GRIP 1 Middel Hulpverlening (instorting) Vughterstraat - 's-Hertogenbosch 27-02-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Middel Hulpverlening (instorting) Vughterstraat - 's-Hertogenbosch 27-02-2016  (gelezen 19633 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Die verlichting gaat uit op het moment dat er aan de rechterkant al stof en puin te zien is. De linkerkant staat dan nog steeds overeind. De uitval van het licht lijkt veroorzaakt te worden door de uitval van de elektra.

Wat mij meer opvalt is het trillen van de bewakingcamera. Zou het kunnen dat er al flinke trillingen waren, via de grond, omdat het gebouw al aan het instorten was? Eigenlijk zou het filmpje een paar seconden eerder moeten beginnen.


bocootje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Er missen een aantal seconden in het filmpje  ???


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Op Dumpert staat ook inmiddels een filmpje, van net na de instorting en hoe dicht mensen bij het puin staan te kijken.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6729921/15bfa28b/winkelpand_den_bosch_ingestort_.html


En op de site van Omroep Brabant foto's van de locatie bij daglicht.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/245120392/Puin+ingestort+gebouw+Den+Bosch+nog+niet+opgeruimd+(extra+tv-nieuwsuitzending+om+halfeen).aspx


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1409462 date=1456624519
Klopt. De politiespeurhonden doen het snuffelwerk voor de USAR en dragen daarom ook dezelfde pakken. Het daadwerkelijke inzetteam hoeft dan nog niet terplaatse cq. gealarmeerd te zijn.
Ik zat zelf ook even te denken aan de mogelijkheid van "kwartiermakers"of"verkenners" van de USAR om te kijken of het wel een USAR klus zou zijn, maar ik weet niet of die functie bestaat :(.
Ik heb even opgezocht in Alphen aan de Rijn, daar werd USAR  ongeveer een half uur na  het incident daadwerkelijk gealarmeerd. Als we dat aanhouden dan vraag ik me af of die USAR-trein al zo snel TP  en inzetbaar had kunnen zijn (eerste berichten "mannen in oranje pakken"waren er al veel eerder dan de foto's van deze mensen, die ongeveer anderhalf uur na de instorting verschenen).


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: bocootje link=msg=1409491 date=1456655828
Er missen een aantal seconden in het filmpje  ???
Scherp gezien, was mij niet opgevallen terwijl ik het filmpje toch een aantal keer had bekeken.
De tijd gaat heel snel van 52:13 naar 52:19, terwijl dat de meest interessante seconden zijn. Mogelijk door de trillingen van het instortende gebouw?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!

p2kflex
14:55:18 28-02-16GROUP-1ALARM 24U-PLOEG DEN BOSCH > HULPVERLENING: (LEKKAGE/AANTREF.: GASLUCHT) ROZEMARIJNSTRAATJE 2 'S-HERTOGENBOSCH 2031TS
1170851BRW Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch) (24U ploeg)
1170855BRW Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch) (Bevelvoerders)
1170899BRW Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch) (Monitorcode)
1180898BRW Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch) (Lichtkrant)
1180899BRW Brabant-Noord ('s-Hertogenbosch) (Techniek)



Noël van Hooft ‏@NoelvanHooft  2 u2 uur geleden
Brandweer arriveert met sirenes op de Markt #DenBosch @omroepbrabant #OB
https://pbs.twimg.com/media/CcTosORWoAAd06M.jpg
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: pompbediende link=msg=1409480 date=1456645484
Was er nu een explosie binnen?   Lijkt net of je eerst de verlichting  uit ziet gaan, waarna de voorgevel naar voren  kantelt  ???
Veelzeggender vind ik dat je eerst rechts een enorme stofwolk naar buiten ziet blazen. Dan volgt de rest


Edwinb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Citaat van: FP924 link=msg=1409499 date=1456661515
Scherp gezien, was mij niet opgevallen terwijl ik het filmpje toch een aantal keer had bekeken.
De tijd gaat heel snel van 52:13 naar 52:19, terwijl dat de meest interessante seconden zijn. Mogelijk door de trillingen van het instortende gebouw?

Als ik hem bekijk lijkt mij meest voor de hand liggen dat dit filmpje met een telefoon of zo is opgemomen van een beeldscherm. Stond op pauze bij 52:1313, toen de opname begonnen, scroll naar 52:19 en dan de rest afspelen.

