EgyptAir vlucht gekaapt door man met bomgordel, geland op Cyprus 29-03-2016

Auteur Topic: EgyptAir vlucht gekaapt door man met bomgordel, geland op Cyprus 29-03-2016  (gelezen 6658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: oma link=msg=1416148 date=1459248175
In de USA weten ze al een tijdje wat het risico is van volgetankte vliegtuigen en binnenlandse vluchten.
Deze vlucht was bij lange na niet volgetankt. Volgens Voske was er voor ongeveer 4200 kilo brandstof aan boord. In een A320 gaat met gemak 24.000 liter.

edit: wat Voske zegt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: voske83 link=msg=1416149 date=1459248737
In dit geval hebben ze het voorgeschreven minimum aan boord gehad:
- trip fuel voor de vlucht van Alexandria naar Caïro
- alternate fuel voor het uitwijken van Caïro naar Sharm el Sheikh
- 5 minuten contingency fuel
- 30 minuten final reserve fuel.

Jij weet heel zeker dat het dan gaat om het voorgeschreven minimum?


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Als ik dat leg naast paragraaf 4.3.6 van Annex 6 Part 1 van de ICAO, dan zou ik menen dat het inderdaad het voorgeschreven minimum is.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: voske83 link=msg=1416161 date=1459251743
Als ik dat leg naast paragraaf 4.3.6 van Annex 6 Part 1 van de ICAO, dan zou ik menen dat het inderdaad het voorgeschreven minimum is.

Hoe lang is het toestel eigenlijk in de lucht geweest vanaf vertrek tot de landing op Cyprus?

Als autoriteiten in Egypte iets beweren of EgyptAir moet je het dan gelijkstellen aan uitspraken gedaan door een Nederlandse minister?

Ik neem uitspraken van Nederlandse politiewoordvoerders, OM of ministers aan als feit. Als het de equivalenten uit Egypte zijn niet.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Images show at least 4 more leaving hijacked #EgyptAir plane, including a man climbing out of the cockpit window.



voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Ik kan alleen vinden dat het vliegtuig circa 52 minuten na de kaping is geland in Larnaca met minder dan de voorgeschreven reserve (dus minder dan 1000 kg fuel). Bron is opnieuw AvHerald.com


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: voske83 link=msg=1416170 date=1459252831
Ik kan alleen vinden dat het vliegtuig circa 52 minuten na de kaping is geland in Larnaca met minder dan de voorgeschreven reserve (dus minder dan 1000 kg fuel). Bron is opnieuw AvHerald.com

52 minuten na de kaping in de lucht volgens jouw bron.

Klopt het dat vlucht Egyptair MS 181 om 6:30 uur lokale tijd vertrekt vanuit Alexandria om vervolgens 45 minuten later op de grond te staan op de luchthaven van Cairo?


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: voske83 link=msg=1416170 date=1459252831
Ik kan alleen vinden dat het vliegtuig circa 52 minuten na de kaping is geland in Larnaca met minder dan de voorgeschreven reserve (dus minder dan 1000 kg fuel). Bron is opnieuw AvHerald.com



Toestel is iets te laat opgestegen vanaf Alexandria 6.36 uur lokale tijd (in NL 6.36 uur).

Landing toestel op de luchthaven in Cyprus 8.07 uur lokale tijd (in NL 7.07 uur). Op dit tijdstip had het toestel nabij Cairo moeten zitten. Als de vlucht normaal was verlopen zou het toestel om 7.15 uur (lokale tijd) + 6 minuten vertraging) zijn geland in Cairo (NLse tijd 07.15 uur).

Het toestel is 31 minuten in de lucht geweest.

Als een bron zegt dat het vliegtuig 52 minuten na de kaping geland is en details weet over de hoeveelheid brandstof kun je er vraagtekens bij zetten.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
ريم الحرمي @Reem_AlHarmi
Moscow: #EgyptAir hijacking reveals #Egypt's inability to ensure the safety of tourists and Moscow cannot restore aviation relation w/ Cairo


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: oma link=msg=1416182 date=1459255003


Toestel is iets te laat opgestegen vanaf Alexandria 6.36 uur lokale tijd (in NL 6.36 uur).

Landing toestel op de luchthaven in Cyprus 8.07 uur lokale tijd (in NL 7.07 uur). Op dit tijdstip had het toestel nabij Cairo moeten zitten. Als de vlucht normaal was verlopen zou het toestel om 7.15 uur (lokale tijd) + 6 minuten vertraging) zijn geland in Cairo (NLse tijd 07.15 uur).

Het toestel is 31 minuten in de lucht geweest.

Als een bron zegt dat het vliegtuig 52 minuten na de kaping geland is en details weet over de hoeveelheid brandstof kun je er vraagtekens bij zetten.

Rusland gaat uit van landing op Cyprus 08.50 uur lokale tijd (7.50 uur in NL). Rusland is voorlopig niet van plan vluchten Egypte te hervatten.

Sociale media en veel media baseren zich o.a. op websites die luchtverkeer volgen. Tijdstip onderstaande tweet: 08.18 uur NLse tijd.

AIRLIVE @airlivenet
BREAKING We're receiving reports of hijacking situation on board Egypt Air flight. More soon on airlive.net

Flightradar24 volgt 12 minuten later met:

Flightradar24 @flightradar24
We are following reports that #MS181 has been hijacked. The aircraft has landed in Larnaca.

Vervolgens

Flightradar24 @flightradar24
Egyptair flight #MS181 took off from Alexandria Airport 04.36 UTC and landed at Larnaca Airport 05.46 UTC time

UTC time is momenteel + 2 uur (Nederlandse zomertijd)

Flightradar24 @flightradar24
While in coverage, we did not receive a squawk 7500

squawk is de hijack code

Volgens deze website: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/su-gcb#93d5b9d