Derde generatie Touran noodhulpvoertuig

Auteur Topic: Derde generatie Touran noodhulpvoertuig  (gelezen 101678 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #330 Gepost op: 11 augustus 2016, 23:44:21


Ik ben blij met de nieuwe Touran, hij rijdt stukken beter, is aardig wat sneller, er zit een radio in en is gewoon een doorontwikkeling van de eerste LAPV Touran.
Het is een geheel nieuw ontwikkelde auto. Nu eindelijk vanaf de basis als personenauto ontwikkeld. Langer, breder, lager, stiller, meer comfort.

De vorige LAPV Touran was een voortborduursel op de eerdere Touran uit 2002 (en daarna facelift 2007). En dat was eigelijk weer een Caddy uit die periode.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #331 Gepost op: 12 augustus 2016, 00:02:10
Citaat van: Jerommeke link=msg=1441806 date=1470920427
Dit is toch stemmingmakerij hoop ik? Politie krijgt (of hoort) voorrang bij de dealer (te krijgen). Zeker Adblue bijvullen is 2 minuten werk.

Ik hoop echt voor de blauwe tak dat dit niet zo gaat gebeuren. Maar het zal mij niks verbazen om heel eerlijk te zijn. Maar zowiezo: de dealers zijn gemiddel op maandag vanaf 12u tot 18u geopend en van dinsdag t/m zaterdag 10u tot 18u geopend. Misschien 1 avondje nog tot 20u. Op zaterdagmiddag om 18u geeftie het signaal dattie bijna leeg is, je kan dan nog een 600km max mee rijden hoe ik begreep. Dat is dus eigenlijk nog maar 1 dienst aangezien die anders leeg raakt. Ofwel: je auto staat dan stil, aangezien er tussen zaterdagavond en maandagmiddag nog minimaal 5 diensten tussen zitten. Je hebt dus gewoon meer voertuigen nodig ivm dit soort "geintjes" dat de dealer het alleen mag doen...

Bij een transportbedrijf wat de trucks least hoeven de trucks ook niet elke zoveel km terug naar de garage om dat adblue bij te vullen, ook zij kunnen (en mogen!) het gewoon aan de pomp doen. Ik vind het echt van de idioten dat je de diesel er wel zelf in mag doen maar de adblue niet......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #332 Gepost op: 12 augustus 2016, 00:03:48
Vandaag bij 11.800 km op de klok een adblue waarschuwing gekregen. Binnen 2000 km bijvullen. En hij is al een keer bijgevuld. De auto rijdt nu 3 weken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #333 Gepost op: 12 augustus 2016, 00:56:59
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1441885 date=1470952930
Ik hoop echt voor de blauwe tak dat dit niet zo gaat gebeuren.

Dus het is stemmingmakerij.... diverse ME voertuigen hebben ook een kan achterin liggen. Je kunt ook gewoon op het kenteken een kan adblue halen... of gewoon langs de pomp.
Zoals ik al eerder zei, dat apul kost minder als een euro per liter, die zes/zeven euro per 5000km afgewogen tegen 24/7 inzetbaarheid  ::)

Met andere woorden, gewoon gaan ervaren en zeker eens in gesprek gaan met de dealer en zoeken naar mogelijkheden in plaats van de negativiteit induiken
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #334 Gepost op: 12 augustus 2016, 08:28:25
Kunnen ze dat ad-blue niet uitprogrammeren met vagcom? Net als dat al bv gebeurt met EGR-kleppen, gordelpiepsensor, dagrijlichten enz??

Ja hij voldoet dan niet meer aan het euro6 geneuzel maar de typegoedkeuring is toch al geweest.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #335 Gepost op: 12 augustus 2016, 08:31:51


Dus het is stemmingmakerij.... diverse ME voertuigen hebben ook een kan achterin liggen.
Hier niet hoor. De ME bussen van na 2009 hebben adblue. Als we op pad zijn is het altijd gedoe met die adblue-bussen.

Is het trouwens zo dat de computer van de auto dan zegt dat de auto niet meer mag rijden of kun je fysiek niet meer rijden?

Gaat zo'n motor kapot van het rijden zonder adblue? Het wordt toch in het uitlaatsysteem gespoten?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #336 Gepost op: 12 augustus 2016, 09:17:19

Gaat zo'n motor kapot van het rijden zonder adblue? Het wordt toch in het uitlaatsysteem gespoten?
Goed zal het niet zijn. Ik denk dat de motor in een noodprogramma springt en bijvoorbeeld niet boven de 70 uitkomt. Op de langere termijn zal het roetfilter wel verstopt raken wat wel weer aan het licht komt als de auto ooit de APK keuring zal halen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #337 Gepost op: 12 augustus 2016, 13:13:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1441896 date=1470983305
Kunnen ze dat ad-blue niet uitprogrammeren met vagcom? Net als dat al bv gebeurt met EGR-kleppen, gordelpiepsensor, dagrijlichten enz??

Ja hij voldoet dan niet meer aan het euro6 geneuzel maar de typegoedkeuring is toch al geweest.

Goh dus vw mag niet sjoemelen met software maar onze eigen overheid wel?!
Zoals jullie kunnen lezen zijn er al diverse regios welke iom de dealer wat kannetjes adblue hebben staan. Wat is dan de moeite om die er ff in te knikkeren binnen nu en 2000km?
Zorg gewoon dat je goed overlegd met de dealer. Zodra het foutje van de engelse spiegel bekend was is dit ook opgelost. Dus niet meteen alles afkraken...

Men wil nu eenmaal een diesel die aan de eisen voldoet. En gelukkig is dat mogelijk en heeft de leverancier daar een oplossing voor gevonden.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #338 Gepost op: 12 augustus 2016, 16:18:38
Goh dus vw mag niet sjoemelen met software...
Hier maak ik mij niet druk om. Veel automakers gebruiken trucjes vanwege de totale idioterie zoals de emissietesten nu zijn.

In Nederland is de auto al schoon vergelijken met 30 jaar geleden.
Ik maak mij milieu technisch gezien qua schadelijke uitstoot meer druk om de industrie en veeteelt. Een koe stoot hier meer uit dan een gemiddelde auto.
Wat denk je van die miljoenen 2-takt brommertjes in het verre oosten. Die zijn per stuk slechter voor het milieu dan een gemiddelde NL auto. Op dezelfde
aardbol.

Je kunt hier een hoop aan milieu doen, maar als de buren er een potje van maken...

Dat hele euro 6 vind ik niet interessant. De aanschaf/verplichting in de aanbesteding is een politiek iets.

Ik vind milieuaspect van ondergeschikt belang bij de aanschaf van een politieauto.
Op de eerste plek komt het politiewerk, de werkbaarheid, en kwaliteit. Daarna andere zaken als milieu.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #339 Gepost op: 12 augustus 2016, 16:29:09
Wij werden laatst bij de dealer weggestuurd toen we een lampje wilde laten vervangen, moest eerst aangemeld worden via landelijk facilitair beheer.
Dan wacht je 48 uur op een reactie (mits weekdagen) en vervolgens kun je naar de dealer.

De auto heeft inmiddels 3 dagen alleen overdag kunnen rijden.  :-X

Wat mij trouwens opvalt is dat de portieren echt een stuk zwaarder zijn dan de 'oude' Touran. Weet iemand hoe dat komt? Andere bepantsering?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.