Nederlandse betrokkenheid bij daders aanslagen Brussel

Auteur Topic: Nederlandse betrokkenheid bij daders aanslagen Brussel  (gelezen 7778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2016, 18:40:14
Citaat van: jeroen21 link=msg=1415075 date=1458841105
Hahaha. IK voel dinsdag WEER een excuses aankomen tijdens een debat. Dit kabinet is een geintje  :-X
Want?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2016, 18:56:11
Citaat van: jeroen21 link=msg=1415075 date=1458841105
Hahaha. IK voel dinsdag WEER een excuses aankomen tijdens een debat. Dit kabinet is een geintje  :-X

Het maakt niet uit of het Nederlandse parlement vandaag of komende dinsdag gaat vergaderen. Het gaat niets meer veranderen de situatie.

Ik begrijp van der Steur, het is een man die zich politiek geen enkele fout meer kan veroorloven als het gaat om het tijdig en volledig inlichten van het parlement.

Voorts praat je over een debat over inlichtingendienst. Het is geen debat over het maximaal aantal vleeskuikens per vierkante meter in een stal in Harderwijk. Het is een uiterst gevoelig onderwerp. Gaan debatteren zonder te beschikken over alle noodzakelijke informatie is een geintje. Zorgvuldigheid boven snelheid verkiezen is belangrijker.

Voorts was uitstel van debat de wens van de volledige oppositie, de coalitie gaf aan dit verzoek niet te willen dwarsbomen. Het zegt dus dat het een unaniem kamerbesluit is. Het kabinet gaat namelijk niet over de kameragenda.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2016, 19:07:38
Citaat van: Red link=msg=1415078 date=1458841318
Ter info. De brief aan de kamer:

http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/documents/2016/03/24/brief_steur.pdf

Alsmede de bij de brief horende bijlage:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2016/03/24/bijlage-ii-reactie-op-het-bericht-dat-een-van-de-plegers-van-de-aanslagen-in-brussel-naar-nederland-is-uitgezet/bijlage-ii-reactie-op-het-bericht-dat-een-van-de-plegers-van-de-aanslagen-in-brussel-naar-nederland-is-uitgezet.pdf

Gezien de inhoud van dit bericht dat vanuit Turkije is ontvangen, zie ik niet meteen wat de Nederlandse autoriteiten kan worden verweten. Het is vooral naar dat dit de enige is geweest van wie de uitzetting niet ook aan de politieliaison is gemeld.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #14 Gepost op: 24 maart 2016, 19:18:46


Alsmede de bij de brief horende bijlage:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/kamerstukken/2016/03/24/bijlage-ii-reactie-op-het-bericht-dat-een-van-de-plegers-van-de-aanslagen-in-brussel-naar-nederland-is-uitgezet/bijlage-ii-reactie-op-het-bericht-dat-een-van-de-plegers-van-de-aanslagen-in-brussel-naar-nederland-is-uitgezet.pdf

Gezien de inhoud van dit bericht dat vanuit Turkije is ontvangen, zie ik niet meteen wat de Nederlandse autoriteiten kan worden verweten. Het is vooral naar dat dit de enige is geweest van wie de uitzetting niet ook aan de politieliaison is gemeld.

Het is vooral heel toevallig...
Journalisten zullen er ook wel opkomen: Wat hoorde Wilders in augustus 2015 in de commissie stiekem? Het antwoord zullen we nooit krijgen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #15 Gepost op: 24 maart 2016, 22:12:44
Waar in de fax/brief staat waarom hij wordt teruggestuurd? Dat lijkt mij toch ook wel belangrijk...


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #16 Gepost op: 24 maart 2016, 22:19:50
Dat staat er dus niet in. Normaal werd dat met de politieliaison besproken, maar dat is in dit geval ook niet gebeurd. Er is met dit briefje dus niet meer verteld dan dat er een Belg en een Duitser met een vliegtuig naar Amsterdam gaan.
Dat "very urgent" staat mooi bovenaan dat briefje, maar dat was pas zichtbaar als de brief werd geopend in de webportal. Dat was verder niet zichtbaar.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #17 Gepost op: 24 maart 2016, 22:21:51
Citaat van: enrico1972 link=msg=1415140 date=1458851154
Gewoon een belachelijke ondoordachte actie van de strafuitvoeringsrechtbank. Hoop dat ze dit zichzelf aanrekenen maar dat zal wel weer niet.

Nee hoor, de NL wetgeving is krom op dit punt.
Aangezien deze door, het door ons gekozen parlement, dusdanig uitgekleed is waardoor er in onze NL wetgeving geen gronden aanwezig zijn om iemand zonder bewijs van een gepleegd strafbaar feit langere tijd in detentie te zetten.
Ook is het briefje vanuit Turkije dusdanig dat op basis daarvan er geen aanhoudingsgrond is.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2016, 22:22:37

Dat staat er dus niet in. Normaal werd dat met de politieliaison besproken, maar dat is in dit geval ook niet gebeurd. Er is met dit briefje dus niet meer verteld dan dat er een Belg en een Duitser met een vliegtuig naar Amsterdam gaan.
Daarom vind ik de reactie  van Enrico wat overdreven.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #19 Gepost op: 25 maart 2016, 07:46:45
Citaat van: Bert65 link=msg=1415150 date=1458854557
Daarom vind ik de reactie  van Enrico wat overdreven.

Als Voske zijn bewering niet klopt is de reactie van Enrico niet zo heel erg overdreven.