Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101085 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #50 Gepost op: 9 februari 2016, 15:02:39


Laten we vooral even niet vergeten dat de Touran helemaal niet aanbesteed is als noodhulpvoertuig....
Dat waren de Passat en Transporter. De Touran en Golf zijn aanbesteed als wijkvoertuig
De Passat viel al snel bij veel korpsen af vanwege de nadelen waarna besloten is om dan de Touran maar als noodhulpvoertuig in te gaan zetten.
Echt waar? Dat wist ik niet...
Ik heb veel liever de passat. Alleen er zijn zat (vooral oudere) collega's die zeuren over de lage instap. (pak dan een bus duhh)

Wat zouden verder de nadelen zijn van de Passat?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #51 Gepost op: 9 februari 2016, 15:04:14


in Groningen rijden ze wel Passats rond
Die zijn niet noodhulp. De Passats in Noord Nederland zijn niet tbv noodhulp maar van verkeershandhaving.



blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #52 Gepost op: 9 februari 2016, 15:53:32
Citaat van: Senior GGP link=msg=1405178 date=1455005561
Dan hoop ik dat het projectteam iets doet met alle tips en trucs mbt de 'zwaailichten'.  O0

Kan je dan ook aangeven wat er niet meer hoef, minder of helemaal weg kan? Men werkt nou eenmaal met budgetten en niet met een pot met oneindig veel geld. Meer van het een = minder van het ander.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #53 Gepost op: 9 februari 2016, 16:16:25
Kan je dan ook aangeven wat er niet meer hoef, minder of helemaal weg kan? Men werkt nou eenmaal met budgetten en niet met een pot met oneindig veel geld. Meer van het een = minder van het ander.
Nou doe maar minder Touran.  ;)

Zolang alles veel te duur door de politie betaald wordt heeft het niet zoveel zin om te schuiven met potjes...

66 duizend euro voor een LAPV Touran. Belachelijk.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #54 Gepost op: 9 februari 2016, 16:18:45
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405275 date=1455030985
Nou doe maar minder Touran.  ;)
Zolang alles veel te duur door de politie betaald wordt heeft het niet zoveel zin om te schuiven met potjes...
66 duizend euro voor een LAPV Touran. Belachelijk.

Te duur? Als iemand het goedkoper en beter kan moeten men zich inschrijven op de aanbesteding. Dat de goedkoopste dan maar mag winnen O0


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #55 Gepost op: 9 februari 2016, 16:46:22
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405275 date=1455030985
Nou doe maar minder Touran.  ;)


Ik heb helemaal niet zo'n aversie tegen de Touran hoor. Bevalt prima...heeft meer mijn voorkeur dat de Transporter...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #56 Gepost op: 9 februari 2016, 18:24:38
Ik heb helemaal niet zo'n aversie tegen de Touran hoor. Bevalt prima...heeft meer mijn voorkeur dat de Transporter...
Dan heb je nog nooit een echte auto gereden...  :P  :P


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #57 Gepost op: 9 februari 2016, 18:27:02
Te duur? Als iemand het goedkoper en beter kan moeten men zich inschrijven op de aanbesteding. Dat de goedkoopste dan maar mag winnen O0
Zo'n Touran kost iets van 30duizend euro voor inbouw. Je kan mij niet vertellen dat er daarna nog voor meer dan 30 mille aan verbouwd wordt...


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #58 Gepost op: 9 februari 2016, 18:57:12
Op intranet is te zien dat er met een hoop dingen rekening wordt gehouden. De inbouw zelf lijkt mij een stuk praktischer dan dat het nu is.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #59 Gepost op: 9 februari 2016, 18:59:36
Dan heb je nog nooit een echte auto gereden...  :P  :P
Wat is volgens jou een echte auto dan?  ;)