Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101702 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #380 Gepost op: 23 augustus 2016, 16:19:23
Front collision warning kan uit, maar moet automatisch weer aangaan nadat de motor opnieuw is gestart. Is een verplichte regel in de EU, daar ontkomt de politie ook niet aan. Waar wel aan gedacht zou kunnen worden, is frotn colission automatisch uit te schakelen wanneer blauwe zwaailichten en sirene worden geactiveerd. Dit is in principe mogelijk, maar vraagt om het schrijven/ maken van een CAN interface die specifiek deze code naar het voertuig zendt.

Ik weet dat Magirus er mee bezig is. Zullen ongetwijfeld meer ondernemingen volgen. Geen idee of PON zoiets in huis doet, of via een derde partij.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #381 Gepost op: 23 augustus 2016, 16:56:16
Front collision warning kan uit, maar moet automatisch weer aangaan nadat de motor opnieuw is gestart. Is een verplichte regel in de EU, daar ontkomt de politie ook niet aan.

De meeste nieuwe autos hebben dat systeem toch niet?
Het is een duurbetaalde optie.

Die moet er dus gewoon niet op...
Besteed dat geld liever aan een trekhaak ofzo... of meer blauw zou ik zeggen...  ;)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #382 Gepost op: 23 augustus 2016, 17:20:18
Geen idee of het standaard is bij Volkswagen. Bij vrachtauto's is het vanaf bepaalde datum eerste toelating verplicht.


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #383 Gepost op: 23 augustus 2016, 19:06:07
Het lijkt er op dat dit de Highline. Bij deze uitvoering is het een gratis optie


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #384 Gepost op: 23 augustus 2016, 20:17:29
Het lijkt er op dat dit de Highline. Bij deze uitvoering is het een gratis optie
Volgens mij zijn de LAPV autos gewoon comfortline...


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #385 Gepost op: 24 augustus 2016, 00:45:46
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1443878 date=1471961963
Front collision warning kan uit, maar moet automatisch weer aangaan nadat de motor opnieuw is gestart. Is een verplichte regel in de EU, daar ontkomt de politie ook niet aan. Waar wel aan gedacht zou kunnen worden, is frotn colission automatisch uit te schakelen wanneer blauwe zwaailichten en sirene worden geactiveerd. Dit is in principe mogelijk, maar vraagt om het schrijven/ maken van een CAN interface die specifiek deze code naar het voertuig zendt.

Ik weet dat Magirus er mee bezig is. Zullen ongetwijfeld meer ondernemingen volgen. Geen idee of PON zoiets in huis doet, of via een derde partij.

Alleen bij blauw heb je niets aan. Rijd meer zonder blauw met spoed dat zonder.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #386 Gepost op: 24 augustus 2016, 08:53:44
Citaat van: Matth link=msg=1443921 date=1471992346
Alleen bij blauw heb je niets aan. Rijd meer zonder blauw met spoed dat zonder.
Dus dan gewoon aan een status koppelen, 2 en 3 uit, bij eentje weer aan.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #387 Gepost op: 24 augustus 2016, 09:05:16
Ik heb ook regelmatig spoed zonder aan een melding te hangen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #388 Gepost op: 24 augustus 2016, 09:39:33
Citaat van: silque link=msg=1443263 date=1471546147
Als het zo eenvoudig was, was het al gebeurd.
De garage doet dit niet, mogen ze niet.

Is het zo ingewikkeld voor de werkplaats van hulpverleningsdiensten om dergelijke systemen uit te schakelen? Onze technische dienst schakelt voor ingebruikname diverse systemen uit door de voertuigen even aan de computer te hangen, volgens een monteur 5 minuten werk. De technische dienst van brandweer, politie en ambulancedienst schakelen bij Toyota Landcruisers meerdere systemen uit, o.a. snelheidsbegrenzing, een aantal veiligheidssystemen zoals rear cross-traffic alert  en forward-collision avoidance system en het mogelijk maken om het voertuig van buitenaf te kunnen afsluiten terwijl motor blijft draaien (voor airco en zwaailichten).

Het opperhoofd van de ambulancewerkplaats zegt dat het bij volkswagen ook geen groot probleem is voor de monteurs. Hij zegt dat hij het bij ons ook niet zou doen als de directie deze opdracht niet geeft aan de werkplaats. Bij Toyota vervalt de garantie zodra je de voertuigsoftware zelf aanpast.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #389 Gepost op: 24 augustus 2016, 09:52:28
Citaat van: Matth link=msg=1443921 date=1471992346
Alleen bij blauw heb je niets aan.
Tuurlijk heb je er wel iets aan. Het zou een verbetering zijn van de huidige situatie waar je ALTIJD zelf de instellingen in moet duiken.

Dat het perfect is zeg ik niet, maar zeker een stap in de goede richting.