Undercover in NL - Een nieuw schokkend beveiligingslek - SBS6 Zondag 10 april 2016 om 21:30 uur

Auteur Topic: Undercover in NL - Een nieuw schokkend beveiligingslek - SBS6 Zondag 10 april 2016 om 21:30 uur  (gelezen 5821 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Nou ... de uitzending is geweest.
Er is een beeld geschetst.
Meneer(tje?) Stegeman heeft zich tijdens de uitzending heel boos gemaakt.
Onmogelijk. Onbestaanbaar. Onvoorstelbaar. Ongehoord. Krankzinnig.
Ondertussen heeft hij de grootste lol dat hij kan "aantonen" dat de beveiliging van defensie zo slecht is.

Dan zijn er nog Pechtold, Roemer en van Toorenburg (Wie?) die zich heerlijk mee laten slepen en hun gefundeerde mening geven over o.a. de beveiligers bij defensie die [/quote] totaal geen besef hebben van hoe je een terrein beveiligd [/unquote] maar hun zin wel beginnen met  [/quote] mensen hebben waarschijnlijk gedacht ...[/unquote].

Ik weet een beetje van de materie.
Als je feiten, veronderstellingen en regelgeving overgiet met een sausje van gespeelde verontwaardiging aannames en sensatie TV kan je al snel een spectaculaire uitzending hebben.

Nu besef ik me terdege dat mijn reactie een hoog "wij van WC eend" gehalte heeft.
Maar kom op. Dit was weer een gebakken lucht uitzending.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: CMKmaat link=msg=1418347 date=1460363632
Nou ... de uitzending is geweest.
Er is een beeld geschetst.
Meneer(tje?) Stegeman heeft zich tijdens de uitzending heel boos gemaakt.
Onmogelijk. Onbestaanbaar. Onvoorstelbaar. Ongehoord. Krankzinnig.
Ondertussen heeft hij de grootste lol dat hij kan "aantonen" dat de beveiliging van defensie zo slecht is.

Dan zijn er nog Pechtold, Roemer en van Toorenburg (Wie?) die zich heerlijk mee laten slepen en hun gefundeerde mening geven over o.a. de beveiligers bij defensie die  totaal geen besef hebben van hoe je een terrein beveiligd [/unquote] maar hun zin wel beginnen met   mensen hebben waarschijnlijk gedacht ...[/unquote].

Ik weet een beetje van de materie.
Als je feiten, veronderstellingen en regelgeving overgiet met een sausje van gespeelde verontwaardiging aannames en sensatie TV kan je al snel een spectaculaire uitzending hebben.

Nu besef ik me terdege dat mijn reactie een hoog "wij van WC eend" gehalte heeft.
Maar kom op. Dit was weer een gebakken lucht uitzending.
Nou ik vond die opmerking van het CDA kamerlid wel erg treffend, bij de efteling kom je het terrein niet af zonder parkeerkaartje te hebben betaald, bij een militaire basis lukt het wel om er op te komen. Best wel oeps.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: CMKmaat link=msg=1418347 date=1460363632
Nou ... de uitzending is geweest.
Er is een beeld geschetst.
Meneer(tje?) Stegeman heeft zich tijdens de uitzending heel boos gemaakt.
Onmogelijk. Onbestaanbaar. Onvoorstelbaar. Ongehoord. Krankzinnig.
Ondertussen heeft hij de grootste lol dat hij kan "aantonen" dat de beveiliging van defensie zo slecht is.

Dan zijn er nog Pechtold, Roemer en van Toorenburg (Wie?) die zich heerlijk mee laten slepen en hun gefundeerde mening geven over o.a. de beveiligers bij defensie die  totaal geen besef hebben van hoe je een terrein beveiligd [/unquote] maar hun zin wel beginnen met   mensen hebben waarschijnlijk gedacht ...[/unquote].

Ik weet een beetje van de materie.
Als je feiten, veronderstellingen en regelgeving overgiet met een sausje van gespeelde verontwaardiging aannames en sensatie TV kan je al snel een spectaculaire uitzending hebben.

