Een aantal vragen betrekkende tot Politieopleiding/werk.

Auteur Topic: Een aantal vragen betrekkende tot Politieopleiding/werk.  (gelezen 2457 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SvenB99

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 19 februari 2016, 13:23:36
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraagje; Ik doe momenteel Staatsexamen klas, en moet me eigen vakken kiezen.

Van alle gekozen vakken, moet ik in ieder geval 1 sector compleet hebben. De sectoren zijn:
- Techniek
- Economie
- Landbouw
- Zorg en Welzijn

Nu heb ik een vraag, als ik een opleiding doe richting Hoofdagent, welke sector moet ik dan nemen?
En over mijn ogen, ik ben brildragend, en heb redelijk gevoelige ogen, in hoeverre kan dit het werk beïnvloeden? Ik heb -2,5 meen ik.
En over de opleiding, in welke vorm word er reiskosten vergoed?

Groet,
Sven




Dominique08

  • Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2016, 14:15:17
Hoi Sven,

Ik denk dat de sector zorg&welzijn er het beste bij past. De overige sectoren passen er in mijn ogen niet goed bij en de politie draagt wel bij aan de zorg voor mensen en het welzijn van hen. Wat betreft je vraag over je bril kan ik je niet helpen. Je zou eventueel werving&selectie kunnen bellen of naar je opticien kunnen gaan en het aan hen vragen.
Qua reiskosten krijg je 18 cent netto per kilometer (auto) en een 100% vergoeding als je met het OV reist.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2016, 14:20:54
Citaat van: SvenB99 link=msg=1407371 date=1455884616
Nu heb ik een vraag, als ik een opleiding doe richting Hoofdagent, welke sector moet ik dan nemen?
Er is geen verplichte sector voor de politie. Kies een richting die jou uitdaagt en waar je verder in wil mocht je niet bij de politie komen.

Citaat van: SvenB99 link=msg=1407371 date=1455884616
En over mijn ogen, ik ben brildragend, en heb redelijk gevoelige ogen, in hoeverre kan dit het werk beïnvloeden? Ik heb -2,5 meen ik.
Er zijn meerdere eisen. Zowel op gebied van visus als kleur. De volledige eisen vind je hier: https://www.kombijdepolitie.nl/SiteCollectionDocuments/Checklist-medische-eisen.pdf
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2016, 19:12:58
Sector maakt inderdaad niet uit. Ik heb zelf op de middelbare school voor Economie gekozen, en daarna op het MBO ook een economische opleiding, vervolgens op het HBO een opleiding in de veiligheid. Ook met een achtergrond die eigenlijk niks met de politie te maken heeft (economie) ben ik er gekomen O0