programma hectometerpaaltjes

Auteur Topic: programma hectometerpaaltjes  (gelezen 57437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #10 Gepost op: 17 september 2005, 17:52:40
Hier in haaglanden zitten we altijd met a4 rechts of links en ik weet nooit wat nou waar heen is  :)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Wilco Hogenbirk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 305
    • Brandweer Capelle aan den IJssel
Reactie #11 Gepost op: 17 september 2005, 19:03:33

Hier in haaglanden zitten we altijd met a4 rechts of links en ik weet nooit wat nou waar heen is  :)

Dat is ook een behoorlijk krom systeem. De logica ontgaat mij daarvan ook een beetje.
De methode Noord - Oost - Zuid - West vind ik duidelijker.

M.v.g.,
Wilco Hogenbirk


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 17 september 2005, 19:18:30
Dat systeem hebben ze in Hollands Midden juist afgeschaft.  :-\
Gebruik ezelsbruggetjes.
A12/A20 rechts gaat naar Utrecht
links is dus de andere kant op.

N11 hetzelfde Links is Leiden en Rechts is Utrecht.

Overigens heeft de brandweer de baanvakken voor de verschillende korpsen kleuren gegeven.


Bart S

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 17 september 2005, 20:25:16
Dat is ook een behoorlijk krom systeem. De logica ontgaat mij daarvan ook een beetje.
De methode Noord - Oost - Zuid - West vind ik duidelijker.
Op zich is het niet zo moeilijk. Bepaal de uitgangspositie: sta met het gezicht naar de oplopende kilometrering. Beschouw de middenberm als de as van de weg. De rijbaan aan de linkerhand is de linkerrijbaan (Li) en de rijbaan aan de rechterhand is de rechterrijbaan (Re). Bij noord - zuid enz. moest toch vaak even gedacht worden hoe de weg nou ligt, zeker als je in een vreemd of onbekend gebied bent. Nu hoef je nog maar twee dingen te onthouden: oplopende kilometrering = rechts en aflopende kilometrering = links.
Op http://www.incidentmanagement.nl/impro/Images/BPSfolderAB_tcm100-25205.pdf staat een kaartje met de orientatierichting van alle snelwegen in Nederland.

Groet,

Bart


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 20 september 2005, 09:17:15
zo, ik ben begonnen met me hectometerpaaltjesadministratie (veel langere woorden ken ik niet :P)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #15 Gepost op: 20 september 2005, 12:14:31
Kaart hectometrering Provincie Utrecht: http://www.provincie-utrecht.nl/prvutr/internet/j20_10.nsf/files/routenummerplanKM_2003.pdf/$FILE/routenummerplanKM_2003.pdf

Het bureau waar ik werk is momenteel bezig met alle hectometerpaaltjes in te meten (landmeetkundig) in de provincie Zuid-Holland. Ik weet alleen nog niet of hiervoor ook een applictatie voor wordt geschreven...


joriskroon

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 6 oktober 2005, 12:12:24
Hoi,

De hectometerpaaltjes worden bijgehouden in het NWB, Nationaal Wegen Bestand. Het NWB is een door Rijkswaterstaat beheerd bestand, geen programma.

Het is een groot bestand, en met verschillende gisprogramma's te lezen. De hectometerpaaltjes zitten er als punten in. Punten met x,y coordinaat in RDM en die kan je ook als tabel bekijken natuurlijk.
Het zijn alleen lomp grote dingen die je niet ff zo download.

succes
joris kroon


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #17 Gepost op: 28 november 2007, 18:15:05
Lokaties van incidenten op wegen buiten de bebouwde kom worden altijd aangeduid met hectometerpaaltjes. De hulpdiensten moeten dan wel over kaartmateriaal beschikken om de plaats van die paaltjes te kunnen bepalen. Is deze informatie mogelijk ook ergens op Internet beschikbaar?
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #18 Gepost op: 28 november 2007, 18:16:53
Op deze site, http://www.autosnelwegen.net/index2.html, heb je wel informatie over de hectometerpaaltje in combinatie met afslagen van de snelwegen. Dus zo kon je ongeveer bepalen waar een incident zich afspeelt. (tussen welke 2 afslagen)


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #19 Gepost op: 28 november 2007, 18:51:39
Kijk, dat schept weer wat licht in de duisternis. Mooie site! Nu maar hopen op implementatie in Google Maps  ;)

THX!
Groeten uit Den Haag, Gerard