Geld en Waarde transport binnen bedrijf

Auteur Topic: Geld en Waarde transport binnen bedrijf  (gelezen 4755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2016, 12:41:09
Het zal natuurlijk ook weer van de bedragen afhangen en hoe ze bewaard worden.
Heb je het over bedrijven waar ieder briefje groter dan 50 afgestort moet worden in een afstortkluisje of bedrijven waar tienduizenden euro's per dag contant afgerekend worden en briefjes van 200,- en 500,- redelijk standaard zijn.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2016, 14:37:17
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1415698 date=1459075269
Het zal natuurlijk ook weer van de bedragen afhangen en hoe ze bewaard worden.

Wat hangt daar van af dan? Vanaf welk bedrag zijn er dan wettelijke voorwaarden van toepassing? Waar staat dat dan?


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2016, 16:02:31
Geld en Waardetransport doet niets aan de wijze van afstort en is niet beperkt in de vorm en hoeveelheid. ALLEEN wanneer geld en waardevolle materialen binnen een bedrijfspand of terrein worden vervoerd, is alleen de vorm, hoeveelheid en daadwerkelijke waarde van belang voor de verzekering.
En wie het transporteert, is aan de opdrachtgever, de uitvoerende beveiligingsorganisatie kan het weigeren op basis van personeelsbelang en verzekeringstechnisch. Ook kan het verzekeringsgedeelte bij de opdrachtgever zijn gelaten en de uitvoering bij de beveiligingsorganisatie.
Bij instappen begint de inzet.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2016, 15:22:10
Citaat van: scorpio link=msg=1415710 date=1459082237
Wat hangt daar van af dan? Vanaf welk bedrag zijn er dan wettelijke voorwaarden van toepassing? Waar staat dat dan?
Ik vraag me sowieso af of er wettelijke voorwaarden zijn. Als er al voorwaarden zijn over hoe geld binnen een bedrijf vervoerd en opgeslagen mag worden zullen dat voorwaarden van de verzekeraar zijn.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2016, 17:03:33
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1415937 date=1459171330
Ik vraag me sowieso af of er wettelijke voorwaarden zijn. Als er al voorwaarden zijn over hoe geld binnen een bedrijf vervoerd en opgeslagen mag worden zullen dat voorwaarden van de verzekeraar zijn.

Is dat niet precies wat ik steeds schreef? Maar vervolgens schrijf jij dat het van de bedragen afhangt en hoe het bewaard wordt....


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #15 Gepost op: 29 maart 2016, 00:14:08
Citaat van: Beveilig71 link=msg=1415545 date=1459010429
Het is moeilijk om uit te leggen zonder al te veel in detail te treden maar het object is te vergelijken met een dorp waar op meerdere punten geld moet worden opgehaald, vandaar dus de vraag of er buiten de wetgeving voor waarde transport bedrijven er ook een aparte wet of regelgeving is voor mijn tak.
Even voor mijn beeldvorming, gaat het hier om een soort koerier die langs de verschillende punten gaan om geld op te halen of zijn er meerdere punten in je `dorp` die als geld distributie punt dienen waar medewerkers hun kassa voor de dag halen en brengen en waarbij er dus bij het halen en brengen met geld gelopen wordt?

Wat betreft regelgeving maakt het niet zoveel uit. Maar wat betreft praktische oplossingen moet je dan een andere kant op gaan denken.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


Beveilig71

  • Beveiliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #16 Gepost op: 29 maart 2016, 12:33:33
Citaat van: Koekerdt link=msg=1416055 date=1459203248
Even voor mijn beeldvorming, gaat het hier om een soort koerier die langs de verschillende punten gaan om geld op te halen of zijn er meerdere punten in je `dorp` die als geld distributie punt dienen waar medewerkers hun kassa voor de dag halen en brengen en waarbij er dus bij het halen en brengen met geld gelopen wordt?

Wat betreft regelgeving maakt het niet zoveel uit. Maar wat betreft praktische oplossingen moet je dan een andere kant op gaan denken.

Wij brengen en halen geld/waarde meerdere keren per dag, op diverse punten en op publiek toegankelijk terrein.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #17 Gepost op: 29 maart 2016, 20:03:49
Een waardetransporteur vervoert geld of waarde voor een derde partij zoals dat zo mooi heet. Theoretisch gezien val je daar dus niet onder en gelden de wettelijke eisen uit Bijlage 5 van de Regeling particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus niet. Praktisch gezien doe je wel heel erg vergelijkbaar werk en klinkt het alsof je aan vergelijkbare risico's bloot staat. Uit het oogpunt van goed werkgeverschap en de zorgplicht voor medewerkers vanuit de Arbo zou je werkgever er goed aan doen om toch eens over die regels heen te lezen, en dan met name de stukken die gaan over de bescherming van het personeel.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid