Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #40 Gepost op: 8 februari 2016, 20:43:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404977 date=1454937788
Zeker wel automaat!

Inderdaad, gewoon een 6-traps DSG hoor.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #41 Gepost op: 8 februari 2016, 21:14:29
Wel jammer dat het weer zo'n nerveuze DSG is...
VW had beter voor een 8 traps ZF bak kunnen gaan. Fijner zijn ze niet te vinden... Maar helaas, die zit in de duurdere modellen van VAG.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #42 Gepost op: 8 februari 2016, 21:15:59
Citaat van: Matth link=msg=1405082 date=1454957437
Pb me maar wie ik moet bellen.
Als ik het niet vergeet ga ik morgen even het nummer voor je op zoeken.  O0


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #43 Gepost op: 8 februari 2016, 21:18:18
Citaat van: CopVR3 link=msg=1405117 date=1454962469
Wel jammer dat het weer zo'n nerveuze DSG is...
VW had beter voor een 8 traps ZF bak kunnen gaan. Fijner zijn ze niet te vinden... Maar helaas, die zit in de duurdere modellen van VAG.

DSG nerveus? Ik vind het juist fijne bakken. Probeer maar eens die bak van Volvo... die is pas nerveus.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #44 Gepost op: 8 februari 2016, 22:37:34
DSG nerveus? Ik vind het juist fijne bakken. Probeer maar eens die bak van Volvo... die is pas nerveus.
Ga maar eens met de automaatbak rijden die ik noemde... dan ervaar je wat ik bedoel.
En ja de volvobak kan weer niet tippen aan de dsg. Dat klopt.
Als ik zelf een dsg (heb een tiptronic) had had ik hem anders laten programmeren. Het schakelen is wel snel maar staat me niet aan.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #45 Gepost op: 9 februari 2016, 00:31:56
Citaat van: rutger84 link=msg=1405040 date=1454950916
Er is gekozen voor de liberty 2 en die wordt nu getest. Waarom dan weer alleen de hoekcomponenten terwijl er veel meer mogelijk is met deze lichtbalk?
Op intranet staat dat er geluisterd wordt naar gebruikers. Op dit onderwerp krijg ik de indruk van niet.
Zoals je weet willen de hoge heren op het kantoor een auto die met hun balk aan de wettelijke eisen voldoet. Geen poppenkast enz.
De balk die er nu op zit komt al veel meer licht vanaf dan de strobe edges van een paar jaar terug. Heb toen weinig mensen horen klagen.

Als ik als lampengek een auto zou mogen opbouwen wist ik het wel. Maarja men wil geen poppenkast en geen 10.000,- uitgeven aan de signalering op een auto. Begrijpelijke keuze van mijn belastingcentjes.
Als ze meer op de auto gaan bouwen, gaan andere ook meer bouwen en valt het toch weer minder op. Je hoort iedereen al klagen over te veel amber op de weg...

In hoeveel situaties had dat extra setje blauw in de balk echt daadwerkelijk het levensreddende verschil gemaakt?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #46 Gepost op: 9 februari 2016, 00:43:37
Zoals je weet willen de hoge heren op het kantoor een auto die met hun balk aan de wettelijke eisen voldoet. Geen poppenkast enz.
De balk die er nu op zit komt al veel meer licht vanaf dan de strobe edges van een paar jaar terug. Heb toen weinig mensen horen klagen.

Als ik als lampengek een auto zou mogen opbouwen wist ik het wel. Maarja men wil geen poppenkast en geen 10.000,- uitgeven aan de signalering op een auto. Begrijpelijke keuze van mijn belastingcentjes.
Als ze meer op de auto gaan bouwen, gaan andere ook meer bouwen en valt het toch weer minder op. Je hoort iedereen al klagen over te veel amber op de weg...

In hoeveel situaties had dat extra setje blauw in de balk echt daadwerkelijk het levensreddende verschil gemaakt?
Wellicht niet het levensreddende verschil, naar het verschil maak/merk je dan elke spoedrit want je wordt eerder opgemerkt en kan je dus veiliger door het verkeer bewegen.

Dat die ene procent van de bestuurders je nog niet (wil?) zien, betekent in mijn ogen niet dat we zo'n verbetering niet door moeten voeren, omdat er 99% van de bestuurders er wél eerder door kan anticiperen. Ik denk dat besparing op andere vlakken beter is.  

Disclaimer: cijfers en redenatie zijn enkel gebaseerd op eigen ervaring (ook met volle lichtbalk).


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #47 Gepost op: 9 februari 2016, 09:12:41
Citaat van: PietjePuk link=msg=1405080 date=1454957319
Het project team staat open voor suggesties...

Dan hoop ik dat het projectteam iets doet met alle tips en trucs mbt de 'zwaailichten'.  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 9 februari 2016, 12:54:33
Laten we vooral even niet vergeten dat de Touran helemaal niet aanbesteed is als noodhulpvoertuig....
Dat waren de Passat en Transporter. De Touran en Golf zijn aanbesteed als wijkvoertuig
De Passat viel al snel bij veel korpsen af vanwege de nadelen waarna besloten is om dan de Touran maar als noodhulpvoertuig in te gaan zetten.
Dit gebeurde natuurlijk allemaal nog in de tijd van regiokorpsen en dus voor de onderbrenging bij de leasemaatschappij en de nationale pot geld.

De Transporter is wél een noodhulpvoertuig, niet alleen qua signalering
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #49 Gepost op: 9 februari 2016, 13:23:04
Citaat van: Jerommeke link=msg=1405201 date=1455018873
Laten we vooral even niet vergeten dat de Touran helemaal niet aanbesteed is als noodhulpvoertuig....
Dat waren de Passat en Transporter. De Touran en Golf zijn aanbesteed als wijkvoertuig
De Passat viel al snel bij veel korpsen af vanwege de nadelen waarna besloten is om dan de Touran maar als noodhulpvoertuig in te gaan zetten.
Dit gebeurde natuurlijk allemaal nog in de tijd van regiokorpsen en dus voor de onderbrenging bij de leasemaatschappij en de nationale pot geld.

De Transporter is wél een noodhulpvoertuig, niet alleen qua signalering

Ik hoor sommige mensen op dit forum juist zeggen dat ze liever een Passat hebben als NH voertuig dan en Touran, wat zijn de nadelen van de Passat dan?
in Groningen rijden ze wel Passats rond