GRIP 1 Middel Hulpverlening (instorting) Vughterstraat - 's-Hertogenbosch 27-02-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Middel Hulpverlening (instorting) Vughterstraat - 's-Hertogenbosch 27-02-2016  (gelezen 19631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Toch gek Middel HV standaard 2x TS en HV.. geen HV gealarmeerd 98uiye


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politie Den Bosch eo ‏@PolitieOBN  5 uur geleden
#denbosch In het ingestorte pand is een winkelpand en er woonden geen mensen. Omliggende panden worden gecontroleerd op stabiliteit.  1/2
Politie Den Bosch eo ‏@PolitieOBN  5 uur geleden
Ondanks dat er geen mensen woonden, kan nog niet uitgesloten worden dat er slachtoffers zijn. Na stabiliteitscontrole, wordt er gezocht. 2/2
Politie Den Bosch eo ‏@PolitieOBN  4 uur geleden
#denbosch Aangrenzende panden aan Marktzijde zijn stabiel. Zoekactie van hondengeleiders gaat van start.
Politie Den Bosch eo ‏@PolitieOBN  4 uur geleden
#DenBosch onderzoek van hondengeleiders is afgerond. Er zijn geen slachtoffers gevonden.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Pand aan Bossche Markt ingestort, geen gewonden

Laatste update:
28-02-2016 | 03:08
's-Hertogenbosch - Zaterdagavond even voor 23.00 uur hoorden passanten een knal en zagen een pand op de hoek van de Markt en de Hinthamerstraat instorten.

In het pand was een winkel gevestigd en er zaten geen woningen boven. Er was op het moment van instorten niemand aanwezig. Een zoekactie met speurhonden bevestigde dat er geen slachtoffers zijn.
De omliggende gebouwen zijn onderzocht op stabiliteit. De panden aan de Markt zijn gecontroleerd en waren stabiel. Het aangrenzende gebouw aan de Hinthamerstraat wordt nog onderzocht. Er is geen asbest aangetroffen. De omgeving van het ingestorte pand is met hekken afgezet. De Hinthamerstraat blijft voor voetgangers bereikbaar.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2016/februari/28/09-pand-aan-bossche-markt-ingestort-geen-gewonden.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Gelukkig geen slachtoffers, je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als de woningen boven de winkel bewoond waren geweest. Maar je vraagt je toch af of de verbouwing misschien al begonnen was en er misschien een verkeerde (dragende)muur is weggehaald?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: StevenQ link=msg=1409470 date=1456638789
Gelukkig geen slachtoffers, je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als de woningen boven de winkel bewoond waren geweest. Maar je vraagt je toch af of de verbouwing misschien al begonnen was en er misschien een verkeerde (dragende)muur is weggehaald?

Hoe weet je dat er geen slachtoffers zijn. Als ik teruglees zie ik een tweet van politie dat onderzoek met honden is afgerond en er geen slachtoffers zijn. Ik heb tijdens mij USAR cursus geleerd dat honden een hulpmiddel zijn, ze blaffen soms terwijl de hulpverleningsteams niemand zullen aantreffen op die plek en honden passeren soms een lokatie zonder te blaffen terwijl wel een slachtoffer is.

In Didcot (UK) zijn USAR teams nog steeds bezig bij een instorting eerder deze week ondanks dat de honden geen tekenen van leven meer konden vinden. Door de honden is in de eerste dagen wel een aantal keren de hoop ontstaan nog iemand te vinden omdat ze blaften. De reddingsteams met geavanceerde hulpmiddelen hebben niemand aangetroffen.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: oma link=msg=1409473 date=1456640788
Hoe weet je dat er geen slachtoffers zijn. Als ik teruglees zie ik een tweet van politie dat onderzoek met honden is afgerond en er geen slachtoffers zijn. Ik heb tijdens mij USAR cursus geleerd dat honden een hulpmiddel zijn, ze blaffen soms terwijl de hulpverleningsteams niemand zullen aantreffen op die plek en honden passeren soms een lokatie zonder te blaffen terwijl wel een slachtoffer is.

In Didcot (UK) zijn USAR teams nog steeds bezig bij een instorting eerder deze week ondanks dat de honden geen tekenen van leven meer konden vinden. Door de honden is in de eerste dagen wel een aantal keren de hoop ontstaan nog iemand te vinden omdat ze blaften. De reddingsteams met geavanceerde hulpmiddelen hebben niemand aangetroffen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/politie-geen-slachtoffers-ingestort-pand-den-bosch


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: StevenQ link=msg=1409474 date=1456641362
-

Omdat de politie het zegt? Er is geen land ter wereld waar onderzoek met honden kan volstaan om deze conclusie te trekken. In Nederland gebruikt men ook geen honden die specifiek zijn getraind voor deze taak. Het zijn honden die meerdere taken vervullen, de Nederlandse politie noemt het PD-honden. Deze honden hebben een extra certificaat gehaald waardoor Pluto PD-hond en tevens reddingshond is.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
filmpje van het moment van instorten gefilmd door de bewakingscamera van de overburen

https://twitter.com/NOS/status/703833021825183744


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Was er nu een explosie binnen?   Lijkt net of je eerst de verlichting  uit ziet gaan, waarna de voorgevel naar voren  kantelt  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: pompbediende link=msg=1409480 date=1456645484
Was er nu een explosie binnen?   Lijkt net of je eerst de verlichting  uit ziet gaan, waarna de voorgevel naar voren  kantelt  ???

Jij denkt aan een explosie buiten op straat waarbij eerste de lampen van plafond worden gezogen/bedrading wordt losgerukt en daarna de voorgevel uit het winkeltje wordt gezogen?