HLO

Auteur Topic: HLO  (gelezen 3202 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ella9

  • Geinteresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
HLO
Gepost op: 14 april 2016, 09:54:59
Hallo,

Voor school ben ik bezig met een onderzoek naar de wet - en regelgeving van de helikopterplatform voor medische doeleinde.
Zoals in de '' richtlijn helihavens bij ziekenhuizen' staat;

De HLO'er moet met goed gevolg een opleiding hebben afgesloten, waarin de volgende vaardigheid wordt bijgebracht in;
a. Het op de helihaven begeleiden van personen;
b. Het verlenen van hulp bij een ongeval met een helikopter
c. Het gebruik van een reddingsmiddel
d. Het gebruik en de bediening van apparatuur of middelen op of nabij het helikopterdek ten behoeve van operaties met helikopters.

Mijn vraag hierbij is, over welke opleiding gaat het hierover? De NOGEPA opleiding is gericht op OFF-shore platformen, en geldt niet voor ziekenhuizen?
Is het ook mogelijk om de opleiding intern te organiseren?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,

Ella9




Loch

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #1 Gepost op: 14 april 2016, 11:13:40
Dit artikel gaat over de HLO. Als je antwoord er niet instaat kun je proberen contact op te nemen naar de schrijver van het artikel. Hij weet er vast alles van. Hij is ook bereikbaar via Twitter ;-)

http://www.ambulanceblog.nl/de-hlochauffeur-van-het-mmt/


piaporsius

  • hoofdbrandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • brandweervrouw brandweer harlingen
Reactie #2 Gepost op: 15 april 2016, 20:20:40
Hallo Ella9,

Ik train mmt hlo-ers. De richtlijn heli dek voor ziekenhuizen is niet meer geldig en is nog niks nieuws voor. Met betrekking tot opleiding hlo is de nogepa HLO  opleiding een door de luchtvaart goedgekeurde opleiding die de door jou vermelde elementen bevat. Daarnaast word deze vaak gegeven icm de training helikopter brandbestrijding. Zelf heb ik een opleidingsprogramma gemaakt wat specifiek is voor het helidek  team van mmt wat gevolgd wordt door het umcg, maar ook Anthonius in Sneek.