Nu besef ik me terdege dat mijn reactie een hoog "wij van WC eend" gehalte heeft.
Maar kom op. Dit was weer een gebakken lucht uitzending.
Gebakken lucht uitzending ?, het feit is en blijft dat een onbevoegd persoon op het kazerneterrein komt dus ook een werkelijk ongewenst persoon kan op dezelfde manier binnen komen.
Dus u van" wij WC eend" speelt vooral voor struisvogel door de kop in het zand te steken.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Feit is dat iedereen zich aan de hand van de beelden een mening aanmeet, vaak van enorme verontwaardiging, zonder vakinhoudelijk verstand te hebben van bewaken en beveiligen. Tuurlijk snap ik dat dit raar over komt, maar de gebakken lucht over aanslagen is alleen maar paniekvoetbal. De gemiddelde terrorist vind zo'n kazerne helemaal niet interessant. Die wil angst zaaien. En dat kan ie veel beter bereiken door soft-targets aan te vallen....zoals de Bijenkorf op zaterdagmiddag...of de vertrekhal van Schiphol in de zomerpiek.
Daarnaast: de politieke partijen die in de uitzending schande spreken, zijn medeverantwoordelijk geweest voor het kapot bezuinigen van defensie, dan zou het ze sieren daar nu ook verantwoordelijkheid voor te nemen. Je kunt niet met de helft aan geld het zelfde niveau vast houden. In 2008 werd dit al verklaard:
Citaat
Een woordvoerder van Defensie stelde vrijdag in een reactie dat de volledige beveiliging van alle militaire objecten tegen redelijke kosten niet mogelijk is. Het systeem van bewaking en beveiliging is gelaagd: belangrijke objecten worden zwaarder beveiligd. De Algemene Rekenkamer oordeelde twee jaar geleden dat de beveiliging bij Defensie naar behoren is
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Bozo link=msg=1418382 date=1460369003
De gemiddelde terrorist vind zo'n kazerne helemaal niet interessant. Die wil angst zaaien. En dat kan ie veel beter bereiken door soft-targets aan te vallen....zoals de Bijenkorf op zaterdagmiddag...of de vertrekhal van Schiphol in de zomerpiek.
Kwaadwillenden hoeven niet altijd een terroristisch oogmerk te hebben om binnen te willen dringen. En het is kennelijk ook goed mogelijk om voertuigen mee te nemen zonder controle. En die voertuigen kunnen weer gebruikt worden bij het plegen van...

Het is makkelijk om je te verschuilen achter geld en budget, maar een aantal zaken zijn vrijwel kosteloos aan te pakken. (of goedkoop)

Om te beginnen gewoon die slagbomen fatsoenlijk afstellen zodat er maar 1 voertuig per keer doorheen kan. En zorgen dat je ook gewoon je pasje moet scannen om het terrein te kunnen verlaten hoeft ook geen miljoenen te kosten.

Natuurlijk is 100% beveiliging nooit mogelijk, maar hier staan de poorten gewoon letterlijk open. Ze hadden net zo goed geen slagbomen kunnen plaatsen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1418384 date=1460369813
Om te beginnen gewoon die slagbomen fatsoenlijk afstellen zodat er maar 1 voertuig per keer doorheen kan.
Dat mag dus niet, zeker niet bij defensieterrein waar voertuigen ook het terrein moeten kunnen betreden met aanhangers. Een "normale" aanhanger heeft een "dood" stuk voor de meetlussen en dan zal de boom dus automatisch dichtgaan met alle schade tot gevolg. Maar ook bij meerassige voertuigen kan dit probleem voorkomen als de asafstanden te groot zijn en het chassis hoog boven het wegdek hangt.

Citaat van: Red link=msg=1418384 date=1460369813
En zorgen dat je ook gewoon je pasje moet scannen om het terrein te kunnen verlaten hoeft ook geen miljoenen te kosten.
Ook met een pasje is te kloten, dat hebben er meerderen al aangetoond. Een systeem dat ik een aantal jaren geleden in Michigan zag bij de MP is dan iets minder fraude gevoelig, daar moest je ook je vingerafdruk laten scannen. Een scanner aan de poort gaf ook door dat er meerdere personen in het voertuig aanwezig waren en daarvoor kwam een militair met handscanner naar het voertuig. Visitors moesten melden bij het wachthok en werden daar terplaatse gescreend, kon dit geen direct uitsluitsel geven dan werd je geweigerd.

