Politieacademie Rijopleiding

Auteur Topic: Politieacademie Rijopleiding  (gelezen 13432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gepost op: 16 februari 2016, 00:31:02
Met gillende sirenes door de stad: een dagje bij de rij-opleiding van de politie

BREDA - Wat moet je allemaal weten als je een politieauto bestuurt? Wanneer mag je de sirenes aanzetten? En hoe hard mag je dan eigenlijk?

Aankomende agenten worden natuurlijk getraind om in alle omstandigheden een politie-auto te besturen.

Lees, kijk en luister verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/244407802/Met+gillende+sirenes+door+de+stad+een+dagje+bij+de+rij-opleiding+van+de+politie.aspx


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ELPZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
  • Belgische politie
Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2016, 23:29:53
Een rijopleiding, dat zouden wij in België nu ook moeten hebben. Dit is bij ons gewoon een theoretische les en dan leer je het uiteindelijk gewoon al doende in de zone van je tewerkstelling.  ::)

Dan moet je weten dat er jongens bij zijn die hun rijbewijs 1 jaartje hebben en dan in theorie al met een prioritair voertuig mogen rijden zonder enige vorm van praktijkopleiding.  :D
Inspecteur


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2016, 10:50:43
Wordt tijd dat ze eens voldoende capaciteit hebben voor de opleidingen, ben al 3,5 jaar aan het wachten...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2016, 20:02:13
Citaat van: kaasje link=msg=1407955 date=1456134643
Wordt tijd dat ze eens voldoende capaciteit hebben voor de opleidingen, ben al 3,5 jaar aan het wachten...

Niet lullig bedoelt hoor, maar ik vind het niet meer dan logisch dat rijopleidingen voor VP-surveillanten schaars zijn. Is het namelijk echt nodig dat een VP-surveillant met prio1 naar een melding moet? Als ik op mijn team kijk op welke opleidingen collega's al jaaaaren wachten die nodig zijn voor de reguliere dienst...


Pepernoot

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2016, 20:18:36
Citaat van: Maxx link=msg=1408066 date=1456167733
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik vind het niet meer dan logisch dat rijopleidingen voor VP-surveillanten schaars zijn. Is het namelijk echt nodig dat een VP-surveillant met prio1 naar een melding moet? Als ik op mijn team kijk op welke opleidingen collega's al jaaaaren wachten die nodig zijn voor de reguliere dienst...

Zonder rijopleiding mag je toch überhaupt niet rijden?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2016, 20:36:33
Citaat van: Maxx link=msg=1408066 date=1456167733
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik vind het niet meer dan logisch dat rijopleidingen voor VP-surveillanten schaars zijn. Is het namelijk echt nodig dat een VP-surveillant met prio1 naar een melding moet? Als ik op mijn team kijk op welke opleidingen collega's al jaaaaren wachten die nodig zijn voor de reguliere dienst...
ik denk dat je qua rijden helemaal niet te klagen heb, als je kijkt naar 'de rode' kant heeft rijden met spoed bij de politie duidelijk meer aandacht dan bij ons. Als je daarnaast de afmetingen en gewichten vergelijkt valt er bij de brandweer nog veel te winnen, het is net even anders dan een busje of golf  0098  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2016, 20:40:06
Zonder rijopleiding mag je toch überhaupt niet rijden?
Weet ik zo niet... zonder rijopleiding geen prio 1 dat klopt. Maar voor algemene surveillance. Weet ik zo niet...

Bij ons hebben vp ook geen prvt e.d.
Zij rijden echter wel opvallend en onopvallend surveillance incl volgen, staande-houdingen etc.

Weet niet hoe het zit...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2016, 21:39:31
Geen rijopleiding is niet rijden, maar er wordt natuurlijk weer in elke eenheid anders omgegaan met regeltjes....

Staat volgens mij zelfs in de brancherichtlijn.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2016, 22:53:49
Zonder rijopleiding mag er gewoon in (on)opvallende politievoertuigen worden gereden en mag er ook gebruik worden gemaakt van de vrijstelling.
De brancherichtlijn regelt alleen de opleidingseis voor het rijden met O&GS.
Wat niet is geregeld is toegestaan, daarnaast gelden gewoon al je bevoegdheden om bijv. stoptekens te geven middels een verlichte transparant.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2016, 23:31:09
Citaat van: Dion link=msg=1408105 date=1456178029
Zonder rijopleiding mag er gewoon in (on)opvallende politievoertuigen worden gereden en mag er ook gebruik worden gemaakt van de vrijstelling.
De brancherichtlijn regelt alleen de opleidingseis voor het rijden met O&GS.

Lees nog eens goed wat er staat in de BR?