Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 100909 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #400 Gepost op: 27 augustus 2016, 19:32:49
Hoe is de ervaring bij de verschillende verkeersdiensten? Volvo levert al een tijdje vergelijkbare systemen op hun auto's en een LE of VHT drukt vaker klanten van de weg dan de meeste wijkagenten.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #401 Gepost op: 27 augustus 2016, 19:42:08
Citaat van: jadjong link=msg=1444342 date=1472319169
Hoe is de ervaring bij de verschillende verkeersdiensten? Volvo levert al een tijdje vergelijkbare systemen op hun auto's en een LE of VHT drukt vaker klanten van de weg dan de meeste wijkagenten.
Klopt het zogenaamde 'Driver support' systeem. Maar dat zit er niet standaard op, en dus ook niet op de verkeers Volvo's.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #402 Gepost op: 27 augustus 2016, 19:48:17
Zit er volgens mij bij ons in de Volvo's niet op of is altijd uitgeschakeld. Ik heb het in ieder geval nog nooit gemerkt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #403 Gepost op: 27 augustus 2016, 20:30:18
Front collision en andere (veiligheids) systemen zijn tijdens een spoedrit al lastig, maar nog veel vervelender als je tijdens een achtervolging een voertuig wilt rammen.

Ik geloof niet dat de systemen technisch niet uit te schakelen zijn, dit moet softwarematig vrij eenvoudig te doen zijn. Ik denk echter dat dit van bovenaf wordt tegen gehouden ivm typegoedkeuringen en veiligheidscertificaten oid.

Het verbaast mij niet dat hier van te voren niks over afgesproken is met de leverancier.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #404 Gepost op: 27 augustus 2016, 20:54:47
Het verbaast mij niet dat hier van te voren niks over afgesproken is met de leverancier.
Daar verbaas ik mij niet over.


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #405 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:24:37
Op de Volvo's xc60 van Meditaxi zit deze optie, maar reageert (volgens mij) alleen wanneer snelheid onder de 40km/u is en daarboven niet.
Heb bij de slagboom eens te snel willen optrekken en stond daarna gelijk met een rotklap stil, tijdens spoedrit nooit last van gehad of ervaren dat dit systeem ingreep.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #406 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:45:03
Citaat van: Dion link=msg=1444349 date=1472322618
Front collision en andere (veiligheids) systemen zijn tijdens een spoedrit al lastig, maar nog veel vervelender als je tijdens een achtervolging een voertuig wilt rammen.

Ik geloof niet dat de systemen technisch niet uit te schakelen zijn, dit moet softwarematig vrij eenvoudig te doen zijn. Ik denk echter dat dit van bovenaf wordt tegen gehouden ivm typegoedkeuringen en veiligheidscertificaten oid.

Het verbaast mij niet dat hier van te voren niks over afgesproken is met de leverancier.

Het is expliciet besteld / aangevinkt op de optielijst.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #407 Gepost op: 28 augustus 2016, 15:00:13
Het is expliciet besteld / aangevinkt op de optielijst.
Door wie...?  De -aan de LAPV- deelnemende agenten met kennis en kunde over het politievak en voertuigen?

Of door koffertjes-mensen die het denken te weten. Sorry mijn fout. dit is vragen naar de bekende weg.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #408 Gepost op: 30 augustus 2016, 18:43:06
Citaat van: CopVR3 link=msg=1443883 date=1471964176
Besteed dat geld liever aan een trekhaak ofzo... of meer blauw zou ik zeggen...  ;)

In de nieuwe VW Golf variants zit een ingebouwde uitklapbare trekhaak


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #409 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:07:39
Citaat van: elvin link=msg=1444897 date=1472575621
https://www.hulpverlening.nl/nieuws/brandweerman-botst-op-weg-naar-kazerne-met-politiewagen

gevalletje oeps...
De eerste(?) is totall loss.

De brandweerman is gewond naar het ziekenhuis gebracht. De politieagenten raakte niet gewond.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.