Vergoeding EHBO Spullen

Auteur Topic: Vergoeding EHBO Spullen  (gelezen 4951 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Darkillusie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Gepost op: 14 april 2016, 21:25:08
Hoi ik ben maikel ik heb zelf een motor ongeluk gehad een aantal jaar terug en ben nu
bezig met alle ehbo cursussen te doen ik heb al mijn BHV en mezelf opgegeven voor noodhulp
omdat ik ook de reanimatie cursus heb gekregen.

en mezelf aangemeld als vrijwilliger.
nu vraag ik me alleen af hoe gaat het met de ehbo spullen wordt dit vergoedt/kopen jullie dit zelf?
ik zit namelijk ook maar aan een uitkering. en heb het idee dat het nog wel een aardige duit
kan kosten om alles een netjes gevulde Ehbo tas te hebben.

als iemand mij hier meer info over kan geven stel ik dit zeer op prijs.




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 15 april 2016, 09:03:00
Je hebt je opgegeven voor noodhulp, op welke manier? Bij een Noodhulpteam van het Rode Kruis of...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Darkillusie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #2 Gepost op: 15 april 2016, 09:27:10
via de rodekruis website
en wil ook tussendoor helpen bij evenementen hier in de buurt.
en de noodhulp is dacht ik via hartstichting  de 6minzone.

maar heb ook me als vrijwilliger opgegeven via het rode kruis.
dit is allemaal nog nieuw voor me.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 15 april 2016, 09:40:18
Als je een Rode Kruis vrijwilliger bent bij een afdeling dan worden de spullen voorzien door die afdeling. Je hoeft ze niet zelf aan te schaffen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #4 Gepost op: 15 april 2016, 09:43:56
Ik zou beginnen met een kennismakingsgesprek bij het Rode Kruis (of andere organisatie) waar je je hebt aangemeld. Die mensen zullen het vast weten en zij kunnen al je vragen over het vrijwilligerswerk beantwoorden.

Maar om terug te komen op je vraag: Als je vrijwilliger bent en namens de organisatie op evenementen staat, krijg je vrijwel altijd al het benodigde materiaal van de organisatie in bruikleen en hoef je verbruikt materiaal niet op eigen kosten aan te vullen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #5 Gepost op: 15 april 2016, 10:23:45
Hi Maikel,

Het rode kruis in jou woonplaats kan je alles vertellen over hoe je als vrijwilliger aan de slag kunt op evenementen. De precieze voorwaarde en manieren waarop verschillen een beetje van afdeling tot afdeling.
Als je je hebt aangemeld bij het rode kruis zullen zij contact met je opnemen en je uitnodigen om kennis te maken. Dan vertellen ze je alle exact zoals het bij die afdeling gaat. Je hoeft in ieder geval niets zelf te kopen.

Waar ben je op dit moment je EHBO opleiding aan het volgen? Bij het rode kruis of de EHBO vereniging? Zij kunnen je immers vast ook veel vertellen, waarschijnlijk doen zijn zelf ook evenementen hulpverlening en kun je je gewoon bij hen aansluiten.


Darkillusie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #6 Gepost op: 15 april 2016, 10:52:14
ik moet de ehbo cursus nog even verder inplannen heb deze week de Bhv gehaalt en besloten ook verder te gaan
en aan de ehbo cursus te beginnen.
maar ben ook even het kijken wat ik vergoed kan krijgen en wat niet.
zag dat Ehbo via het ziekenfonds kan worden vergoed.

heb de Bhv  Via Ta nederland gevolgt in tilburg.
kan zijn dat ik de ehbo via het rode kruis doe
heb wel al reanimatie gehad.
voor de Noodhulp.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #7 Gepost op: 15 april 2016, 10:54:55
Via waar doe jij die noodhulp? Want de EHBO'er op evenementen is niet perse iemand die noodhulpverlening doet.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Darkillusie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #8 Gepost op: 15 april 2016, 11:03:32
de Noodhulp is volgens mij via de hartstichting  dat is het oproepsysteem voor als je binnen 6min van een reanimatie woont dat je kan reageren.

https://www.hartstichting.nl/6-minutenzone

dat is een screenshot van de website

Maar ik wil in elk geval meer gaan doen in de Ehbo.
ik ben van beroep een vrachtwagen chauffeur en het is makkelijk
als er iets gebeurt dat ik teminste kan helpen.
en een verschil kan maken.

heb namelijk zelf een ongeluk gehad en toen stonden mensen ook klaar om mij te helpen.
en ben nu weer in staat om ook andere mensen te helpen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #9 Gepost op: 15 april 2016, 11:13:42
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1419089 date=1460710495
Via waar doe jij die noodhulp? Want de EHBO'er op evenementen is niet perse iemand die noodhulpverlening doet.

Niet vallen over het woord Noodhulp Grumpy. zelfs binnen het rode kruis wordt die term per afdeling anders gebruikt.
In veel afdelingen is Noodhulp bijvoorbeeld de verzamelterm waar alles onder valt voor: NHT, EHBO opleidingen, Evenementenhulp, Bevolkingszorg. In andere plaatsen bedoelen ze er juist weer heel beperkt het NHT mee. Bij weer andere afdelingen hoorde ik ook wel eens Noodhulp en Sigma als 2 verschillende dingen :) waar noodhulp dan weer neer kwam op EHBO opleidingen en Evenementenhulp.

Het is een erg brede term en dat is prima :) je moet gewoon wat duidelijker zijn als je hem gebruikt.

Darkillusie geeft ook aan dat hij de 6 minutenzone bedoelt.

@Darkillusie: dat via de hartstiching heet geen noodhulp, maar gewoon hartslag.nu dat is een reanimatie netwerk waarbij burgers via SMS opgeroepen kunnen worden als er bij hun in de buurt iemand een hartstilstand heeft. Dat staat los van EHBO, rodekruis of noodhulp.

Noodhulp is iets wat het rode kruis doet en is erg breed. Dat is zowel hulpverlening bij rampen, als ook preventief en bij evenementen.