start opleiding 2015/2016 en overstap vanaf Koninklijke Marechaussee.

Auteur Topic: start opleiding 2015/2016 en overstap vanaf Koninklijke Marechaussee.  (gelezen 3076 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kb85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Sollicitant hoofdagent Oost Nederland
Zijn er mensen die starten met de opleiding N4 in 2016 of zijn begonnen in 2015 en die vanuit de Marechaussee zijn overgestapt?

Ik zou graag met jullie in contact komen. Pm mag ook.

Bedankt,


Sollicitatie Hoofdagent Oost Nederland


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2016, 20:58:18
Er zijn recentelijk +/- 15 KMar collega's overgestapt die in 9 maanden worden omgeschoold tot hoofdagent op de PA Rotterdam in een KMar klas.  Die gaan na certificering voor de Walther direct de straat op en starten met de diverse modules.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2016, 09:17:42
Goede zaak die verkorte opleiding! Ik ken er namelijk ook een aantal die het volledige traject hebben moeten volgen, beetje zonde.


Kb85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Sollicitant hoofdagent Oost Nederland
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2016, 11:12:00
Citaat van: R.3144 link=msg=1405591 date=1455134298
Er zijn recentelijk +/- 15 KMar collega's overgestapt die in 9 maanden worden omgeschoold tot hoofdagent op de PA Rotterdam in een KMar klas.  Die gaan na certificering voor de Walther direct de straat op en starten met de diverse modules.

Bedankt voor de reactie. Ben jij toevallig ook iemand die 1 van die 15 is? Of is het van horen zeggen?
Ik zou graag met iemand van deze club in cotact komen. Ik hoorde namelijk dat standaard het eerste jaar niet gedaan hoeft te worden en je in het 4e tertiel start, maar een speciale klas met omscholing is nieuw voor mij.

Gr
Sollicitatie Hoofdagent Oost Nederland


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2016, 18:35:51
Ik zelf niet,  blijf voorlopig bij Gods eigen wapen ;)  maar wel een direct collega die bij die 15 zit.

Wat ik wel heel bijzonder blijf vinden is dat dit per eenheid verschilt,  in Rotterdam vormen ze een KMar klas met verkort traject,  en in Zeebra of OostBra moet je alles volledig doen. En dat binnen 1 grote Nationale Politie vereniging.  Op de site van de PA staat of heeft gestaan dat je als onderofficier van de KMar in het tweede leerjaar kan instromen,  terwijl ik werving en selectie heb horen zeggen "met de PA doen wij geen zaken".
Daarbij willen ze ook dat je de dag bewust blauw volgt,  over werken in een uniform etc.
Goed verhaal,  lekker kort,  ze komen er wel uit bij de pliesie.


Kb85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Sollicitant hoofdagent Oost Nederland
Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2016, 11:57:03
Dan mag ik hopen dat je al een fase 3 hebt, want met fase 2 ziet het er niet rooskleurig uit bij gods eigen wapen.

Is die "kmar klas" al begonnen of gaan die nog beginnen?

gr,
Sollicitatie Hoofdagent Oost Nederland


Wijkiepedia

  • koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2016, 18:43:42
Wist helemaal niet dat dit mogelijk was, waarom zijn ze dan naar de politie gegaan?


Kb85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Sollicitant hoofdagent Oost Nederland
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2016, 22:46:03
Citaat van: Aronvanwijk link=msg=1406883 date=1455644622
Wist helemaal niet dat dit mogelijk was, waarom zijn ze dan naar de politie gegaan?

Dat zou je aan de personen zelf moeten vragen.
 Ik weet wel dat het moeilijk is om een onbepaalde tijd contract (fase 3) te krijgen de aankomende jaren. Misschien dat dat meespeelt.
Sollicitatie Hoofdagent Oost Nederland