gaan) opletten dat het uitschakelen van e.e.a. mogelijk is en na de rit behouden blijft. In hoeverre dit voor nieuwe versies van wagens onder huidige aanbestedingen gelden kan, mag ook wel eens onderzocht worden, het gaat hier wel over een "ingeslopen" eigenschap die behoorlijk afbreuk doet aan de bruikbaarheid voor politiedoeleinden.

Start- stop systeem zit toch gewoon naast de DSG-pook?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #374 Gepost op: 19 augustus 2016, 22:45:27
Citaat van: Germen link=msg=1443343 date=1471600633
Wel raar als de verlichting aan zou blijven staan.
Heeft een tijd geleden een stuk op intranet gestaan dat deze geheel uitgeschakeld moet kunnen worden.
Eis van de politie welke door Pon in de software zou worden aangepast.

Het is niet toevallig de instelling in het menu "dagrijverlichting" welke aangevinkt staat?

Ja hoor.
Dagrijverlichtig en comming/leaving home kunnen gewoon uit.
Even zoeken in de autoradio  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #375 Gepost op: 20 augustus 2016, 14:59:08
Citaat van: Jerommeke link=msg=1443433 date=1471639527
Ja hoor.
Dagrijverlichtig en comming/leaving home kunnen gewoon uit.
Even zoeken in de autoradio  ;)

Is niet waar van de 4 voertuigen kan bij ons van slechts 2 de verlichting uit. Van de overige twee blijft het stadslicht branden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #376 Gepost op: 20 augustus 2016, 15:31:33
Is niet waar van de 4 voertuigen kan bij ons van slechts 2 de verlichting uit. Van de overige twee blijft het stadslicht branden.
Dat IS het dagrijlicht. En die kun je in elke Touran in de cockpit/radiosysteem via menu uitzetten.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #377 Gepost op: 21 augustus 2016, 17:18:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1443469 date=1471699893
Dat IS het dagrijlicht. En die kun je in elke Touran in de cockpit/radiosysteem via menu uitzetten.

Sorry is niet waar, kunnen bij ons bij twee voertuigen niet uit. Optie staat niet in het menu.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #378 Gepost op: 21 augustus 2016, 18:23:41
Sorry is niet waar, kunnen bij ons bij twee voertuigen niet uit. Optie staat niet in het menu.
Dat is heel vreemd. Want LAPV.


Jan Peter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #379 Gepost op: 21 augustus 2016, 19:07:58
Als het voertuig eens in de garage (VW) is kan men deze functie makkelijk via VCDS computer aanpassen.