Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101613 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #390 Gepost op: 24 augustus 2016, 12:10:30
Citaat van: Jerommeke link=msg=1441889 date=1470956219
Dus het is stemmingmakerij.... diverse ME voertuigen hebben ook een kan achterin liggen. Je kunt ook gewoon op het kenteken een kan adblue halen... of gewoon langs de pomp.
Zoals ik al eerder zei, dat apul kost minder als een euro per liter, die zes/zeven euro per 5000km afgewogen tegen 24/7 inzetbaarheid  ::)

Met andere woorden, gewoon gaan ervaren en zeker eens in gesprek gaan met de dealer en zoeken naar mogelijkheden in plaats van de negativiteit induiken
Bij ons staat er gewoon een adbluepomp in de garage, nu nog maar 2 vtgen op adblue maar dat gaan er zeker meer worden
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #391 Gepost op: 24 augustus 2016, 16:59:01
Citaat van: LSPD link=msg=1443953 date=1472025148
Tuurlijk heb je er wel iets aan. Het zou een verbetering zijn van de huidige situatie waar je ALTIJD zelf de instellingen in moet duiken.

Dat het perfect is zeg ik niet, maar zeker een stap in de goede richting.

Halve stappen zijn geen stappen. Problemen dien je volledig op te lossen. Mijn ervaring namelijk dat als er een halve oplossing komt, de hele uitblijft.


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #392 Gepost op: 24 augustus 2016, 20:58:56
Citaat van: jvo link=msg=1443970 date=1472033430
Bij ons staat er gewoon een adbluepomp in de garage, nu nog maar 2 vtgen op adblue maar dat gaan er zeker meer worden

Wij halen gewoon op de multi tankcard. Geen enkel probleem. Er staan gewoon wat voorraad tankjes in de garage.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #393 Gepost op: 24 augustus 2016, 20:59:28
Citaat van: Matth link=msg=1443994 date=1472050741
Halve stappen zijn geen stappen. Problemen dien je volledig op te lossen. Mijn ervaring namelijk dat als er een halve oplossing komt, de hele uitblijft.

Ideaal zou zijn als er een knop komt speciaal voor spoedritten, waarbij bijv. automatisch de auto in sportstand gaat, en bepaalde systemen uitgeschakeld worden.

Dan heb je gelijk ook de mogelijkheid om met blauw te rijden EN geactiveerde veiligheidssystemen, als je dat wenst.

Dat moet dan wel opgenomen worden in een nieuw programma van eisen bij een volgende aanbesteding. Voor huidige voertuigen is misschien een halve oplossing het beste wat je kunt krijgen: een dakset die communiceert met dat forward-collision gebeuren. Kan men gelijk werk maken van die herrie wat van de huidige daksets afkomt.

In de toekomst komen er alleen maar meer veiligheidssystemen standaard in te zitten. Dat dit probleem nu bestaat heeft politie helemaal een zichzelf te wijten. Het is een trend die al langer te zien is bij normale personenauto's, en dat is nou eenmaal precies waar politie in rijdt. Men had dit kunnen verwachten.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #394 Gepost op: 24 augustus 2016, 23:18:57
Citaat van: LSPD link=msg=1444035 date=1472065168
Ideaal zou zijn als er een knop komt speciaal voor spoedritten, waarbij bijv. automatisch de auto in sportstand gaat, en bepaalde systemen uitgeschakeld worden.

Dan heb je gelijk ook de mogelijkheid om met blauw te rijden EN geactiveerde veiligheidssystemen, als je dat wenst.

Dat moet dan wel opgenomen worden in een nieuw programma van eisen bij een volgende aanbesteding. Voor huidige voertuigen is misschien een halve oplossing het beste wat je kunt krijgen: een dakset die communiceert met dat forward-collision gebeuren. Kan men gelijk werk maken van die herrie wat van de huidige daksets afkomt.

In de toekomst komen er alleen maar meer veiligheidssystemen standaard in te zitten. Dat dit probleem nu bestaat heeft politie helemaal een zichzelf te wijten. Het is een trend die al langer te zien is bij normale personenauto's, en dat is nou eenmaal precies waar politie in rijdt. Men had dit kunnen verwachten.

Beste lspd, mag ik vragen hoe ver je bent in de je opleiding? Niet om lullig te doen, echt uit interesse. Dit vraag ik ook een beetje omdat ik echt niet snap hoe een collega kan zeggen dat die systemen met de dakset moeten communiceren. Dat spul moet er gewoon vanaf, onze voertuigen worden nu eenmaal anders gebruikt dat burgervoertuigen.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #395 Gepost op: 25 augustus 2016, 10:23:33
Citaat van: Matth link=msg=1444050 date=1472073537
Beste lspd, mag ik vragen hoe ver je bent in de je opleiding? Niet om lullig te doen, echt uit interesse. Dit vraag ik ook een beetje omdat ik echt niet snap hoe een collega kan zeggen dat die systemen met de dakset moeten communiceren. Dat spul moet er gewoon vanaf, onze voertuigen worden nu eenmaal anders gebruikt dat burgervoertuigen.
Dat het systeem er permanent af gaat is zoals eerder gezegd niet mogelijk, en je moet je ook afvragen of dat altijd ideaal is. Een veiligheidssysteem is niet per definitie slecht, puur omdat het op een politieauto zit. Ben benieuwd wanneer de eerste gevallen bekend worden waarbij deze systemen ook in gevallen waarbij politievoertuigen betrokken zijn, ongevallen voorkomen heeft.

LSV gaf al aan dat er gewerkt wordt om communicatie tussen dakset en auto mogelijk te maken. Dat is dus een reëele optie. Dat de systemen 'eruit' gehaald worden lijkt uitgesloten.

Wat hier voorgesteld wordt als gedeeltelijke oplossing is dus simpelweg roeien met de riemen die je hebt, en zou naar verluidt al een hele verbetering zijn.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #396 Gepost op: 25 augustus 2016, 10:36:32
Hoeveel van deze voertuigen moeten er nog komen/rijden er in totaal rond voor de volgende LAPV?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #397 Gepost op: 25 augustus 2016, 12:11:29
Dat ligt er maar net aan wanneer de contracten getekend worden, tot die tijd blijven deze voertuigen komen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #398 Gepost op: 25 augustus 2016, 13:19:11


LSV gaf al aan dat er gewerkt wordt om communicatie tussen dakset en auto mogelijk te maken. Dat is dus een reëele optie.
Aangaande de front assist zou dit een waardeloze oplossing zijn, bedacht door mensen die niks van politiewerk weten.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #399 Gepost op: 25 augustus 2016, 13:22:29
Dat ligt er maar net aan wanneer de contracten getekend worden, tot die tijd blijven deze voertuigen komen.
Motoromloopsysteem is ook aparte inbouw. Een fysieke aftermarket knop op het dash voor het uitschakelen zou al veel schelen.
En dat mag gewoon want je kunt hem nu ook al uitzetten.

Ben het er mee eens dat front assist ook wel een meerwaarde heeft. Alleen niet altijd.
In de suffe nachtdiensten waarin je even rustig surveilleert kan het een veiligere optie zijn en aanrijdingen voorkomen.