GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016

Auteur Topic: GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016  (gelezen 20405 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

WLTIM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • Beveiliger / Centralist Security op Schiphol
    • Regio15
Citaat van: Bert65 link=msg=1415131 date=1458849551
Die "taxihost" is toch gewoon openbaar? Volgens mij heeft dit ook in het regionale suffertje gestaan.

Klopt inderdaad, heeft in diversen blaadjes gestaan.
Redacteur van Regio15  Volg de regio15 twitter op http://twitter.com/regio15/ voor de allerlaatste updates ! De regio15 tiplijn voor Haaglanden: 070 -


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: WLTIM link=msg=1415135 date=1458850075
Klopt inderdaad, heeft in diversen blaadjes gestaan.

Deze hosts hebben wel een V-tje op hun borst en zijn van een officieel beveiligingsbedrijf. Genoeg aanvaringen tussen hen en 'ronselaars'


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998

Deze hosts hebben wel een V-tje op hun borst en zijn van een officieel beveiligingsbedrijf. Genoeg aanvaringen tussen hen en 'ronselaars'
Klopt maar dat maakt toch niet uit of je dit wel of niet op het forum zet. Hun functie is in de lokale media al bekend gemaakt.

Over je laatste deeltje: jammer dat het niet succesvol is.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: p2Elst link=msg=1415042 date=1458828646
Daar ben ik bewust van, weet alleen niet in hoeverre zoiets gedeeld mag/kan/moet worden.

Ik zou dingen niet groter of belangrijker maken dan ze zijn en deze mensen zijn wat dit betreft dus totaal niet belangrijk om je daar druk over te moeten maken of het gedeeld mag/kan/moet worden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: enrico1972 link=msg=1415162 date=1458860785
Ik zou dingen niet groter of belangrijker maken dan ze zijn en deze mensen zijn wat dit betreft dus totaal niet belangrijk om je daar druk over te moeten maken of het gedeeld mag/kan/moet worden.

Ik vraag mij af hoe bevorderlijk het is voor het imago van de luchthaven, de gemeente en specifiek de burgemeester. Aangezien er namelijk een falend beleid heerst doordat de APV juridisch gezien totaal klote is opgesteld. Hierdoor is handhaving van taxironselaars niet mogelijk. Met tot het gevolg dat er dagelijks een aantal personen voor honderden euro's afgezet worden door brutale Marokkanen/Turken. Vervolgens zet de luchthaven brutale Marokkanen en Turken in die moeten verhinderen dat passagiers met deze taxironselaars meegaan. Met tot het gevolg dat er dagelijks wel een of meerdere conflicten zijn, waarbij beide partijen elkaar in het buitenlands uitschelden, duwen, hinderen en vechten.

Dit draagt nou niet bepaald bij aan een veilig gevoel van de passagier en kan al snel anders opgevat worden dan een "simpel" taxiconflictje.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998



Dit draagt nou niet bepaald bij aan een veilig gevoel van de passagier en kan al snel anders opgevat worden dan een "simpel" taxiconflictje.
Het ging fout toen Schiphol, een beetje onder dwang, over ging tot een openbare inschrijving. Ze werden gewaarschuwd dat, mede door het vrijgeven van de taximarkt, dit zou gebeuren. Voor normale bedrijven en klanten is het een drama geworden. De ronselpraktijken vind ik onder de noemer georganiseerde misdaad vallen. Crimineel gedrag in groepsverband...
Wat je zegt, de APV is een drama. Zelfs na een aanpassing heeft de gemeente het niet voor elkaar om de boel dichtgetimmerd te krijgen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Beveiliging e.d. was leuk en aardig. Maar ze hebben alleen afgelopen week op het station in Maastricht gestaan. Toen ik er dinsdag weer kwam waren er geen zwaar bewapende agenten/Kmar meer te bekennen....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1416624 date=1459408776
Beveiliging e.d. was leuk en aardig. Maar ze hebben alleen afgelopen week op het station in Maastricht gestaan. Toen ik er dinsdag weer kwam waren er geen zwaar bewapende agenten/Kmar meer te bekennen....

Wat had jij voor ogen dan? 24/7 beveiliging met 2 man sterk op de stations? Ook al hadden 2 beveiligers bij hen gestaan bij de metro & incheckbalies, had je het dan kunnen voorkomen? Denk dat het heel crue is, maar kan net zo goed gebeuren in een discotheek, op een festival (Koningsdag bijv.) of wat dan ook.. Bijkomen voordeel is dat de binnenstad van Zwolle straks eenvoudig afgesloten wordt doormiddel van 8 bruggen, fijn voor een goede toegankelijkheidscontrole  O0


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ze stonden er wel 24/7 afgelopen week met 4 man. Tuurlijk hou je ze nooit echt tegen. Dat zeiden die agenten/Kmar ook tegen mij. Heb vaker met ze staan te praten terwijl ik stond te wachten op de trein. Hun zeiden ook: wij houden er 1 tegen en ergens anders lopen er 3 doorheen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel