help het brandweerkorps van KOTU in Gambia

Auteur Topic: help het brandweerkorps van KOTU in Gambia  (gelezen 8739 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Gepost op: 30 maart 2016, 11:34:28
Niet onze doelgroep. Maar toch ook weer wèl. Deze kazerne in Kotu in Gambia heeft 2 wagens. Dat telt hier. Niet welke staat, maar dat hij er staat!! De kleine Mecedes staat zonder motor, die wordt gerepareerd elders. De andere een VOLVO is anderhalf jaar geleden "geschonken" en verkeert in abominabele staat. Welk korps wil deze mensen helpen aan goed materiaal waar ze mee kunnen uitrukken op een moment dat nodig is. De slangen die er in zitten zijn bijna allemaal poreus. De brandblusser is AB - en niet C, en 10!!jaar over datum. Gereedschap is minimaal aanwezig. Wij verzorgen alleen ambulances maar helpen ook mensen en organisaties die een goede en geschikte auto willen brengen naar West Afrika die daar ook grerepareerd kan worden en onderdelen van zijn te krijgen en niet meedoen aan een van de Challenges. Dit zijn evenals jullie mensen die trots zijn op hun vak maar bij een echte brand met handen in hun zak waarschijn lijk toe MOETEN kijken omdat het materiaal wat ze hebben (bijna) totaal op is. Neem gerust kontakt op voor meer info en meer foto's. Jullie collega's verdienen jullie hulp!!! O0




j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2016, 20:47:13
Sorry,
Kijk op facebook van wheels4africa voor foto's
Ik krijg ze namelijk hier niet geplaatst. (weet niet hoe) :(
Aan wie wil helpen, stuur ik graag meer foto's
Ik was hier maandag 29/3 2016


j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2016, 10:26:43
 >:(Verbazingwekkend en :'(teleurstellend, dat niemand hierop heeft gereageerd.
Zelf hebben we ondertussen een hele monteursuitrusting en een eenvoudige compressor klaarstaan om te verzenden.
Er zijn door een andere organisatie, die verder óók niets met brandweer te maken heeft al een aantal ABC blussers verzonden.
Is er dan geen een korps dat hun collega's wil en kan helpen aan fatsoenlijke slangen voor de auto die nu alleen maar kan "uitrukken" met LEKKE canvas slangen.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2016, 17:33:18
Ik denk dat je hier niet op de juiste plek je vraag stelt. Veel forumgebruikers zijn niet verbonden aan een brandweer organisatie, maar belangstellend. De wel brandweermensen zijn een klein onderdeel van de huidige logge veiligheidsregio's. Ik denk dat je beter een keer een bezoekje kan brengen aan de Commandant van jouw veiligheidsregio en je verzoek voor slangen daar neer leggen.
Overigens, AB blusser(meestal sproeischuim)zijn beter dan ABC blussers (poeder). Dat je toch vraagt om C blussers is voor mij een indicatie dat je geen brandweer achtergrond hebt.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Stefan Firens

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2016, 15:36:46
wij zijn een groep vrienden die jaarlijks in december met een 40 voet container hulpgoederen en medisch materiaal naar Gambia gaan om daar ter plaatse dit materiaal zelf uit te delen, we hebben daar enkele projecten waar we onze schouders onder steken zoals een lagere school, de materniteit van Serakunda en ook vanaf dit jaar gaan we de brandweer van Kotu steunen en dit omdat ze daar eigenlijk bijna niets hebben en ook maar een minimale steun van de overheid krijgen, via onze zone (zone meetjesland in Belgiê) zijn we bezig om een tankwagen, slangen interventiekledij een wespenpak(nu doen ze dit in een gaspak) naar daar te brengen, we zijn nog op zoek naar sponsors om de kosten van het transport voor de tankwagen te helpen bekostigen


j@ck

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
  • wij verzorgen gratis 4wd. ambulances in Afrika
Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2016, 10:36:12
Hallo Stefan,
Misschien kunnen we zaken op elkaar afstemmen.
Want.... ongelimiteerd hulp verlenen werkt niet.
Via info@wheels4africa.nl kan je contact met me opnemen.
vr.gr. Jack