Auto uitgeleend aan kennis, nu problemen #nt

Auteur Topic: Auto uitgeleend aan kennis, nu problemen #nt  (gelezen 3945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vraagje1985

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 10 februari 2016, 01:38:16
In december heb ik mijn auto uitgeleend aan een kennis, achteraf erg dom!
Ik weet namelijk niks van deze jongen behalve zijn voornaam. Ik ken hem via via.

Nu blijkt dat er een aanrijding geweest is met mijn auto en dat deze bewuste jongen een valse naam heeft opgegeven. De politie is meerdere malen bij mij geweest om mijn verhaal te verifiëren, maar zij geloven mij niet aangezien ik alleen een voornaam van hem heb en de politie een vermoeden heeft dat het iemand anders is.
Nu heb ik een brief thuis gekregen om mij te melden voor verhoor. Ook staat er in deze brief dat ik verdachte ben van het niet verstrekken van de identiteit van de pleger van het misdrijf.

ik heb niet meer informatie voor de politie dan dat ik ze al verteld heb. Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de desbetreffende jongen, maar zoals jullie al verwachten geeft hij niet thuis en ik zit ik dus met de gebakken peren.
Wat moet ik nou doen en wat kan ik verwachten?




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2016, 02:12:16
Je kan een hoop gezeur verwachten. Ik denk dat je ontboden bent voor het verlaten van de plaats van een ongeval (artikel 7 Wegenverkeerswet) of het niet voldoen aan de vordering (artikel 165). Je zult moeten aantonen dat je echt niet meer weet. Verder zal de verzekeraar ook aan je hoofd gaan zeuren want die zal zeker willen weten dat de jongen wel in het bezit was van een rijbewijs. Je hebt kans dat je persoonlijk gaat opdraaien voor alle schade en kosten als je dit niet kan aantonen.

Eerlijk gezegd vind ik het maar een vreemd verhaal. Je hebt toch op zijn minst een telefoonnummer? Of een gemeenschappelijke kennis die meer van hem weet? Of een adres.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2016, 23:46:26
Een advocaat zoeken, onmiddelijk.

Geen verklaring afleggen totdat je met de advocaat hebt gesproken.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2016, 09:10:42
Citaat van: RS496 link=msg=1405624 date=1455144386
Een advocaat zoeken, onmiddelijk.

Geen verklaring afleggen totdat je met de advocaat hebt gesproken.

Of gewoon de naam opgeven, zoals je verplicht bent.
Via, via kan je vast wel aan de naam komen, aangezien je ook via via aan de persoon bent gekomen.


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2016, 15:00:29

Of gewoon de naam opgeven, zoals je verplicht bent.
Via, via kan je vast wel aan de naam komen, aangezien je ook via via aan de persoon bent gekomen.

Als je had gelezen in het beginbericht, kon je zien dat hij alleen de voornaam wist en die dus aangaf, waarop de ambtenaren vertelden dat hij niet meewerkte omdat hij niet de volledige naam kon geven..


guest13155

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2016, 15:15:38
Citaat van: vraagje1985 link=msg=1405406 date=1455064696
Ik heb geprobeerd contact te zoeken met de desbetreffende jongen, maar zoals jullie al verwachten geeft hij niet thuis en ik zit ik dus met de gebakken peren.
Wat moet ik nou doen en wat kan ik verwachten?

Deze informatie aan de politie geven. Ik bedoel: hoe probeer jij contact op te nemen met hem?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2016, 15:58:09
@ Vraagje : Het is van harte te hopen dat je van deze fout wat hebt geleerd. Mensen van rond de dertig kunnen/moeten toch wel beter weten.
    Verzekeraars en de politie zijn in de regel echt niet zo naief als jij veronderstelt.Op figuren met de ziekte van Heineken of erger sigaretjes en soortgelijke is de politie door
    ervaring al lang uitgekeken.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2016, 23:55:58
Citaat van: en-er-gy link=msg=1405759 date=1455199229
Als je had gelezen in het beginbericht, kon je zien dat hij alleen de voornaam wist en die dus aangaf, waarop de ambtenaren vertelden dat hij niet meewerkte omdat hij niet de volledige naam kon geven..

Die heb ik gelezen en vandaar ook reactie.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2016, 00:02:10
Citaat van: en-er-gy link=msg=1405759 date=1455199229
Als je had gelezen in het beginbericht, kon je zien dat hij alleen de voornaam wist en die dus aangaf, waarop de ambtenaren vertelden dat hij niet meewerkte omdat hij niet de volledige naam kon geven..

Daar geloof ik dus geen drol van. Je hebt toch op zijn minst een telefoonnummer? Vrienden komen meestal ook niet aanwaaien maar komen via een gemeenschappelijke kennis binnen, of via een bepaalde plaats (sportschool, bar etc). Daar zit vast wel iemand die zijn achternaam weet of weet waar hij woont.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2016, 18:29:07
Citaat van: Matth link=msg=1405679 date=1455178242
Of gewoon de naam opgeven, zoals je verplicht bent.
Via, via kan je vast wel aan de naam komen, aangezien je ook via via aan de persoon bent gekomen.

Met alle respect naar de TS toe - maar de OP getuigt niet van heel veel intelligentie. Auto uitlenen aan iemand die je niet kent, niet eens de naam hebben van die persoon, etcetera.

De TS vraagt wat ze moet doen, ze moet inderdaad de naam opgeven. Maar aangezien dat problemen op lijkt te leveren heeft ze zich juridisch nogal in de nesten gewerkt. Dan kun je inderdaad zelf van alles en nog wat gaan verklaren met het risico nog meer in de problemen te komen, of je neemt een advocaat/jurist in dienst die er iets meer verstand van heeft zodat de schade nog enigzins beperkt blijft.


TS, ben je nu ergens formeel verdachte van?