GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016

Auteur Topic: GRIP 2 (Maatregelen na aanslag Brussel) o.a. Luchthaven Schiphol en station Hoofddorp 22-03-2016  (gelezen 20327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1416648 date=1459413578
Ze stonden er wel 24/7 afgelopen week met 4 man. Tuurlijk hou je ze nooit echt tegen. Dat zeiden die agenten/Kmar ook tegen mij. Heb vaker met ze staan te praten terwijl ik stond te wachten op de trein. Hun zeiden ook: wij houden er 1 tegen en ergens anders lopen er 3 doorheen.

toch mooi dat we wel de statistieken hebben :)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Fletwed link=msg=1416647 date=1459413065
Wat had jij voor ogen dan? 24/7 beveiliging met 2 man sterk op de stations? Ook al hadden 2 beveiligers bij hen gestaan bij de metro & incheckbalies, had je het dan kunnen voorkomen? Denk dat het heel crue is, maar kan net zo goed gebeuren in een discotheek, op een festival (Koningsdag bijv.) of wat dan ook.. Bijkomen voordeel is dat de binnenstad van Zwolle straks eenvoudig afgesloten wordt doormiddel van 8 bruggen, fijn voor een goede toegankelijkheidscontrole  O0

Ik denk dat bijzonder weinig burgers in Nederland voor ogen hebben dat een overheid op de dag van de aanslagen wel zwaarbewapende beveiligers bij een treinstation neerzet waardoor de minister-president een paar uur later kan vertellen dat de overheid waakt over de veiligheid van de burgers, de terroristen met minder zijn en wij met meer, burgers niet bang mogen worden maar alert en waakzaam moeten zijn.

De minister van justitie, politieliaisons, inlichtingendiensten enz geven het goede voorbeeld. Ze zijn zo waakzaam dat emails aan de aandacht ontsnappen en zo alert dat ze na bijna een week uitstel van parlement voor een debat over o.a. een email nog niet wisten wie de afzender was.

Slaap lekker met je statistieken!


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1416648 date=1459413578
Ze stonden er wel 24/7 afgelopen week met 4 man. Tuurlijk hou je ze nooit echt tegen. Dat zeiden die agenten/Kmar ook tegen mij. Heb vaker met ze staan te praten terwijl ik stond te wachten op de trein. Hun zeiden ook: wij houden er 1 tegen en ergens anders lopen er 3 doorheen.


Maar bedoelde meer van waarom maar zo kort die extra beveiliging op (in dit geval) station Maastricht? Dan hadden ze er net zo goed niet kunnen staan de gehele tijd, om het maar even lullig te zeggen. En dit is iets wat een politieagent/Kmar zei in een gesprek. Niet een vastgestelde statistiek.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel