Inzetten opschaling GGB-model

Auteur Topic: Inzetten opschaling GGB-model  (gelezen 167342 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #100 Gepost op: 10 februari 2020, 12:03:57
p2kflex
07:09:51 12-01-20GROUP-1156, A1 Li Hengelo OV Taak Verantw. Transp (code 10)
0623840MKA Twente (Algemeen Commandant Geneeskundige Zorg)
0623711MKA Twente (Directeur Publieke Gezondheid)


https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/dode-gewonden-a1-hengelo/
https://www.gids.tv/video/160103/ernstig-ongeluk-op-a1-bij-hengelo-een-dode-en-vijf-gewonden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #101 Gepost op: 5 augustus 2020, 09:32:17
p2kflex
21:01:35 30-07-20GROUP-1P 1 BZB-02 (Grote BR) (GRIP: 1) BR woning (flat) Hogeweg Vlissingen 19-8699
GRIP 11320801MKA Zeeland (Algemeen Commandant Geneeskundige Zorg)


https://www.pzc.nl/walcheren/ontploffing-blaast-raamkozijnen-vlissingse-flat-twintig-meter-weg-een-dode-het-leek-wel-een-bom~a08ef83e/?referrer=https://www.yammer.com/

NHT team ter plaatse geweest, geen inzet.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #103 Gepost op: 15 augustus 2020, 11:16:00
p2kflex
22:25:56 14-08-20GROUP-1A2 AMBU 17813 Van der Hoevenplein 3072MK Rotterdam ROTTDM bon 100216
1420203MKA Rotterdam-Rijnmond (CvD-G's) (Groepscode)


NHT+ inzet bij springler die afging op 21e verdieping.
Alarmering kan ik niet vinden.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #105 Gepost op: 16 augustus 2020, 15:44:25
p2kflex
22:25:56 14-08-20GROUP-1A2 AMBU 17813 Van der Hoevenplein 3072MK Rotterdam ROTTDM bon 100216
1420203MKA Rotterdam-Rijnmond (CvD-G's) (Groepscode)


NHT+ inzet bij springler die afging op 21e verdieping.
Alarmering kan ik niet vinden.

Is er niet geweest (via P2000), is direct via PreCom gegaan om geen paniek te veroorzaken.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #106 Gepost op: 18 augustus 2020, 14:04:58
Is er niet geweest (via P2000), is direct via PreCom gegaan om geen paniek te veroorzaken.

Paniek? Voor wie? De Rode Kruisers?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #107 Gepost op: 18 augustus 2020, 16:25:40
Ze waren vast bang dat iemand het hier ging posten :)

Vond het sowieso een vage inzet wat ik er van mee kreeg.
De lift was uitgevallen dus gaat het rode kruis standby staan met EHBO tassen?


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #108 Gepost op: 18 augustus 2020, 19:56:22
Paniek? Voor wie? De Rode Kruisers?

Voorkomen dat de hele straat volloopt met mensen (iets met een "griepje" ;-) ). En het was geen acute situatie, dus rustig kunnen opkomen.
Ook hebben we in RR geen NHT maar NHT+ en dat is wat via de meldkamer gealarmeerd wordt. Dit was een NHT inzet en dus was het Rode Kruis daar zelf verantwoordelijk voor (wel op aanvraag/overleg van het GHOR).


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #109 Gepost op: 19 augustus 2020, 16:26:39
Voorkomen dat de hele straat volloopt met mensen (iets met een "griepje" ;-) ). En het was geen acute situatie, dus rustig kunnen opkomen.
Ook hebben we in RR geen NHT maar NHT+ en dat is wat via de meldkamer gealarmeerd wordt. Dit was een NHT inzet en dus was het Rode Kruis daar zelf verantwoordelijk voor (wel op aanvraag/overleg van het GHOR).

Vind je het erg als ik het niet begrijp. Niet gealarmeerd door meldkamer, wel op verzoek OvdG.

Gealarmeerd via precom vanwege Corona. De vrijwillige brandweer wordt gebeld met een telefooncirkel vanwege Corona 98uiye.

Tot slot wist ik niet dat alleen de plus-variant gealarmeerd wordt door de meldkamer. Laten jullie bij een "gewone" NHT-inzet de aanhanger dan ook in de garage, daar zitten plus-spullen in...

Volgens mij heeft de VRR een NHT met een plusje, daarnaast kan het NHT ook door het RK zelf ingezet worden zolang de dekking conform convenant gegarandeerd blijft. Bijzonder.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.