Citaat van: Red link=msg=1418384 date=1460369813
Natuurlijk is 100% beveiliging nooit mogelijk, maar hier staan de poorten gewoon letterlijk open. Ze hadden net zo goed geen slagbomen kunnen plaatsen.
Al staan de slagbomen dicht, er zijn nog meer manieren om op bijna elk terrein te komen zonder controle. En degenen die ik ken die opsporingsbevoegd zijn wil ik dat best per pb aangeven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: HIT link=msg=1418387 date=1460370631
Dat mag dus niet, zeker niet bij defensieterrein waar voertuigen ook het terrein moeten kunnen betreden met aanhangers. Een "normale" aanhanger heeft een "dood" stuk voor de meetlussen en dan zal de boom dus automatisch dichtgaan met alle schade tot gevolg. Maar ook bij meerassige voertuigen kan dit probleem voorkomen als de asafstanden te groot zijn en het chassis hoog boven het wegdek hangt.
Weleens door de peage gegaan in Frankrijk? Verschillende stroken voor verschillende soorten voertuigen. En gewoon zorgen voor een fatsoenlijke afstelling van het systeem of investeren in een systeem wat verschillende voertuigen herkend. En anders moeten grote voertuigen of voertuigen met aanhanger maar even bellen, dan kan de beveiliger de slagboom handmatig langer openen.

Er zijn zat oplossingen te verzinnen voor dit probleem, nu werkt het in ieder geval gewoon niet.
Citaat van: HIT link=msg=1418387 date=1460370631
Al staan de slagbomen dicht, er zijn nog meer manieren om op bijna elk terrein te komen zonder controle. En degenen die ik ken die opsporingsbevoegd zijn wil ik dat best per pb aangeven.
Natuurlijk, maar op deze manier is het echt te gemakkelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Red link=msg=1418392 date=1460372437
Weleens door de peage gegaan in Frankrijk? Verschillende stroken voor verschillende soorten voertuigen. En gewoon zorgen voor een fatsoenlijke afstelling van het systeem of investeren in een systeem wat verschillende voertuigen herkend. En anders moeten grote voertuigen of voertuigen met aanhanger maar even bellen, dan kan de beveiliger de slagboom handmatig langer openen.
Zo werkt ook elke keer het systeem net na een dreiging of aanslag. Maar door de kosten halen ze die beveiliging er na een tijdje ook weer af en kun je als je bumpertje bumpertje rijd gewoon de tolweg op en af. Het systeem van voertuig herkenning werkt juist ook weer fraudegevoelig, want dan ligt de nadruk op het voertuig ipv bestuurder en/of inzittenden.
Citaat van: Red link=msg=1418392 date=1460372437
Er zijn zat oplossingen te verzinnen voor dit probleem, nu werkt het in ieder geval gewoon niet. Natuurlijk, maar op deze manier is het echt te gemakkelijk.
Eens, maar meer sluitend krijg je het alleen weer bij een fysieke toegangscontrole en dat ga je niet meer krijgen door alle bezuinigingen op personeel.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: enrico1972 link=msg=1417883 date=1460034629
EEN NIEUW SCHOKKEND BEVEILIGINGSLEK

Na eerdere uitzendingen over de slechte beveiliging van Paleis Noordeinde, de rechtbank en Schiphol, komt Alberto met een nieuw schokkend beveiligingslek!

Undercover in Nederland | zondag | 21.30

Bron + Video: https://www.facebook.com/sbs6.nl/videos/10153380125407181/

Aflevering 117 http://www.sbs6.nl/programmas/undercover-in-nederland/videos/NgfCSwv9yI4/undercover-in-nederland-aflevering-117
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Kazernebewaking verscherpt na stunt Alberto Stegeman
Door: redactie
11-4-16 - 12:43

Defensie gaat de controles aan de poort bij kazernes in Nederland aanscherpen. De maatregel wordt genomen als reactie op een uitzending van het tv-programma Undercover van SBS6.

Lees verder op: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/canonicalNavigationItemContext-navigationDescription/article/detail/4279929/2016/04/11/Kazernebewaking-verscherpt-na-stunt-Alberto-Stegeman.dhtml
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen