GRIP 1 Grote brand (appartementencomplex) Muiderwaard - Alkmaar 03-03-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (appartementencomplex) Muiderwaard - Alkmaar 03-03-2016  (gelezen 5311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Citaat van: oma link=msg=1410477 date=1457030636
De brandweer verwacht dat het MMT komt helpen zoeken?
(nog steeds aanname) De kans bestaat dat de bewoner aanwezig was in het pand en daarbij dus gewond danwel ernstig gewond is geraakt waardoor uit voorzorg een traumateam ter plaatse is gekomen....
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


KCLDP

  • SEH & Recovery verpleegkundige ~ Hoofdbrandwacht & Chauffeur Licht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 603
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1410480 date=1457030725
(nog steeds aanname) De kans bestaat dat de bewoner aanwezig was in het pand en daarbij dus gewond danwel ernstig gewond is geraakt waardoor uit voorzorg een traumateam ter plaatse is gekomen....

Dat je nog antwoord geeft op een dergelijke vraag.. 0098 ;)
Veiligheidsregio Hollands-Midden Vrijwilliger kazerne Leiden Noord


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: KCLDP link=msg=1410485 date=1457031677
Dat je nog antwoord geeft op een dergelijke vraag.. 0098 ;)

Je kan beter helemaal geen antwoord geven opvragen en kritiekloos meereutelen met al dit soort fratsen.

Het is te gek voor woorden om een MMT ter plaatse te laten komen uit voorzorg omdat er mogelijk iemand vermist is.

In Nederland hebben we daar ambulancezorg voor. De Nederlandse ambulancedienst kan ook ernstig gewonde slachtoffers helpen.

Als je uit voorzorg het MMT ter plaatse moet laten komen zou iedere boer die in de strontput gaat roeren ook uit voorzorg een MMT ter plaatse moeten laten komen. Immers de boer kan bedwelmd raken, met arm of been in de mixer komen, etc, etc.


KCLDP

  • SEH & Recovery verpleegkundige ~ Hoofdbrandwacht & Chauffeur Licht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 603
Citaat van: oma link=msg=1410487 date=1457031956
Je kan beter helemaal geen antwoord geven opvragen en kritiekloos meereutelen met al dit soort fratsen.

Het is te gek voor woorden om een MMT ter plaatse te laten komen uit voorzorg omdat er mogelijk iemand vermist is.

In Nederland hebben we daar ambulancezorg voor. De Nederlandse ambulancedienst kan ook ernstig gewonde slachtoffers helpen.

Als je uit voorzorg het MMT ter plaatse moet laten komen zou iedere boer die in de strontput gaat roeren ook uit voorzorg een MMT ter plaatse moeten laten komen. Immers de boer kan bedwelmd raken, met arm of been in de mixer komen, etc, etc.

Jouw eerste zin slaat mooi op jouw antwoorden.. :P
Veiligheidsregio Hollands-Midden Vrijwilliger kazerne Leiden Noord


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: oma link=msg=1410477 date=1457030636
De brandweer verwacht dat het MMT komt helpen zoeken?
De brandweer verwacht niks, de brandweer laat de keuze of een MMT komt over aan de ambulancediensten. Die schalen zelf op als zij dat nodig achten. En als zij dan een heli met MMT erbij willen hebben is dat hun pakkie aan, niet dat van de brandweer.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: KCLDP link=msg=1410499 date=1457032398
Jouw eerste zin slaat mooi op jouw antwoorden.. :P

Licht dat eens verder toe. Wat is er mis aan mijn antwoorden?

Het is mijn gewoonte om vragen op dit forum zo goed mogelijk te beantwoorden.

Als ik vraag waarom er een totale ontruiming noodzakelijk is of waarom er bij voorbaat een MMT ter plaatse moet komen gaan standaard alle hakken in zand of komen er antwoorden dat 'we dat zo doen in Nederland'.

Het is mij al langer duidelijk dat 'ze dat zo doen in Nederland' maar ik wil graag weten waarom.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Peter71 link=msg=1410506 date=1457032875
De brandweer verwacht niks, de brandweer laat de keuze of een MMT komt over aan de ambulancediensten. Die schalen zelf op als zij dat nodig achten. En als zij dan een heli met MMT erbij willen hebben is dat hun pakkie aan, niet dat van de brandweer.

Waarom heeft de brandweer besloten om over te gaan tot een totale evacuatie van dit gebouw bij dit onbenullige brandje?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: oma link=msg=1410533 date=1457037864
Waarom heeft de brandweer besloten om over te gaan tot een totale evacuatie van dit gebouw bij dit onbenullige brandje?
Weet ik veel. Ik ben niet ter plaatse geweest. De pest is alleen dat een ogenschijnlijk onbenullig brandje wel een gigantische rookontwikkeling tot gevolg kan hebben. Zeker als dit een matras is geweest. En zonder bescherming kan niemand tegen rook. ::)


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: oma link=msg=1410533 date=1457037864
Waarom heeft de brandweer besloten om over te gaan tot een totale evacuatie van dit gebouw bij dit onbenullige brandje?

Waarom onbenullig? Blijkbaar was er voldoende reden om op te schalen en te ontruimen.

Zorgwoningen betekent verminderde zelfredzaamheid. Brand betekent rookverspreiding en dat dat snel kan gaan, zagen we eerder in onder andere Het Lichtpunt (Rotterdam), De Notenhout (Nijmegen) en De Geinsche Hof in Nieuwegein.


rinus007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 578
Oma als je de berichtgeving een beetje beter leest dan hoop ik dat je merkt je dat je van de verkeerde aannames uitgaat.
Ik vind ook dat je wel heel kritisch bent naar de ingezette eenheden terwijl je niet op de hoogte bent van de gegevens die op dat moment ter plaatse bij de verantwoordelijken bekend waren.