HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker

Auteur Topic: HBO-V Duaal/Anesthesiemedewerker  (gelezen 5007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2016, 20:53:18
Citaat van: Expert link=msg=1408033 date=1456155296
Grappig..., zo heb ik er nooit over nagedacht, maar je hebt een punt. Een lekkere uitzakkende groene rochel die aan het uiteinde van de tube hangt.., geweldig.

Daarnaast is het van belang dat je benadrukt dat er iemand moet blijven nadenken tijdens een ingreep. De chirurg is meestal van mening dat hij diegene is en dat het uiteindelijk resultaat van de ingreep alleen zijn verdienste is. Daarom is humor zo'n belangrijke eigenschap.

LOL  ik denk dat naast humor voornamelijk ook kunnen relativeren een belangrijke eigenschap EN overlevingsstrategie is in de OK  :D ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2016, 21:46:48
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1408367 date=1456257198

LOL  ik denk dat naast humor voornamelijk ook kunnen relativeren een belangrijke eigenschap EN overlevingsstrategie is in de OK  :D ;D ;)


Jof,

Dat vind ik interessant. Het vermogen om te relativeren is een belangrijke eigenschap. Maar waarom is het noodzakelijk om een overlevingsstrategie te hebben?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2016, 18:27:24
Citaat van: Expert link=msg=1408380 date=1456260408
Jof,

Dat vind ik interessant. Het vermogen om te relativeren is een belangrijke eigenschap. Maar waarom is het noodzakelijk om een overlevingsstrategie te hebben?

Ik denk dat men het zonder die twee eigenschappen niet lang volhoudt binnen de OK muren tussen strijdende ego's en/of excellerende veeleisende vakmensen  ;) :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #13 Gepost op: 25 februari 2016, 08:21:15
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1408588 date=1456334844

Ik denk dat men het zonder die twee eigenschappen niet lang volhoudt binnen de OK muren tussen strijdende ego's en/of excellerende veeleisende vakmensen  ;) :D


Natuurlijk is de OK een wereld apart, maar ik heb niet het gevoel dat ik probeer te 'overleven' op een OK.

Ik begrijp wel enigszins waar je opmerking vandaan komt, maar die tijden zijn echt voorbij. De afgelopen tien jaar is er een opvallende omslag in de cultuur waarneembaar die de professionaliteit enorm te goede komt.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2016, 22:35:54
Citaat van: Expert link=msg=1408708 date=1456384875
Natuurlijk is de OK een wereld apart, maar ik heb niet het gevoel dat ik probeer te 'overleven' op een OK.

Ik begrijp wel enigszins waar je opmerking vandaan komt, maar die tijden zijn echt voorbij. De afgelopen tien jaar is er een opvallende omslag in de cultuur waarneembaar die de professionaliteit enorm te goede komt.

Tja mijn laatste week lange stage op OK dateert al uit 2002...  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod