GRIP 1 Zeer Grote Brand (voormalige school) Keerkring - Amersfoort 08-03-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand (voormalige school) Keerkring - Amersfoort 08-03-2016  (gelezen 6616 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Ik was met de Woudenberg 641 (ipv de 644) de 110. Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar dat had de OvD zo bedacht  0098 (wij waren uiteraard niet als eerste tp...)

Hoevelaken viel ook onder de 100. Volgens mij vielen de beide Amersfoort Centrum voertuigen onder de 200.
indeling had alles te maken met de vakverdeling tussen de 100 en de 200.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: Firechief P link=msg=1411681 date=1457509520
Ik was met de Woudenberg 641 (ipv de 644) de 110. Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar dat had de OvD zo bedacht  0098 (wij waren uiteraard niet als eerste tp...)

Hoevelaken viel ook onder de 100. Volgens mij vielen de beide Amersfoort Centrum voertuigen onder de 200.
indeling had alles te maken met de vakverdeling tussen de 100 en de 200.

 O0. Ik heb die nummers bepaald aan de hand van de alarmering, dus 1e TS = 110, 2e TS = 120 etc.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Grote brand aan de Keerkring 5

08 maart 2016
Er is een grote brand in een voormalig schoolgebouw aan de Keerkring 5 in Amersfoort.

Update 9 maart 07.05 uur:

De brand aan de Keerkring woedt nog steeds. Ook is er nog sprake van forse rookontwikkeling.
Uit metingen van de brandweer blijkt dat er geen verhoogde concentraties in de rook zijn aangetroffen. Wel kan de rook hinderlijk zijn. Daarnaast blijkt uit eerste metingen dat er op de openbare weg geen asbest is aangetroffen.

Mensen kunnen veilig naar buiten, naar hun werk of naar school. Wel wordt aangeraden ramen en deuren gesloten te houden en de ventilator uit te zetten, om zo rook in huis te vermijden.

De wijk is beperkt toegankelijk. De scholen in de omgeving kunnen gewoon open zijn. Uit onderzoek binnen is gebleken dat in de gebouwen geen sprake is van verhoogde concentraties. Wel moeten automobilisten en fietsers rekening houden met omleidingen. Deze worden aangegeven. Dringend verzoek om alleen naar de wijk te komen als dat noodzakelijk is.

Voor gezondheidsklachten verzoeken we u contact op te nemen met de huisarts. Meer informatie over roet en gezondheid vindt u op de website van GGD Midden Nederland.

Update 9 maart 01.55 uur:

De rook van de brand is in grote delen van Amersfoort te zien en te ruiken. De brandweer heeft een NL Alert verstuurd met het advies ramen en deuren gesloten te houden. Onderzoek wijst uit dat er op dit moment in de rook geen verhoogde concentraties koolmonoxide zijn aangetroffen. Wel geeft de brandweer nog steeds het advies: houd ramen en deuren gesloten en zet de ventilatie uit.

De wind komt uit het zuidoosten. De rook waait naar het noordnoordwesten. Het treinverkeer op het naastgelegen spoor ondervindt daardoor geen hinder van de brand en kan gewoon doorgaan.

Ook de naastgelegen vakschool ligt niet in de rook. Er wordt onderzoek verricht of er asbest is vrijgekomen.

Het is voor de brandweer niet veilig het pand binnen te gaan. De brandweer bestrijdt het vuur van buiten. De brandweer verwacht nog de hele nacht bezig te zijn met blussen en nablussen.

Bron: https://www.amersfoort.nl/nieuws/grote-brand-aan-de-keerkring-5.htm
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  4 uur geleden
Op dit moment worden er geen gevaarlijke concentraties aan gevaarlijke stoffen gemeten in de rook. #keerkring #Amersfoort
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  3 uur geleden
De eerste metingen geven aan dat er geen asbest is vrijgekomen op de openbare weg. #Keerkring #Amersfoort
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  2 uur geleden
Zojuist is een NL-Alert verzonden in de omgeving van de brand. Kijk voor meer informatie op http://www.amersfoort.nl . #Keerkring #Amersfoort
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  2 uur geleden
De brandweer geeft zojuist het sein brand meester. #Keerkring #Amersfoort ^NS
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politie Amersfoort ‏@Politie033  21 minuten geleden
Politie heeft twee personen aangehouden op terrein #Keerkring #Amersfoort. Bevonden zich op verboden terrein. Geen betr.heid bij brand.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
11:42:41 09-03-16GROUP-3P 2 AFLOSSING Meridiaan AFT (GRIP: 0) Eenh: MRB762
0707507BRW Utrecht (Maarn) (Blusploeg)
0707510BRW Utrecht (Maarn) (Kazernetechniek)
0707516BRW Utrecht (Maarn-Maarsbergen) (Korpsalarm)
0707509BRW Utrecht (Maarsbergen) (Blusploeg)
0707511BRW Utrecht (Maarsbergen) (Kazernetechniek)
0709562BRW Utrecht (Monitorcode Heuvelrug)
0706001BRW Utrecht (Monitorcode)


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  4 minuten geleden
De brandweer is nog enige uren bezig met nabluswerkzaamheden. #Amersfoort
Veiligheidsregio Utr ‏@vrutrecht  3 minuten geleden
Einde berichtgeving vanuit de VRU. Voor meer informatie volg @Gem_Amersfoort of kijk op http://www.amersfoort.nl . #Amersfoort ^NS
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1411685 date=1457511131
O0. Ik heb die nummers bepaald aan de hand van de alarmering, dus 1e TS = 110, 2e TS = 120 etc.
Dus kun je concluderen dat je op basis van de alarmeringsvolgorde de pelotons niet kunt indelen in 100, 110 enz. en 200, 210 enz


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Firechief P link=msg=1411681 date=1457509520
Ik was met de Woudenberg 641 (ipv de 644) de 110. Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar dat had de OvD zo bedacht  0098 (wij waren uiteraard niet als eerste tp...)

Hoevelaken viel ook onder de 100. Volgens mij vielen de beide Amersfoort Centrum voertuigen onder de 200.
indeling had alles te maken met de vakverdeling tussen de 100 en de 200.
De eerste club TSen vormde het eerste peloton en de club TSen die daarna kwamen vormden het tweede peloton. De TS Eemnes zat bv in het tweede peloton. We zijn weer lekker bezig geweest. Zelf ben ik WVDer daar geweest, ook wij hadden lekker wat werk. Diverse metingen verricht waaronder CO-metingen en waarnemingen in de wijk in het effectgebied van de brand.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1411713 date=1457520552
Dus kun je concluderen dat je op basis van de alarmeringsvolgorde de pelotons niet kunt indelen in 100, 110 enz. en 200, 210 enz
Kan ook niet, want je krijgt je nummer pas op de plaats van de brand. Dus een eerst geallarmeerde TS kon maar zo een tweede of derde nummer krijgen. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Aart Rietveld link=msg=1411660 date=1457476590
Ringweg Randebroek? Dat is bijna de andere kant van de stad! Ze zullen wel de Ringweg Koppel bedoelen!
DPU stond inderdaad op de Ringweg-Koppel, kruising Kattenbroekerweg. ;)