HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker

Auteur Topic: HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker  (gelezen 5001 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

S1997

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 21 februari 2016, 13:35:12
Hallo,

Ik zit momenteel in het tweede jaar van de HBO-V en doe mee aan de selectieprocedure voor de opleiding HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker. Wanneer ik word toegelaten tot de opleiding volg ik vanaf volgend studiejaar deze opleiding die dan nog 3 jaar duurt. Dit betekent dus dat ik na 5 jaar in totaal twee diploma's heb, een prachtige kans!
Ik ben door het eerste selectiegesprek heen gekomen en heb een positief advies gekregen om te mogen solliciteren. Het is een geweldige kans en ik ben dan ook zeer gemotiveerd. Echter vind ik het lastig om deze motivatie goed te verwoorden. Ik ben de HBO-V opleiding begonnen omdat ik ambulanceverpleegkundige wil worden en ik zie de opleiding tot anesthesiemedewerker als een hele mooie opstap en basis om mij te ontwikkelen tot (ambulance)verpleegkundige en bijvoorbeeld na een aantal jaar als anesthesiemedewerker, de SEH opleiding te gaan volgen. Daarnaast lijkt de opleiding tot anesthesiemedewerker mij interessant en uitdagend omdat je patiëntencontact, techniek, kennis over vitale orgaansystemen, verantwoordelijkheid, samenwerking/zelfstandigheid en farmacologie combineert. Dit is wat ik tot nu toe weet over de opleiding en het vak.

Mijn vraag is of ik hiermee goed zit of dat ik het verkeerd zie? Of de opleiding daadwerkelijk een goede basis is om ambulanceverpleegkundige te worden? Welke aspecten ik vergeet en of er hier op het forum mensen zijn die de opleiding anesthesiemedewerker hebben gevolgd en daar wat over willen vertellen?

Alvast bedankt!




Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2016, 19:25:48
ze zullen vast vragen waarom jij vindt dat deze opleiding de beste opstap is voor jouw (eind) doel. En of daar geen ander altenratief voor is.

Daarnaast zien z ebij een duale opelidingniet graag op korte termijn een afgestudeerde medewerker verdwijnen naar een ambulancedienst dus waar daarbedacht op.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2016, 21:30:34
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1407862 date=1456079148

Ze zullen vast vragen waarom jij vindt dat deze opleiding de beste opstap is voor jouw (eind) doel. En of daar geen ander alternatief voor is.

Daarnaast zien ze bij een duale opelidingniet graag op korte termijn een afgestudeerde medewerker verdwijnen naar een ambulancedienst dus waar daarbedacht op.


Sterker nog, ik zou iemand op grond van deze motivatie niet aannemen. Ik zou vooral doorvragen, om er achter te komen wat jouw inhoudelijke voorstelling van het beroep anesthesieverpleegkundige is.


S1997

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2016, 11:05:04
Bedankt voor de reacties! Ik ben er inmiddels achter dat ik mijn motivatie inderdaad ergens anders moet zoeken dan aankomen in een brief met de ambulance. Ik ga mij meer verdiepen in aspecten van de anesthesiemedewerker zelf en daar mijn motivatie op baseren.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2016, 12:24:32
Persoonlijk denk ik dat het een goed idee is om een dag mee te lopen, op die manier kun je jezelf ervaren wat het werk inhoud en kun je mogelijk je motivatie beter verwoorden

En laat ook je motivatie zien en geeft 'hen'  ook een beeld van jou


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2016, 13:02:28
Citaat van: S1997 link=msg=1407961 date=1456135504

Bedankt voor de reacties! Ik ben er inmiddels achter dat ik mijn motivatie inderdaad ergens anders moet zoeken dan aankomen in een brief met de ambulance. Ik ga mij meer verdiepen in aspecten van de anesthesiemedewerker zelf en daar mijn motivatie op baseren.


Motivatie moet je in jezelf zoeken.


S1997

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2016, 14:49:20
Citaat van: Expert link=msg=1407989 date=1456142548
Motivatie moet je in jezelf zoeken.

Klopt, dat heb ik ook zeker wel. Vind het alleen lastig om het goed te verwoorden/beschrijven


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2016, 15:32:51
Citaat van: S1997 link=msg=1408012 date=1456148960
Klopt, dat heb ik ook zeker wel. Vind het alleen lastig om het goed te verwoorden/beschrijven

Niet zo lastig, zet in je brief dat je van veel gerochel en kwijl houdt en ze begrijpen je helemaal bij de anesthesie.


Loch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2016, 16:13:12
Citaat van: oma link=msg=1408021 date=1456151571
Niet zo lastig, zet in je brief dat je van veel gerochel en kwijl houdt en ze begrijpen je helemaal bij de anesthesie.


... :-X


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2016, 16:34:56
Citaat van: oma link=msg=1408021 date=1456151571

Niet zo lastig, zet in je brief dat je van veel gerochel en kwijl houdt en ze begrijpen je helemaal bij de anesthesie.


Grappig..., zo heb ik er nooit over nagedacht, maar je hebt een punt. Een lekkere uitzakkende groene rochel die aan het uiteinde van de tube hangt.., geweldig.

Daarnaast is het van belang dat je benadrukt dat er iemand moet blijven nadenken tijdens een ingreep. De chirurg is meestal van mening dat hij diegene is en dat het uiteindelijk resultaat van de ingreep alleen zijn verdienste is. Daarom is humor zo'n belangrijke eigenschap.