Lijkt dat de camera schud, echter lijkt me meer een niet zo steady hand te zijn met de telefoon of opname apparaat waarmee dit filmpje vanaf een beeldscherm is opgenomen.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Winkelpand op hoek Markt en Hinthamerstraat ingestort
28 februari 2016

Zaterdagavond 27 februari is het winkelpand op de hoek van de Markt en de Hinthamerstraat even voor 23.00 uur ingestort. In het pand waren geen personen aanwezig. Een zoekactie met speurhonden heeft bevestigd dat er geen slachtoffers zijn.

Burgemeester Ton Rombouts: “Gelukkig zijn er geen slachtoffers gevallen afgelopen nacht bij de instorting van het winkelpand. Verder is het te betreuren dat een gezichtsbepalend pand aan de Markt is verdwenen en dat er schade is ontstaan.”

Onderzoek
De burgemeester geeft aan dat er een onderzoek gestart wordt naar wat er precies in de vestiging is gebeurd. Dit onderzoek moet uitwijzen wat er aan inpandige werkzaamheden heeft plaatsgevonden. Ook moet blijken of er een vergunning nodig was. Er is contact met de opdrachtgever en de aannemer en er volgen nadere gesprekken.

Omwonenden
De omwonenden ontvingen vannacht een brief vanuit de gemeente. Ook vandaag kregen zij aanvullende informatie vanuit de gemeente ’s-Hertogenbosch over de voortgang. De winkel in het pand van De Kleine Winst blijft voorlopig gesloten. Dat geldt ook voor de Febo aan de Hinthamerstraat.

Maatregelen in de omgeving
Rondom het ingestorte winkelpand zijn hekken geplaatst om het gebied af te schermen. Winkelend publiek kan er wel langs. Het puin kan nu nog niet opgeruimd worden, omdat dat schade kan geven aan de belendende panden. Eerst wordt onderzoek gedaan, dan wordt opgeruimd. Pas als dat gebeurd is, worden de belendende panden gestut.

Lichtshow op de Markt
Burgemeester Rombouts verwacht dat morgen, in overleg met Stichting Jheronimus Bosch 500, wordt besloten dat de lichtshow op de Markt wordt uitgesteld.

Bron: https://www.s-hertogenbosch.nl/actueel/nieuws/nieuwsbericht/archive/2016/02/article/winkelpand-op-hoek-markt-en-hinthamerstraat-ingestort-168.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


leo the emperor

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Inmiddels wordt in het Brabants Dagblad  het bouwbedrijf genoemd:

Brabants Dagblad :
Aannemersbedrijf Van de Fliert uit Barneveld is verantwoordelijk voor de interne verbouwing. Het bouwbedrijf doet al langer verbouwingen voor de opticienketen. Voor de klus aan de Markt was geen vergunning aangevraagd, maar het is nog onduidelijk of dat wel had gemoeten.

Dit staat op de website, en is wel enigzins wrang gezien de gebeurtenissen :

Website  van de Fliert :
Met vijfentwintig jaar ervaring in het verbouwen van winkels en restaurants heeft Van de Fliert uitstekende referenties in de zakelijke (retail)markt opgebouwd.
Bij de verbouwing van uw winkel werkt Van de Fliert met een team ervaren en gedreven vakmensen. Zij zorgen ervoor dat uw winkel op het afgesproken moment (weer) open kan en houden de planning scherp in de gaten, zonder het oog voor detail te verliezen. Nadat Van de Fliert de wensen en eisen van de opdrachtgever heeft uitgewerkt tot een bouwplan, wordt het gehele project zorgvuldig gepland. Zo komt niemand tijdens en na de verbouwing voor (ongewenste) verrassingen te staan. Winkelverbouwing is één van de specialiteiten van Van de Fliert. Met kennis van alle facetten van winkelbouw zoals inbraakpreventie en brandveiligheid, verbouwt Van de Fliert voor zowel grote ketens als voor zelfstandigen. Natuurlijk wordt er gebouwd volgens de laatste bouwtechnieken. Met de grootste zorg voor het nakomen van afspraken over prijs, kwaliteit en opleveringsdata. Van de Fliert zet haar kennis van vastgoed graag in voor het behoud van uw pand.