De sporttest.

Auteur Topic: De sporttest.  (gelezen 7163 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Gepost op: 3 april 2016, 07:25:19
Beste,

Op dit moment heb ik een sollicitatieprocedure lopen, 8 april heb ik de grote test in Apeldoorn.
Hierbij moet ik dus ook de sporttest afleggen, mijn conditie is niet slecht maar ook niet al te goed, weliswaar heb ik getraind.
Vorig week tijdens het joggen voelde ik ineens pijn aan mijn scheenbenen, dus ook echt aan beide kanten, een zeurende pijn waardoor hardlopen/lopen bijna niet mogelijk was. Opgezwollen scheenbeen, ik heb dit nooit eerder in mijn sportleven gehad, echter dacht ik dat het eenmalig was en het met 2 á 3 dagen rust weg zou gaan, helaas helaas afgelopen week geprobeerd om te joggen en weer hetzelfde klachten.

Aanstaande maandag zal ik ook direct contact opnemen met mijn huisarts, zelf heb ik op internet een beetje gezocht men geeft aan ''shin splints''. Maar nu komt mij vraag, ik heb al 1 keer mijn 2de selectiedag verschoven naar een ander data, 8 april aanstaande dus. Omdat ik in korte tijd uitnodiging kreeg waardoor ik geen verlof kon nemen en ook niet kon ruilen.

Is het mogelijk om de sporttest op een ander data te doen? want ik ben bang dat als ik dit klacht blijf houden ik de sporttest binnen 1 minuut acuut moet stoppen, het is en blijft een onderdeel van de procedure en als ik het niet haal is het meteen einde verhaal voor mij en wachten op de volgende sollicitatie :-\.

Heeft er iemand suggesties, tips of dat men het eerder heeft meegemaakt?

Ik hoor het graag!

Groet,

Karakartal.




abel8720

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2016, 08:00:11
Klinkt als scheenbeenvliesontsteking. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat je na 6 maand je sporttest over mag doen als je hem niet haalt en wel de rest van de testen bovengemiddeld haalt.


abel8720

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2016, 08:00:21
Succes in elk geval


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #3 Gepost op: 3 april 2016, 08:19:04
Citaat van: abel8720 link=msg=1417124 date=1459663211
Klinkt als scheenbeenvliesontsteking. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat je na 6 maand je sporttest over mag doen als je hem niet haalt en wel de rest van de testen bovengemiddeld haalt.

Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen, ik ga helaas van het ergste uit.

Maar voor mij is het nieuw, dat als je sporttest niet zou halen je na 6 maanden toch terug mag als je alle andere testen wel haalt

Citaat van: abel8720 link=msg=1417125 date=1459663221
Succes in elk geval


Dankjewel!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 3 april 2016, 09:28:03
Een week rust houden en dan met de sporttest even 3 minuten doorbijten, tegen die tijd ga je al over de finish! De sporttest is geen looptest, maar een algehele conditietest. Je loopt maar 250 meter, de rest besteed je aan de onderdelen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


karakartal

  • Sollicitant Hoofdagent Eenheid Rotterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #5 Gepost op: 3 april 2016, 09:58:08
Citaat van: DiNozzo link=msg=1417128 date=1459668483
Een week rust houden en dan met de sporttest even 3 minuten doorbijten, tegen die tijd ga je al over de finish! De sporttest is geen looptest, maar een algehele conditietest. Je loopt maar 250 meter, de rest besteed je aan de onderdelen.

Inderdaad, daar zat ik ook al aan te denken flink doorbijten, alleen ben ik juist bang wanneer ik moet springen,bukken,rennen en duwen dat de klacht snel terugkomt als ik nu begin met joggen voel ik de pijn na 3 á 4 minuten komen.

Doordat, zoals ik al zei moet springen,bukken etc etc, ben ik bang dat het niet na 3 á 4 minuten komt maar misschien na de 2de ronde al..


nickd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 83
Reactie #6 Gepost op: 3 april 2016, 09:59:55
Citaat van: abel8720 link=msg=1417124 date=1459663211
Klinkt als scheenbeenvliesontsteking. Volgens mij is het tegenwoordig zo dat je na 6 maand je sporttest over mag doen als je hem niet haalt en wel de rest van de testen bovengemiddeld haalt.

De sporttest is volgens mij op selectie dag A, als je deze niet haalt mag je niet door naar selectiedag B en lig je dus uit de sollicitatie procedure. Tenzij jij ergens een link/info hebt waar ik het bestaan niet van af weet? :) Misschien dat dit wel opgaat voor al bestaande agenten, die moeten immers ook hun conditie op peil houden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 3 april 2016, 10:45:55
Al bestaande agenten moeten wel de sporttest elk jaar afleggen, maar er zitten (nog) geen consequenties aan het niet halen van de test.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


abel8720

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #8 Gepost op: 3 april 2016, 12:21:02
Dacht dat te hebben.gehoord van de sportinstructeur die de sporttest bij ons afnam. Maar misschien dan toch verkeerd gehoord


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #9 Gepost op: 3 april 2016, 12:48:23
Citaat van: karakartal link=msg=1417123 date=1459661119
Vorig week tijdens het joggen voelde ik ineens pijn aan mijn scheenbenen, dus ook echt aan beide kanten, een zeurende pijn waardoor hardlopen/lopen bijna niet mogelijk was. Opgezwollen scheenbeen, ik heb dit nooit eerder in mijn sportleven gehad, echter dacht ik dat het eenmalig was en het met 2 á 3 dagen rust weg zou gaan, helaas helaas afgelopen week geprobeerd om te joggen en weer hetzelfde klachten.

Ja ik heb het ook meegemaakt, herkenbaar verhaal. Overbelasting is in 90% van de gevallen de oorzaak, dit bereik je door een slechte warming-up, geen rek/strek oefeningen of ongetraind en koud veel bulten oplopen.

Ik wil niet je weekend verpesten maar het beste is direct rust nemen en naar de fysio gaan. Dit gaat niet van zelf over of met een week rust. Tijdens me opleiding had ik precies de zelfde verschijnselen maar ik ben er eigenwijs mee doorgelopen, op den duur kon ik zelfs niet eens meer 2 passen hardlopen, toen moest ik wel stoppen.... Resultaat was dat ik de boel flink had geforceerd en het 50/50 kans was of ik ooit nog wel van de blessure af zou komen.  

Bij defensie is dit een veel voorkomende blessure, ik heb toen op last van de defensie arts direct 12 weken rust moeten nemen, zelfs wandelen moest ik vermijden, fiets mocht wel. Ik kreeg toen shock-wave therapie wat gelukkig nog aansloeg maar dit geld niet voor iedereen en dan wordt het gronisch en dan is het einde carrière.

Kortom, rust nemen en zorgen dat je snel bij de fysio terecht kan, binnen 1 minuut hadden ze bij mij de diagnose al gesteld. Ik wil je echt niet adviseren om 3 minuten door te bijten bij de sporttest de gevolgen kunnen ernstig zijn maar weet natuurlijk niet hoe vergevorderd de blessure bij jou al is, maar dat kan de fysio jou zeker vertellen.