GGB inzet marathon - Rotterdam 10-04-2016

Auteur Topic: GGB inzet marathon - Rotterdam 10-04-2016  (gelezen 29190 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #20 Gepost op: 11 april 2016, 11:16:39
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1418352 date=1460365057
Is ook een ervaring uit het verleden toen het echt fout ging en de marathon is afgeblazen/ingekort door de hitte en onwelwordingen. Wouden ze voorkomen, en dan neem je deze maatregelen. Alleen maar toe te juichen. (iets met voorkomen en genezen  O0)

Als je problemen wil voorkomen moet je meer water aanbieden, verplichte rustmomenten inlassen of het parcour korter maken. Als iemand eenmaal op de keien is gevallen is het kwaad al geschied. Maar welke hitte inderdaad? Het is één dag een beetje knap weer, eindelijk, maar dat is toch zeker geen reden om meteen in paniek te schieten.

Ik werk in de zomermaanden als strandwacht, waarbij we op de warme dagen wel met enige regelmaat bij onwelwording door hyperthermie of reanimaties obv hyperthermie komen. Dan spreken we over gevoelstemperaturen van boven de 30 graden. Dat ga je ook niet verhelpen door het rode kruis te laten uitrukken, je zorgt op voorhand voor een adequate bezetting en voldoende middelen. Wat je wel kan proberen is passanten informeren, zorgen voor een watertappunt en bovenal zorgen dat je eigen collegae goed gehydreerd en uitgerust zijn.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #21 Gepost op: 11 april 2016, 11:17:52
Citaat van: Rotterdammertje link=msg=1418360 date=1460366006
Ik zeg ook niet dat het gisteren heet was (geloof een graad 17), maar ze wouden situaties als in 2007 voorkomen

Gelukkig maar, je moet er niet aan denken wat er allemaal mis kan gaan bij de extreme buitentemperatuur van maximaal 14 graden Celsius.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616