Oversteken

Auteur Topic: Oversteken  (gelezen 2208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Gepost op: 14 maart 2016, 16:06:12
LS.,

ik leerde vroeger dat ik als voetganger overal mocht oversteken, behalve binnen 30 m van een VOP, in dat geval moest ik de VOP volgen. Klopt dat? Is dat (nog steeds) zo?




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 14 maart 2016, 16:39:59
Zover ik weet geld dat nog altijd, het staat zo ook nog in de autotheorie.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2016, 17:22:57
Nee die regel dat je binnen 30 meter van een VOP niet mag oversteken is al jaren geleden geschrapt.
Ik meen met ingang van 1994 al dat die geschrapt is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2016, 17:26:46
Ik ga nu eten en dan ga ik het nazoeken in het theorieboek. Ik kom erop terug. Mij staat er wel nog iets van bij dat zoiets er is (en ik heb in 2009 mijn rijbewijs gehaald, en mijn zusje is nu bezig).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2016, 17:42:40
Nee, je bent niet verplicht de voetgangersoversteekplaats te gebruiken. Maar als je hem gebruikt, dan moeten bestuurders je wel voor laten gaan. Als je 'wildoversteekt' hoeven zij dat niet (tenzij de oversteker slechtziend is of zich moeilijk voortbeweegt).


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2016, 18:36:49
Citaat van: Frank. link=msg=1412919 date=1457973760
Nee, je bent niet verplicht de voetgangersoversteekplaats te gebruiken. Maar als je hem gebruikt, dan moeten bestuurders je wel voor laten gaan. Als je 'wildoversteekt' hoeven zij dat niet (tenzij de oversteker slechtziend is of zich moeilijk voortbeweegt).

Correct. Net even het theorieboek erop los geslagen maar die aantal meters zijn er niet meer.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2016, 18:37:49
Al had het wel in je theorieboek gestaan, dan was je theorieboek fout ;).
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2016, 18:58:16
Dat is een regel uit het RVV1966 en is geschrapt in het RVV1990.