megafoon

Auteur Topic: megafoon  (gelezen 3064 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

aagje

  • Gast
Gepost op: 24 september 2005, 15:57:11
kan iemand mij vertellen wanneer je een megafoon inzet (zo'n groote toeter waar je mensen mee kan toespreken) :)




SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #1 Gepost op: 24 september 2005, 15:58:58
bij een demonstratie tegen balkenende  ;D ;D


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 24 september 2005, 16:17:00
Wanneer ze je zonder dat ding te gebruiken niet zouden verstaan (terwijl je dat wel nastreeft)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 24 september 2005, 16:17:54
bij een demonstratie tegen balkenende  ;D ;D
Die man is doof voor kritiek, zelfs voor kritiek geuit via een megafoon. Daar is hij veel te zelfingenomen voor
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #4 Gepost op: 24 september 2005, 16:42:02
stuur hem naar hans anders voor een (gratis ) hoortoestel :laugh: ;D


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #5 Gepost op: 24 september 2005, 16:50:33
kan iemand mij vertellen wanneer je een megafoon inzet (zo'n groote toeter waar je mensen mee kan toespreken) :)

Om even on-topic te reageren; omdat ik nogal weinig van BHV afweet, doe ik maar een paar scenario's uit de HV opnoemen waar ze bij gebruikt zouden kunnen worden ;D. Nou.. hier een aantal voorbeelden:

- De politie moet voor hun eigen veiligheid van grote afstand een grote groep mensen toespreken (denk bijvoorbeeld aan Rellen), maar heeft geen zin om zich de blaren in de keel te schreeuwen.

- Er is brand op de 5e verdieping van een flatgebouw wat 14 verdiepingen hoog is. Er is geen brandtrap. De mensen worden binnen 5 minuten als de ladderwagen arriveert van het balkon gehaald. Het is wel fijn als je dat de mensen kan toeschreeuwen bijvoorbeeld m.b.v. een megafoon.

Wel zie je vaak in de hulpverlening dat de voertuigen zo uitgerust zijn dat er vanuit de auto een ingebouwde "megafoon" zit.

Mark ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 27 september 2005, 09:32:11
Een megafoon gebruik je om alle mensen die je uit het gebouw gestuurd hebt toe te spreken op de verzamelplaats.