Ervaring met SOS sierraden?

Auteur Topic: Ervaring met SOS sierraden?  (gelezen 6323 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #30 Gepost op: 22 maart 2016, 19:21:08
Ik heb het inderdaad over een totale populatie van 20-ers, waarbij het m.i. zeldzaam zal zijn dat je deze beelden tegen komt. (nogmaals: zeldzaam, niet uitgesloten!) Uiteraard is de kans dát je met een dergelijk beeld te maken hebt wanneer je een 20-er met de genoemde symptomen hebt weer groot.

En wellicht schrijf ik hier teveel uit mijn achtergrond als professional.
Ik ging er iig niet van uit (en dat begreep ik ook niet uit het schrijven van oma dat zij daarop doelde) dat door wat ik schreef het kan zijn dat leken / EHBO-ers denken dat ze bij dergelijke symptomen niet hoeven te alarmeren. Ik was dan ook van mening dat door mijn opmerking dat ik iemand met dergelijke symptomen zou vervoeren zou onderstrepen dat dit serieuze beelden zijn en ik het daarom dus spannend vind als iemand met een dergelijke aandoening een SOS sieraad zou dragen.

En misschien wat ruim off-topic maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt:
Die toename van pre-diabeten en diabetes type 2 onder jongeren: hoe (via welke weg) presenteren die zich? Ik zou me nl zo kunnen voorstellen dat dit niet de mensen zijn die door de ambulancedienst gezien worden, omdat die in triagesystemen eruit gefilterd worden naar een huisartsverwijzing, of zelf naar een huisarts gaan met klachten. Of is er juist een schrikbarende hoeveelheid die zich met een totale ontregeling presenteren omdat de symptomen eerder verwaarloosd zijn? Of zijn het veelal bekende diabeten die op die leeftijd therapie ontrouw zijn en daardoor via het acute systeem hulpverleningsland in rollen?
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.