Hulp bij studiekeuze

Auteur Topic: Hulp bij studiekeuze  (gelezen 4270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #10 Gepost op: 26 april 2016, 10:30:35
Citaat van: EM physician link=msg=1420833 date=1461657466
Mensen die met hakken over de sloot VWO halen kunnen ook goede dokters worden.
Precies, een 6 voor Duits, een 6 voor Geschiedenis en een 6 voor gym zullen bijvoorbeeld niet veel invloed hebben op je kwaliteiten als arts.

Gelukkig is dat voor de meeste studies zo.


theimen23

  • Geintresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #11 Gepost op: 26 april 2016, 11:37:18
Jammer genoeg denken universiteiten er anders over, al kijken ze tegenwoordig gelukkig ook naar de persoon achter de cijfers

Voor biologie sta ik er wel redelijk goed voor, zelfs beter dan op havo. Het zit hem echt in de technische vakken als natuurkunde, scheikunde en wiskunde B.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #12 Gepost op: 26 april 2016, 11:59:44
Op de UvA werd alleen gekeken naar je cijfers als je een 8-gemiddeld stond. Verder werd er met de decentrale selectie voor geneeskunde niet omgekeken naar je cijfers, dus in principe kan je met allemaal 6-en gewoon toegelaten worden.

En wat lotus-bianca zegt klopt wel, vwo5 is echt aanpoten en in vwo6 is het ook voornamelijk herhalen wat je doet (tenminste zo heb ik het ervaren).


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #13 Gepost op: 26 april 2016, 17:54:26
Citaat van: owning31 link=msg=1420847 date=1461664784
Op de UvA werd alleen gekeken naar je cijfers als je een 8-gemiddeld stond. Verder werd er met de decentrale selectie voor geneeskunde niet omgekeken naar je cijfers, dus in principe kan je met allemaal 6-en gewoon toegelaten worden.

En wat lotus-bianca zegt klopt wel, vwo5 is echt aanpoten en in vwo6 is het ook voornamelijk herhalen wat je doet (tenminste zo heb ik het ervaren).

Klopt,