Persfotograaf voert blauw onderweg naar afhijsing

Auteur Topic: Persfotograaf voert blauw onderweg naar afhijsing  (gelezen 12039 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Gepost op: 19 februari 2016, 08:19:29
https://www.youtube.com/watch?v=Wta0HRH_jTE&feature=youtu.be

Let op bij 0:17 , hier voert de fotograaf blauw (dashboard flitser) onderweg naar een afhijsing. Snap niet waarom dit gebeurt. Vind het buitenom een laffe actie.

Hoe staan jullie hierin?




Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2016, 08:35:41
Simpel: is gewoon een zware verkeersovertreding.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2016, 08:41:56
Mwah. Volkomen van de pot gerukt.

Vind de inhaalactie op 00:24 ook niet echt slim. Zeker niet als je achter een voertuig met blauw blauw rijdt, en zelf ook blauw voert. De tegenliggers kunnen in dat soort situaties nog wel eens paniekerig reageren, als ze 'nog een auto met blauw blauw' op zich af zien komen, op zo'n smalle weg.

En dan hebben we het gemakshalve nog maar niet over de 'nieuwswaarde' van een grote rode auto die naar een afhijsing rijdt. Waarschijnlijk heeft'ie blauwe lampjes die af en toe aan zijn (en af en toe uit), doet'ie tatuu tatuu en gaat'ie soms naar links en soms naar rechts. Duh.

Peen
Redacteur van


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2016, 08:52:53
Waarom trouwens 'persfotograaf' ? Leveren zij ook aan 'grote media' ?

Dit soort video's zijn commercieel totaal niet interessant. Denk dat we meer kunnen spreken over 'hobby fotografen'. Ook gezien de aardappel waarmee e.e.a. opgenomen is.

Peen
Redacteur van


Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2016, 08:55:08
Citaat van: peen van dienst link=msg=1407321 date=1455868373
Waarom trouwens 'persfotograaf' ? Leveren zij ook aan 'grote media' ?

Dit soort video's zijn totaal niet interessant. Denk dat we meer kunnen spreken over 'hobby fotografen'.

Persfotograaf kwam meer in de zin van 'fotograaf'. gok inderdaad niet dat zij ook aan media leveren behalve zichzelf.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2016, 10:56:21
Iets zegt me dat het vast niet de eerste keer is. En wat peen zegt over de nieuwswaarde, dan vind ik het vrij onverantwoordelijk om in het verkeer jezelf voor te doen als hulpdienst voor een youtubefilmpje van lage kwaliteit.

Als ik zoiets tegen kom gaan de lampjes mooi met mij mee, dan laat ik het verder aan de Officier van Justitie over wat deze persoon voor brief op de mat krijgt.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2016, 11:00:39
Ik hoop dat collega's uit de betreffende regio meelezen, en deze aardappel even opzoeken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2016, 11:08:37
Citaat van: Zevenaar112 link=msg=1407313 date=1455866369
Hoe staan jullie hierin?
Te achterlijk voor woorden natuurlijk. Dat je achter de brandweer aanrijdt, okay. Dat mag in Nederland, mits binnen de regels van de wet. Zelfs het inhalen. Maar dat blauwe zwaailicht... Nee. Gewoon, nee.


LaurensHaarlem

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
  • Maakt foto's en video's
    • Laurens Bosch
Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2016, 11:47:12
Iedere fotograaf wil er denk ik graag zijn en zou natuurlijk ideaal zijn, maar het kan niet!
https://twitter.com/BoschLaurens  https://twitter.com/NieuwsFoto_Nu  https://www.facebook.com/NieuwsFoto.nu


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2016, 13:12:14
Citaat van: LaurensHaarlem link=msg=1407359 date=1455878832
Iedere fotograaf wil er denk ik graag zijn en zou natuurlijk ideaal zijn, maar het kan niet!
Dan nog. Ik zit ook wel eens met gekromde tenen als er voor mij een jaar of 175 rij-ervaring rijdt (verdeeld over twee inzittenden, incl. hoedjes). Sterker nog: het lijkt wel of die allemaal een P2000 pager hebben, en dus precies als er ergens wat aan de hand is allemaal massaal in de auto stappen.

Maar: shit happens. Ik zou niet eens knipperen met mijn grootlicht. Laat staan blauwe flitsers achter de voorruit plakken. Als ik er even verderop op een normale manier voorbij kan, zal ik het niet laten. Maar daar houdt het dan wel mee op.

Peen
Redacteur van