Herhaalde Alarmeringen

Auteur Topic: Herhaalde Alarmeringen  (gelezen 12634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #40 Gepost op: 21 juni 2016, 17:06:43
Ik vermoed zo maar dat ze ook net weer een opkomstprobleem hebben gehad op Hellevoetsluis.
Dat zou dan de 2e keer vandaag zijn.

p2kflex
16:45:17 21-06-16GROUP-1PRIO 2 172561 Laaijekreekseweg 4 :thv Hellevoetsluis Dier in nood (klein) Vak: 5301057
1400618BRW Rotterdam-Rijnmond (Hellevoetsluis) (Postcommandant)
1400625BRW Rotterdam-Rijnmond (Hellevoetsluis) (Bemanning SIV)
1400605BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode Voorne-Putten)
1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
1430030Politie Rotterdam-Rijnmond (?)
p2kflex
16:54:06 21-06-16GROUP-1PRIO 2 172731 Laaijekreekseweg 4 :thv Hellevoetsluis Dier in nood (klein) Vak: 5301057
1400632BRW Rotterdam-Rijnmond (Brielle) (Commando)
1400277BRW Rotterdam-Rijnmond (Zwartewaal) (Slagkracht TS)
1400636BRW Rotterdam-Rijnmond (Zwartewaal) (Blusploeg)
1400605BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode Voorne-Putten)
1400999BRW Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #41 Gepost op: 21 juni 2016, 17:14:54
Daar kon de SIV de melding niet afhandelen, alleen die was opgeroepen voor dier in nood.

Kan zijn dat gezien de plaats de TS Zwartewaal sneller TP kan zijn dan de TS Hellevoetsluis.


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #42 Gepost op: 21 juni 2016, 17:39:32
DE OMS melding van 16:13 laat meer problemen zien.

p2kflex
16:13:56 21-06-16GROUP-1PRIO 1 172561 179236 ZuidWester bzv Schoolstraat 14 Hellevoetsluis OMS-Melding Vak: 5300077
1400618BRW Rotterdam-Rijnmond (Hellevoetsluis) (Postcommandant)
1400625BRW Rotterdam-Rijnmond (Hellevoetsluis) (Bemanning SIV)
1400642BRW Rotterdam-Rijnmond (Oudenhoorn) (Blusploeg)



TS Hellevoetsluis wordt niet opgeroepen, met tussen 2 en 3 min aanrijtijd tot Schoolstraat. Maar is het personeel of een defecte TS?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #43 Gepost op: 21 juni 2016, 17:47:26
Tja, als dit maar vaak genoeg gebeurd gaat de post Hellevoetsluis vanzelf buiten dienst overdag. Afgezien de SIV dan ::)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2016, 17:52:28
Citaat van: joops link=msg=1431242 date=1466522094
Daar kon de SIV de melding niet afhandelen, alleen die was opgeroepen voor dier in nood.

Kan zijn dat gezien de plaats de TS Zwartewaal sneller TP kan zijn dan de TS Hellevoetsluis.

Geen flauw idee maar de TS Zwartewaal is een Slagkracht TS met vrijwilligers die moeten opkomen net als de TS Hellevoetsluis met vrijwilligers gevuld moet worden. Kan dan alleen maar concluderen dat Hellevoetsluis een vrijwilligersopkomstprobleem (3x scrabbel woordwaarde) heeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #45 Gepost op: 21 juni 2016, 19:01:40
Citaat van: Peter71 link=msg=1431246 date=1466524046
Tja, als dit maar vaak genoeg gebeurd gaat de post Hellevoetsluis vanzelf buiten dienst overdag. Afgezien de SIV dan ::)

Dan kun je Hellevoetsluis ook sluiten :) Het is geen dorpje. In de jaren negentig werd al gesproken over een beroepsbezetting vanwege de vele uitrukken van 1ste en 2de TS.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #46 Gepost op: 21 juni 2016, 19:44:49
Wat mogelijk ook nog een optie is, is dat ze de TS Hellvoetsluis n.a.v. de melding eerder op de middag Buiten Dienst gezet hebben omdat opkomstproblemen te voorkomen. Of is dat een gekke gedachten ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


MTD97

  • Brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #47 Gepost op: 21 juni 2016, 20:39:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1431262 date=1466531089
Wat mogelijk ook nog een optie is, is dat ze de TS Hellvoetsluis n.a.v. de melding eerder op de middag Buiten Dienst gezet hebben omdat opkomstproblemen te voorkomen. Of is dat een gekke gedachten ?

Nee dat is geen gekke gedachte. Dat gebeurd regelmatig(op Hellevoet weet ik het niet trouwens)

Wat een andere reden kan zijn is dat de TS kapot is o.i.d. en dat ze een andere aan het regelen zijn bij MTL?


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2016, 08:15:55
Citaat van: enrico1972 link=msg=1431262 date=1466531089
Wat mogelijk ook nog een optie is, is dat ze de TS Hellvoetsluis n.a.v. de melding eerder op de middag Buiten Dienst gezet hebben omdat opkomstproblemen te voorkomen. Of is dat een gekke gedachten ?

Ik vermoed zomaar dat dit inderdaad de verklaring is...... ;)

Overigens ben ik een heel groot voorstander van het strikt hanteren van de 6-minutenregeling bij prio 1 meldingen. Als je na 6 minuten nog niet in de lucht bent wordt meteen het volgende voertuig gealarmeerd. Ik zie nog wel eens dat een melding na 10 minuten wordt afgealarmeerd of er een herhaalde alarmering is na 8 minuten. Eerst de volgende TS alarmeren en uiteindelijk overleggen de bevelvoerders maar even wie er ter plaatse kan gaan.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


joops

  • gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 121
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2016, 10:49:28
Citaat van: Danny722 link=msg=1431328 date=1466576155
Ik vermoed zomaar dat dit inderdaad de verklaring is...... ;)

Overigens ben ik een heel groot voorstander van het strikt hanteren van de 6-minutenregeling bij prio 1 meldingen. Als je na 6 minuten nog niet in de lucht bent wordt meteen het volgende voertuig gealarmeerd. Ik zie nog wel eens dat een melding na 10 minuten wordt afgealarmeerd of er een herhaalde alarmering is na 8 minuten. Eerst de volgende TS alarmeren en uiteindelijk overleggen de bevelvoerders maar even wie er ter plaatse kan gaan.

Ik ben voorstander van het systeem wat in een groot deel van de VRR wordt toegepast. Bij gebouwen brand klein gelijk met 2 TS'en en RV gaan rijden, vaak nog aangevuld met een SIV . Eenmaal TP wordt pas gekeken of de 2de TS en/of RV nodig is.  Waarom dat in Hellevoet niet gebeurt snap ik niet.