Acht nieuwe blusvoertuigen Brandweer Friesland

Auteur Topic: Acht nieuwe blusvoertuigen Brandweer Friesland  (gelezen 5491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2016, 22:02:21
Weet iemand of dit wellicht de laatste door DRV zelf gebouwde voertuigen betreft? Gaat DRV nu alleen nog maar Rosenbauer-voertuigen leveren?


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2016, 22:08:20
Citaat van: TAS-716 link=msg=1412874 date=1457967139
Omdat ze in Brabant alleen maar vaderlandsgezind in DAF willen rijden? ::) DRV maakt prima brandweervoertuigen en die worden in veel regio's juist goed gewaardeerd.

Gaarne eerst goed lezen voordat je er zo'n opmerking uitgooit! Het ging inderdaad over de lichtbalk, maar dat had ik naar mijn mening toch wel erg duidelijk vermeld  ;)
 As ge nie měr nčijsgierig bent, dan worde aau


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2016, 22:16:23
En inderdaad zorgt Daf en diverse onderaannemers voor behoorlijk wat werkgelegenheid in Brabant Zuid Oost.
Terecht dat men dus hier naar kijkt ipv te kiezen voor een Neckermann voor een prikkie O0


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2016, 00:42:33
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1412649 date=1457896806
Jammer van de balk! Hoor hier niet zo'n positieve reacties over van sommige korpsen.

Wat een karige verlichting. Vooral vanuit de fendoff positie (links en rechter hoek 45graden) geen zichtbare verlichting. Vooral niet bij de laatste vanwege de ombouw. En bij een brandweervoertuig heb je genoeg ruimte dus waarom voorop 2 knoopleds plaatsen. Genoeg ruimte voor net zulke prijzige grotere led flitsers.
Balk is prima op een personenauto maar hierbij een beetje uit proportie...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,299
Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2016, 13:34:34
Die  balk an sich is het punt niet, er kan veel meer licht in gemaakt worden dan dat er nu inzit...


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2016, 18:15:58
Citaat van: André Welten link=msg=1413044 date=1458045274
Die  balk an sich is het punt niet, er kan veel meer licht in gemaakt worden dan dat er nu inzit...
Verbaasd mij ook dat de lichtbalken tegenwoordig allemaal een beide kanten aan > beide kanten uit patroon hebben. Meen mij te herinneren dat men volgens de OGS richtlijnen geen "dood moment" qua blauw licht wilde hebben en ze daarom om en om (alternerend) moesten flitsen. Net zoals de lichtbalk van de politie doet.
Nu zie ik bij de brandweer vaak dit soort balken voorbij komen en bij de meeste ambulances (Otarissen en VW T5 van AmbulanzMobil/Visser) een onregelmatig flitspatroon (wel goed opvallend trouwens).
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance