GGB Ambulancebus Noord Nederland

Auteur Topic: GGB Ambulancebus Noord Nederland  (gelezen 39199 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #50 Gepost op: 5 april 2016, 21:41:45
Je kunt er wel een heleboel tenten in vervoeren !


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #51 Gepost op: 5 april 2016, 21:42:53
Citaat van: Waterkanon link=msg=1417638 date=1459885305
Je kunt er wel een heleboel tenten in vervoeren !

 098uo O0 O0
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #52 Gepost op: 5 april 2016, 21:56:25
Ik ben het met een aantal van de bovenstaande schrijvers eens dat voor het inrichten van een opvanglocatie ter plaatse deze bus geen praktisch middel is. Dan zou je beter kunnen kiezen voor een knappe tent in een aanhanger achter die calamiteitenbus of een haakarmcontainer met uitschuifbare wanden. Dit biedt meer flexibiliteit en de benodigde ruimte voor de opvang van kritieke patiënten.

Deze bus zou meer op z'n plaats zijn als vervoermiddel van niet-vitaal bedreigde (T2/T3) slachtoffers, waarbij er gependeld kan worden naar algemene ziekenhuizen in de omgeving. Zo worden de ambulances ontlast en krijgen deze patiënten liggend vervoer met deskundige begeleiding van enkele verpleegkundigen (waaronder zaken als pijnstilling, mogelijkheid tot interventies etc). Denk ook even aan de situatie zoals zich enkele maanden terug in het VUmc afspeelde, toen was er ook vervoer van grote groepen patiënten nodig, waarbij lang niet iedereen een 'ALS ambulance' nodig heeft.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #53 Gepost op: 5 april 2016, 22:58:39
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1417637 date=1459884652
Wat ik me afvraag is, kun je er überhaupt T1 en T2 in vervoeren?
Ik zie geen stoelen voor artsen of verpleegkundige naast de brancards, dus tijdens het rijden kan er helemaal geen medisch personeel bij de patiënten zijn. Het lijkt me niet dat je een T1 of T2 een kwartier in zijn eentje achter in kunt laten liggen tot je in het ziekenhuis bent.

Onderweg stoppen als je toch iets bij een patient moet doen lijkt me ook niet heel praktisch want als je er 6 hebt liggen en je moet voor iedere patient 1x 10 minuten stoppen om te kunnen handelen, dan duurt het ritje van 15 minuten ineens 1:15.
Nee, en dat gaat de bus ook niet doen. Bus is enkel voor behandeling op locatie. Er zullen dus alsnog 6 ambulances moeten komen om de patiënten uit de bus naar een ziekenhuis te brengen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #54 Gepost op: 5 april 2016, 23:01:46
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1417642 date=1459889919
Nee, en dat gaat de bus ook niet doen. Bus is enkel voor behandeling op locatie. Er zullen dus alsnog 6 ambulances moeten komen om de patiënten uit de bus naar een ziekenhuis te brengen.

Ofwel: het is een hele dure tent waar je weinig mee opschiet dan een reguliere tent.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Waterkanon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #55 Gepost op: 5 april 2016, 23:08:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1417643 date=1459890106
Ofwel: het is een hele dure tent waar je weinig mee opschiet dan een reguliere tent.
En ook nog een stuk lastiger is om in te werken, lijkt mij als leek.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #56 Gepost op: 5 april 2016, 23:08:44
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1417642 date=1459889919
Nee, en dat gaat de bus ook niet doen. Bus is enkel voor behandeling op locatie. Er zullen dus alsnog 6 ambulances moeten komen om de patiënten uit de bus naar een ziekenhuis te brengen.

Kortom, welke meerwaarde heeft deze bus nu echt behalve een pr-waarde van 3,5 ton?
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #57 Gepost op: 5 april 2016, 23:19:27
Citaat van: Waterkanon link=msg=1417644 date=1459890502
En ook nog een stuk lastiger is om in te werken, lijkt mij als leek.

Hij oogt niet groter en ruimer om de bedjes heen dan een tent nee. Daarnaast kan je hier niet van 2 kanten aan de slachtoffers.... Wat best lastig kan zijn.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #58 Gepost op: 6 april 2016, 05:58:42
Citaat van: -Joost- link=msg=1417640 date=1459886185
Deze bus zou meer op z'n plaats zijn als vervoermiddel van niet-vitaal bedreigde (T2/T3) slachtoffers, waarbij er gependeld kan worden naar algemene ziekenhuizen in de omgeving. Zo worden de ambulances ontlast en krijgen deze patiënten liggend vervoer met deskundige begeleiding van enkele verpleegkundigen (waaronder zaken als pijnstilling, mogelijkheid tot interventies etc). Denk ook even aan de situatie zoals zich enkele maanden terug in het VUmc afspeelde, toen was er ook vervoer van grote groepen patiënten nodig, waarbij lang niet iedereen een 'ALS ambulance' nodig heeft.

Exact de reden waarom ze in buitenland de ambulancebussen gebruiken. Een bus kan namelijk een ritje doen waar je anders  6 - 16 ambulanceritjes voor nodig zou hebben. Je moet ook zorgen dat het ambulancepersoneel bij de patient kan zitten.



ambulancedienst Dubai


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #59 Gepost op: 6 april 2016, 06:08:51
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1417642 date=1459889919
Nee, en dat gaat de bus ook niet doen. Bus is enkel voor behandeling op locatie. Er zullen dus alsnog 6 ambulances moeten komen om de patiënten uit de bus naar een ziekenhuis te brengen.

Verwerpelijk en schandalig als je stelling juist is.

T1 patienten behandelen kan niet in deze Groningse ambulancebus, je kan ze hooguit even droog en warm bewaren tot er een ambulancevoertuig beschikbaar is voor het vervoer.

Vertragen van transport T1 patient naar een traumacentrum is per definitie slechte ambulancezorg tenzij je ter plaatse onmiddelijk kan behandelen.