GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016

Auteur Topic: GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016  (gelezen 20329 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Een oefenvest. Daarom staat er ook OBT op.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: p2Elst link=msg=1414358 date=1458646798
Je moet het als volgt zien. Er zitten niet alleen mensen in het SGBO/GRIP2 overleg. Daarnaast zijn er tientallen extra mensen ingezet. Naast hun normale taken is het ook wenselijk dat deze mensen voorzien worden van water, voedsel e.d. voorzieningen. De “verzorging groot” houdt dan in dat er met een specifiek groot aantal personen rekening gehouden moet worden met het meenemen van voedsel, water e.d.

Nou, klopt wel ongeveer. Het grootste verschil tussen verzorging klein en groot is dat bij groot de VZH wordt opgeroepen en ze het bij klein met een busje doen, en dat heeft dan idd te maken met de hoeveelheid personen en/of lengte van inzet


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Normaal is er toch geen politie meer op Schiphol? I.v.m. dat de Politie ism KMAR een trein heeft stil gezet op Schiphol NS.


kas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Volgens de livevideo van RTV NH zou het gaan om een AT


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Citaat van: Bollie link=msg=1414371 date=1458648215
Normaal is er toch geen politie meer op Schiphol? I.v.m. dat de Politie ism KMAR een trein heeft stil gezet op Schiphol NS.
Als ik het goed gelezen heb staat die trein niet op station Schiphol, maar op station Hoofddorp, is de Intercity/direct vanuit Brussel.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
POL_KENland ‏@POL_KENland  1 min.
Trein Hoofddorp is vrijgegeven, maar rijdt niet verder. Passagiers worden vervoerd met bussen. Niets verdachts aangetroffen in de trein.


kas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
In de livevideo van RTV NH was de Thalys te zien


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Dan zijn het 2 afzonderlijke incidenten, op nu.nl staat in de live/blog over Brussel een foto van Hoofddorp.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: André Welten link=msg=1414374 date=1458648598
Als ik het goed gelezen heb staat die trein niet op station Schiphol, maar op station Hoofddorp, is de Intercity/direct vanuit Brussel.

De IC-direct rijd niet naar Brussel. De IC Amsterdam-Brussel gaat niet over de HSL en IC-Direct wel.

Ik begreep uit twitter dat de politie en KMAR ook een trein op Schiphol hebben stopgezet. Maar die tweet kan ik niet meer vinden...  :(