Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #430 Gepost op: 4 september 2016, 21:17:24
Zijn er ook Tourans die een ander flitspatroon hebben met de grilflitsers? Dacht dat die ook om en om gingen. Maar zie nu dat ze tegelijk gaan bij deze Touran:

https://www.youtube.com/watch?v=ECE-cGD3vQQ
(vanaf 11 seconden)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #431 Gepost op: 4 september 2016, 22:25:31
Je geeft zelf al antwoord op je vraag  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #432 Gepost op: 4 september 2016, 22:27:52
Citaat van: DiNozzo link=msg=1445867 date=1473020731
Je geeft zelf al antwoord op je vraag  e050

Bedoel is dit bij alle nieuwe Tourans? (of is dit net geen nieuwe?)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #433 Gepost op: 4 september 2016, 22:32:24
Nee, jij vraagt of er Tourans zijn die dat hebben en laat vervolgens een filmpje zien waarin het het geval is. Dan geef je zelf antwoord op je vraag ;).

Wij hebben ook oudere Tourans rijden die tegelijk knipperen en Tourans die dat niet doen. Is geen peil op te trekken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #434 Gepost op: 4 september 2016, 22:39:40
Citaat van: DiNozzo link=msg=1445870 date=1473021144
Nee, jij vraagt of er Tourans zijn die dat hebben en laat vervolgens een filmpje zien waarin het het geval is. Dan geef je zelf antwoord op je vraag ;).

Wij hebben ook oudere Tourans rijden die tegelijk knipperen en Tourans die dat niet doen. Is geen peil op te trekken.

Jaa klopt, ik stelde mijn vraag niet op de juiste manier haha. Maar het is dus volkomen willekeur of ze tegelijk of om en om knipperen. Viel mij in dit filmpje pas op dat er ook tegelijk gaan haha.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #435 Gepost op: 4 september 2016, 23:06:44
Als ze geleverd worden knipperen ze om en om, ook bij de nieuwe Tourans. Ik merk dat als ze een afwijkend patroon hebben, zoals bijv. tegelijk, het vaak na schade(herstel) of storing is... Bij dienstbussen eigenlijk hetzelfde, al zie ik daar vaker tegelijk knipperende grillflitsers.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #436 Gepost op: 4 september 2016, 23:12:53
Het is eenvoudig (zelf) in te stellen als je bij de bekabeling van de led unit kan. O0

Net zoals een trucje waarmee je het flitspatroon van de "nieuwe" honac dual color beacon kan veranderen  :D


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #437 Gepost op: 5 september 2016, 08:24:15
Citaat van: cavia link=msg=1445877 date=1473023573
Het is eenvoudig (zelf) in te stellen als je bij de bekabeling van de led unit kan. O0

Net zoals een trucje waarmee je het flitspatroon van de "nieuwe" honac dual color beacon kan veranderen  :D

Prachtig, maar daar kunnen de eindgebruikers echt niet bij, tenzij ze de hele plafondhemel eruit trekken.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #438 Gepost op: 5 september 2016, 10:14:28
Citaat van: Venture link=msg=1445908 date=1473056655
Prachtig, maar daar kunnen de eindgebruikers echt niet bij, tenzij ze de hele plafondhemel eruit trekken.
De kabels lopen toch vanuit de grill? Motorkap open en je kan er bij denk ik? Daar zit als het goed is de connector gezien de kabel van de flitsers maar 15cm lang is...


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #439 Gepost op: 5 september 2016, 10:55:16
Citaat van: cavia link=msg=1445923 date=1473063268
Motorkap open en je kan er bij denk ik?

Nee dat zou wel heel erg amateuristisch zijn.... bekabeling en connectors zijn netjes allemaal afgeschermd d.m.v. flexbuis en krimpkous, dus gewoon lekker van afblijven dus.