2-4 juni expoRIC, vliegveld Twenthe (OV)

Auteur Topic: 2-4 juni expoRIC, vliegveld Twenthe (OV)  (gelezen 5914 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

OVR Flevoland

  • Officier Veiligheidsregio Flevoland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
    • Veiligheidsregio Flevoland
Gepost op: 8 april 2016, 16:51:39
Op 2 juni 2016 opent de expo Rampenbestrijding, Incidentmanagement & Crisisbeheersing (eRIC) haar poorten op vliegveld Twenthe. Drie dagen lang is de voormalige vliegbasis bij Enschede hèt verbindingsplatform voor operationele hulpverleners, vakorganisaties en aanbieders van producten en diensten. Om netwerken te smeden en zaken te doen; krachtig publiek-privaat partnerschap voor een veiliger Nederland.

http://www.exporic.nl




Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2016, 18:49:13
Vandaag geweest van 10:15 tot ongeveer 15:00 uur. Leuke beurs echt genoeg te zien binnen maar vooral buiten. De reistijd uit het westen van het land 1:55 uur is best lang.

Tips: minder lange looproute vanaf parkeerplaats en iets betere opstelling en bewegwijzering (sommige standhouders staan verdekt opgesteld (zonde want weinig bezoekers) of aan een doodlopend stuk).

Tops: Veel exposanten, genoeg te zien, veel enthausiaste standhouders, veel bezoekers en tevreden gezichten.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2016, 19:29:17
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1427435 date=1464886153
Vandaag geweest van 10:15 tot ongeveer 15:00 uur. Leuke beurs echt genoeg te zien binnen maar vooral buiten. De reistijd uit het westen van het land 1:55 uur is best lang.

Tips: minder lange looproute vanaf parkeerplaats en iets betere opstelling en bewegwijzering (sommige standhouders staan verdekt opgesteld (zonde want weinig bezoekers) of aan een doodlopend stuk).

Tops: Veel exposanten, genoeg te zien, veel enthausiaste standhouders, veel bezoekers en tevreden gezichten.
Ik ga zaterdag, was de einddemo leuk ?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2016, 18:12:48
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1427450 date=1464888557
Ik ga zaterdag, was de einddemo leuk ?

Multidisciplinaire einddemo tussen brandweer, ambulance, politie & nog één soort hulpverleners... Kan hier wel de plot neer gaan zetten, maar dan is het morgen niet meer leuk ;) Vond 'm zelf niet heel uitgebreid, maar was wel leuk om te zien.

Rondje met de crashtender meerijden een mooie aanrader, op de oude taxi-baan maakt deze mooie 'bewegingen'. En noodstop / slippen met de ambulance op nat wegdek zijn dingen die ik zelf heb mogen doen, zeker aan te raden.


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Reactie #4 Gepost op: 4 juni 2016, 11:42:36
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1427435 date=1464886153
Vandaag geweest van 10:15 tot ongeveer 15:00 uur. Leuke beurs echt genoeg te zien binnen maar vooral buiten. De reistijd uit het westen van het land 1:55 uur is best lang.

Tips: minder lange looproute vanaf parkeerplaats en iets betere opstelling en bewegwijzering (sommige standhouders staan verdekt opgesteld (zonde want weinig bezoekers) of aan een doodlopend stuk).

Tops: Veel exposanten, genoeg te zien, veel enthausiaste standhouders, veel bezoekers en tevreden gezichten.

Ik snap dat een uur en vijfenvijftig minuten lang is,maar ik heb vanuit het oosten de laatste jaren de omgekeerde weg gemaakt.Werd vrijwel al het "leuke"in het westen georganiseerd......


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2016, 14:06:37
Afgelopen twee dagen vanaf 10 uur rondgelopen op de beurs, Persoonlijk vond ik het een leuke beurs met leuke demonstraties en voertuigen, Tijdens de beurs ook regelmatig een praatje gemaakt met exposanten en zo toch wel veel leuke dingen gehoord, en dat allemaal met ook nog eens mooi zonnig en warm weer, Ik zeg volgende keer weer  098uo O0


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2016, 23:26:21
https://dl.dropboxusercontent.com/u/24486068/VID_20160603_141639.mp4
Filmpje van demonstratie Rosenbauer Panther

De chauffeur tijdens expoRIC is een testrijder van Rosenbauer, ook te zien in filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=8weVJBGDpHI][url]https://www.youtube.com/watch?v=8weVJBGDpHI[/url]


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #7 Gepost op: 6 juni 2016, 01:36:36
Vooral het meerijden in de crashtender was een hele gave ervaring 098uo


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Reactie #8 Gepost op: 6 juni 2016, 14:40:42
Citaat van: pascal link=msg=1428048 date=1465169796
Vooral het meerijden in de crashtender was een hele gave ervaring 098uo

Ook de sliptest gedaan in de ambulance? Vond ik ook wel interessant. Eerst op 30 km, dan op volle snelheid dat instructeur remt, dan op volle snelheid dat je zelf moet remmen  O0


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
Reactie #9 Gepost op: 6 juni 2016, 17:59:28
Klopt, Ook de sliptest met de ambulance was erg interessant maar ook de kantelsimulator vond ik een leuke ervaring, Mag van mij nog wel een keer 098uo