Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101052 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #70 Gepost op: 10 februari 2016, 15:09:45
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405507 date=1455112869
Ligt vooral aan de chauffeur...
Dat ligt het nu ook al, de motoren zijn ongeveer gelijk net als het gewicht tov. de luchtweerstand.

Grootste voordeel dat de Touran heeft is zijn instap, die is gewoon sneller te nemen dan die van een 4 deurs Passat.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #71 Gepost op: 10 februari 2016, 17:17:58


Grootste voordeel dat de Touran heeft is zijn instap, die is gewoon sneller te nemen dan die van een 4 deurs Passat.
Geen last van (met mijn 1.94 meter en 100kg). Maar het kan best zijn dat ik daar over 20 jaar anders over praat.
Dan pak ik het busje wel.  ;)



braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #72 Gepost op: 13 februari 2016, 15:00:15
Eind Maart/ begin April krijgt Eenheid ZWB, District De Markiezaten, Team Bergen op Zoom 3 nieuwe Generatie Touran NH en OvD voertuigen, 2 ter vervanging van 2 oude Tourans van het voormalige district Tholen die beide nog handgeschakeld zijn en 1 ter vervanging van de OvD-P Golf+. Verder staan er nog 3 Golf+ wijkteam op de vervangingslijst en 1 NH Touran die al bijna 3k heeft gereden, worden ook allen door Tourans vervangen.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #73 Gepost op: 13 februari 2016, 15:05:28
Ik vraag me trouwens af waarom iedereen spreekt over de 3e generatie Touran NH voertuig? Het huidige nieuwe model Touran is namelijk pas de 2e genaratie :(


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #74 Gepost op: 13 februari 2016, 15:38:17
Citaat van: braboz link=msg=1406227 date=1455372328
Ik vraag me trouwens af waarom iedereen spreekt over de 3e generatie Touran NH voertuig? Het huidige nieuwe model Touran is namelijk pas de 2e genaratie :(
Officieel wel, maar mensen zien de veranderingen in 2010 als een nieuwe generatie. Dat zou betekenen dat we inmiddels bij 3 zijn... Maar je hebt helemaal gelijk, het is eigenlijk de tweede generatie!


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #75 Gepost op: 13 februari 2016, 16:06:00
Citaat van: LSPD link=msg=1406233 date=1455374297
Officieel wel, maar mensen zien de veranderingen in 2010 als een nieuwe generatie. Dat zou betekenen dat we inmiddels bij 3 zijn... Maar je hebt helemaal gelijk, het is eigenlijk de tweede generatie!

Ja zoiets dacht ik al, maar blijf het apart vinden want als je facelifts mee rekent dan is dit al de 4e generatie ;D


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #76 Gepost op: 13 februari 2016, 22:12:07
Heeft iemand enig idee of er voor Friesland ook nieuwe generaties Touran op rol staan of dat ze wachten op de nieuwe aanbesteding?


Want als ik zo om me heen kijk rijden hier zelfs nog Tourans van de 2e dan wel 1e generatie rond, verder zie ik hier met enige regelmaat ook nog Golfjes 5 en Transporters van voor de Facelift rond rijden.

Volgens mij rijden hier zo af en toe zelfs nog Vivaro's en Astra's rond maar die zullen wel van de voormalige KLPD zijn want zo vaak zie ik ze ook weer niet rijden. e050


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #77 Gepost op: 13 februari 2016, 22:15:22
De aanbesteding is nog lang niet rond. De eerste nieuwe autos zullen pas in 2017 komen.
Heel 2016 zullen dus nog Tourans van de oude LAPV geleverd worden.

Het nieuwe type dus vanaf nu want de oude zijn op.
Gelukkig.

De nieuwe is lager, een stuk langer, stiller, en minder busje, meer personenauto. Zou een stuk beter rijden dan het vorige model.
En een radio.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #78 Gepost op: 13 februari 2016, 23:28:15
Citaat van: Denniyo link=msg=1406331 date=1455397927
Heeft iemand enig idee of er voor Friesland ook nieuwe generaties Touran op rol staan of dat ze wachten op de nieuwe aanbesteding?


Want als ik zo om me heen kijk rijden hier zelfs nog Tourans van de 2e dan wel 1e generatie rond, verder zie ik hier met enige regelmaat ook nog Golfjes 5 en Transporters van voor de Facelift rond rijden.

Volgens mij rijden hier zo af en toe zelfs nog Vivaro's en Astra's rond maar die zullen wel van de voormalige KLPD zijn want zo vaak zie ik ze ook weer niet rijden. e050

Het antwoord op je vraag staat een stukje naar boven in reactie #63. Echter ben ik de moeilijkste niet dus ik plaats hieronder mijn eigen citaat.

Citaat van: enrico1972 link=msg=1405367 date=1455051884
Er worden dit jaar 300 stuks geleverd aan de eenheden in het land waarvan dit 1e kwartaal de eerste xx aantal aan de Eenheid Rotterdam.
Exacte datum van levering aan Rotterdam is helaas nog niet bekend maar in ieder geval voor 31 maart dus.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #79 Gepost op: 14 februari 2016, 02:27:07
Citaat van: Denniyo link=msg=1406331 date=1455397927
Heeft iemand enig idee of er voor Friesland ook nieuwe generaties Touran op rol staan of dat ze wachten op de nieuwe aanbesteding?


Want als ik zo om me heen kijk rijden hier zelfs nog Tourans van de 2e dan wel 1e generatie rond, verder zie ik hier met enige regelmaat ook nog Golfjes 5 en Transporters van voor de Facelift rond rijden.

Volgens mij rijden hier zo af en toe zelfs nog Vivaro's en Astra's rond maar die zullen wel van de voormalige KLPD zijn want zo vaak zie ik ze ook weer niet rijden. e050

In Breda rijden ook nog enkele oude wijkteam Astra's rond, hoe het zit met de vervanging van die voertuigen weet ik niet, maar de oudere voertuigen zijn meestal geen NH voertuigen volgens mij aangezien die vaak en intensief worden gebruikt, zullen denk ik Wijkteam voertuigen zijn