Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 30420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: Bjorndh link=msg=1413952 date=1458555905
Video van het moment dat Salah Abdeslam neergeschoten wordt nadat hij wegrent.
http://www.elsevier.nl/buitenland/achtergrond/2016/03/video-abdeslam-rende-weg-bij-arrestatie-283600/

Lijkt mij nog problemen te gaan geven, in België mag je immers geen vluchtende verdachte neerknallen, tenzij je duidelijk kan aantonen dat er voor omstaanders een reëel en onmiddellijk gevaar bestond. Lijkt mij hier niet zo te zijn?


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1413971 date=1458560736
Lijkt mij nog problemen te gaan geven, in België mag je immers geen vluchtende verdachte neerknallen, tenzij je duidelijk kan aantonen dat er voor omstaanders een reëel en onmiddellijk gevaar bestond. Lijkt mij hier niet zo te zijn?

Ik vraag me eerder af hoe ze hem hebben kunnen laten lopen. Agent deed zelfs nog een stapje opzij, waarna hij het op een rennen zette. Bang voor een bomvest?


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86


Lijkt mij nog problemen te gaan geven, in België mag je immers geen vluchtende verdachte neerknallen, tenzij je duidelijk kan aantonen dat er voor omstaanders een reëel en onmiddellijk gevaar bestond. Lijkt mij hier niet zo te zijn?

Het feit dat dit een gezochte terrorisme verdachte is, lijkt mij voldoende grond om te zeggen dat er een reëel en onmiddelijk gevaar is.
Kan me niet voorstellen dat dit een probleem gaat opleveren


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1413971 date=1458560736
Lijkt mij nog problemen te gaan geven, in België mag je immers geen vluchtende verdachte neerknallen, tenzij je duidelijk kan aantonen dat er voor omstaanders een reëel en onmiddellijk gevaar bestond. Lijkt mij hier niet zo te zijn?
Dat gevaar kan je prima uitleggen. Betrokkene wordt verdacht van terrorisme, mogelijke voorbereiding van nieuwe terroristische feiten en het is waarschijnlijk dat hij extreem geweld niet schuwt om zijn vlucht te realiseren. (dat blijkt wel uit zijn ontsnapping vorige week)

Het laten vluchten en dus uitstellen van de aanhouding levert een enorm gevaar op voor de samenleving.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Red link=msg=1413982 date=1458564705
Dat gevaar kan je prima uitleggen. Betrokkene wordt verdacht van terrorisme, mogelijke voorbereiding van nieuwe terroristische feiten en het is waarschijnlijk dat hij extreem geweld niet schuwt om zijn vlucht te realiseren. (dat blijkt wel uit zijn ontsnapping vorige week)

Het laten vluchten en dus uitstellen van de aanhouding levert een enorm gevaar op voor de samenleving.

Ik zou dolgraag willen als er iemand zou zijn die het allemaal prima kan uitleggen.

Het gaat om een chauffeurtje die een auto heeft gehuurd om een paar terroristen naar Parijs te rijden. Te laf was om zelf een bomvest af te laten gaan. Op de beelden is niet te zien dat hij met een vuurwapen vlucht en de bromsnorren bij de uitgang laten hem lopen.

Ik vind het erg opmerkelijk dat media al ter plaatse waren voor de inval. VRT zelfs met livestream van de actie van de Belgische terreurbestrijders, met geleende uitrusting uit buitenland.

Ik denk niet dat het enorm gevaar voor de samenleving had opgeleverd voor de samenleving als deze jongen weer ontkomen was maar had gezorgd voor ultieme venedering van politici en veiligheidsdiensten/politiediensten in Europa.

Echte IS-strijders erkennen helemaal geen rechtbanken. Dit voormalig straatcrimineeltje werkte nog niet zo lang geleden bij zijn broer in een kroeg. Hij wil zelfs praten over IS-geheimen met politie in ruil voor strafvermindering.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: oma link=msg=1413988 date=1458565657
Het gaat om een chauffeurtje die een auto heeft gehuurd om een paar terroristen naar Parijs te rijden. Te laf was om zelf een bomvest af te laten gaan.
Speculaas.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Red link=msg=1413990 date=1458566574
Speculaas.

Hoezo? De advocaat van Abdeslam klaagt de Franse openbaar aanklager omdat hij deze informatie (uit eerste verhoor) openbaar heeft gemaakt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Mislukte straatcrimineel en lulletje rozenwater. Vanaf 13.20min http://www.npo.nl/pauw/18-03-2016/VARA_101377293


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: Red link=msg=1413982 date=1458564705
Dat gevaar kan je prima uitleggen. Betrokkene wordt verdacht van terrorisme, mogelijke voorbereiding van nieuwe terroristische feiten en het is waarschijnlijk dat hij extreem geweld niet schuwt om zijn vlucht te realiseren. (dat blijkt wel uit zijn ontsnapping vorige week)

Het laten vluchten en dus uitstellen van de aanhouding levert een enorm gevaar op voor de samenleving.

Dat zou je inderdaad kunnen vermoeden ware het niet dat in het pand verschillende mensen (zelfs verschillende families) woonden. Hoe weet je dan zeker dat hij het is die met een kap aan en aangezicht verborgen achter een sjaal naar buiten komt gerend? Ik zie ook nergens wapens of bomgordels verschijnen én je zit in een afgesloten perimeter met tientallen politieagenten erop. Moet je dan een vluchtende in de knie gaan schieten?


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Jep, en jammer dat knieën niet op ooghoogte zitten...

Moeten wij vanachter ons toetsenbord een elite eenheid uit gaan leggen dat ze een waarschijnlijk levensgevaarlijke terrorist beter kunnen laten rennen tot hij uitgeput in slaap valt??

Gasten, aub, get real!