Nieuwe jas wegbeheerder

Auteur Topic: Nieuwe jas wegbeheerder  (gelezen 26542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2016, 18:07:54
Wrong!

De vkr geeft aanwijzingen die gewoon opgevolgd dienen te worden, punt.
Uiteggen hoort er niet bij te moeten.

Heb zelf met het oude hesje mogen meemaken hoe het ging. Bij de oude "luisterden" de mensen veel beter dan de nieuwe. Dus het is wel degelijk (mede) aan het hesje/jas te wijten
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2016, 18:34:58
De jas moest anders zijn als een verkeersregelaarsjas. In het eerste ontwerp was de bedoeling dat de driehoek helemaal verdween uit de jas. Diverse collega's zijn direct betrokken geweest bij het ontwerp.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2016, 20:48:04
Is er al een foto of tekening beschikbaar ?


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2016, 21:05:04
Citaat van: Oscar link=msg=1415764 date=1459104484
Is er al een foto of tekening beschikbaar ?

Zie in link naar de mededeling in de staatscourant bij de beschrijving en afbeelding.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #14 Gepost op: 1 mei 2016, 17:27:44
Citaat van: Gele wagen link=msg=1415734 date=1459096498
De jas moest anders zijn als een verkeersregelaarsjas. In het eerste ontwerp was de bedoeling dat de driehoek helemaal verdween uit de jas. Diverse collega's zijn direct betrokken geweest bij het ontwerp.

hopelijk gaat dat ooit nog eens veranderen......waardeloze driehoek en idiote wetgeving m.i.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2016, 18:57:36
Citaat van: mfrankena link=msg=1421721 date=1462116464
hopelijk gaat dat ooit nog eens veranderen......waardeloze driehoek en idiote wetgeving m.i.

Wie weet. Nog even wachten tot week 26 😃


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #16 Gepost op: 4 mei 2016, 12:43:35
Zat dit topic even terug te lezen maar dan rijst bij mij de vraag: Waarom moet de jas perse anders zijn dan van de vkr?  

Je geeft gedeeltelijk al antwoord door te zeggen dat het dan duidelijk is wie de WIS is. Maar maken jullie het dusdanig vaak mee dat jullie op een IM plek komen en er daar al een toevallig passerende vkr met tijd over staat?


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #17 Gepost op: 4 mei 2016, 12:54:50
Citaat van: batoutofhell link=msg=1422171 date=1462358615
Zat dit topic even terug te lezen maar dan rijst bij mij de vraag: Waarom moet de jas perse anders zijn dan van de vkr?  

Je geeft gedeeltelijk al antwoord door te zeggen dat het dan duidelijk is wie de WIS is. Maar maken jullie het dusdanig vaak mee dat jullie op een IM plek komen en er daar al een toevallig passerende vkr met tijd over staat?
De taken van een WIS zijn breder dan alleen IM plekken.  ;)
Bij geplande wegwerkzaamheden met vkr's heb ik vaak genoeg een WIS gezien.
Ten opzichte van de aanwezige vkr mag er wat mij betreft wel een verschil zijn.  O0
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #18 Gepost op: 4 mei 2016, 16:33:49
Een verkeersregelaar heeft geen bevoegdheid om op de snelweg zelfstandig te werken. Indien nodig is dit altijd in opdracht en onder toezicht van een WIS. ( staat ook op hun aanstellingspas )
Bij mij in de regio heb ik persoonlijk al meerdere keren meegemaakt dat er verkeersregelaars op eigen initiatief naar een incident komen om het verkeer te gaan regelen bij toeritten. Dit terwijl dit helemaal niet nodig was. Ook al eens meegemaakt dat ik aan kom rijden bij een incident. En dat er vervolgens mij een personenauto passeert met oranje flitsers aan om voor mijn ogen te gaan handelen op een snelweg.  Dit terwijl ik als WIS hier al mee bezig was. Betrokkene is door mijn collega die met mij ook ter plaatse kwam direct aangesproken en en weggestuurd. ( betrokkene is volgens mij naderhand hiervoor ook zijn aanstelling kwijt geraakt )

Door als wegbeheerder duidelijk herkenbaar te zijn t.o.v. Een verkeersregelaar wordt het voor de overige hulpdiensten direct duidelijk bij wie ze moeten zijn. En wie er bevoegd is om namens de wegbeheerder beslissingen te nemen.
Op afstand was dit met de oude jas, bij inzet met veel aangestuurde verkeersregelaars niet direct duidelijk.


pb_vkr_zh

  • Landelijk bevoegd Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Bij het op straat werken heb ik het naar mijn zin.
Reactie #19 Gepost op: 4 mei 2016, 16:59:43
Citaat van: Gele wagen link=msg=1421743 date=1462121856
Wie weet. Nog even wachten tot week 26 😃
De tijd vliegt voorbij, dus voor je het weet is het zomaar week 26  ;)
Als het zover is ben ik benieuwd naar de eerste foto's.
Beroep: Landelijk bevoegd Verkeersregelaar  Vervoer: Dacia Logan + Vouwfiets / Motor Werkgebied: Noord-Holland / Zuid-Holland / Utrecht Woongebied: On