Onterechte meting, wat is er nu aan de hand?

Auteur Topic: Onterechte meting, wat is er nu aan de hand?  (gelezen 2772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Muppedguy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 16 april 2016, 22:58:35
Onterechte meting, wat is er nu aan de hand?

Ik reed op de snelweg met cruisecontrol 100km. Er reed een auto voor me die ook 100 reed en die ging daarna naar de linker rijstrook. ik reed verder werd ik aangehouden door de politie wegens een meting. ik volgde de auto waardoor ze me aan de kant hielden en bleek dat ik 144KM te hard gereden. Dat was onmogelijk omdat de auto tussen de auto die voor me reed en ik 50m afstand was op dat moment en dat dan 20 seconden lang of langer. De 2 agenten zijden dat ze 2 metingen hadden gedaan op een parkeerplaats en waar ze zelf stonden. Ik dus naar de plekken rijden om de andere agenten aan te spreken wat blijkt dat er geen agenten waren. Ik dus terug rijden naar de vluchtstrook waar hun stonden en zijden ze dat ze 2 metingen hadden gedaan op de plek waar hun zelf stonden en dat was een vluchtstrook waar je je auto aan de kant kon zetten. ik kreeg 1 laser controle te zien en geen 2. het waren 2 agenten in 1 auto met 2 lasers. Dus mijn vraag is wat is de beste oplossing? Er reden met mij 5 personen bij met mij 6.




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2016, 23:01:07
De beste oplossing is denk ik een goed leesbaar en begrijpbaar verhaal te plaatsen. Want hier kan ik in elk geval helemaal niets mee.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Muppedguy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2016, 23:14:05
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1419340 date=1460840467
De beste oplossing is denk ik een goed leesbaar en begrijpbaar verhaal te plaatsen. Want hier kan ik in elk geval helemaal niets mee.

Ik reed op de snelweg met 100km per uur voor een auto die ook zoveel reed. ik weet 100% dat ik 100km per uur reed want ik reed met cruise control met een auto voor me die ook 100km per uur reed. We hadden telkens 50m afstand ong. ik werd aan de kant gehouden door de politie waaruit bleek volgens hun dat ik 144 km per uur reed. Ze zijden dat ze me 2x hadden gemeten met een laser op een parkeerplaats en op de snelweg zelf waar ze me aanhielden. Toen ik alles met de agenten had afgehandeld ging ik dus opzoek naar de andere wagen aan de kant van de snelweg maar die bleken er dus niet te zijn. Gingen we terug naar de agenten die me hadden gemeten langs de snelweg en vroegen we de locatie van de andere wagen en die bleek er dus niet te zijn. Ze hadden met 2 meters in 1 politie wagen gemeten. Volgens hun was de vluchthaven een parkeerplaats. Toen ik werd aangehouden zijden ze me 2 metingen maar er is dus 1x gemeten. Ik weet 100% dat de meting niet klopt. Als getuige reden nog 5 personen met mij mee. Mijn vraag is wat kan ik hierbij doen buiten bezwaar maken. Als ik deze zaak wil oplossen gaat het miss tot september duren. ik ben een beginnende bestuurder en heb pas 3 maanden me rijbewijs. Door deze meting kan ik een strafpunt krijgen en een fixe boete.


Muppedguy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2016, 23:14:49
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1419340 date=1460840467
De beste oplossing is denk ik een goed leesbaar en begrijpbaar verhaal te plaatsen. Want hier kan ik in elk geval helemaal niets mee.

Ik kan het volgensmij niet logischer meer maken met deze 2 uitgebreide verhalen 😅


Muppedguy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #4 Gepost op: 16 april 2016, 23:21:36
Citaat van: Muppedguy link=msg=1419342 date=1460841245
Ik reed op de snelweg met 100km per uur voor een auto die ook zoveel reed. ik weet 100% dat ik 100km per uur reed want ik reed met cruise control met een auto voor me die ook 100km per uur reed. We hadden telkens 50m afstand ong. ik werd aan de kant gehouden door de politie waaruit bleek volgens hun dat ik 144 km per uur reed. Ze zijden dat ze me 2x hadden gemeten met een laser op een parkeerplaats en op de snelweg zelf waar ze me aanhielden. Toen ik alles met de agenten had afgehandeld ging ik dus opzoek naar de andere wagen op een parkeerplaats  maar die bleken er dus niet te zijn. Gingen we terug naar de agenten die me hadden gemeten langs de snelweg en vroegen we de locatie van de andere wagen en die bleek er dus niet te zijn. Ze hadden met 2 meters in 1 politie wagen gemeten. Volgens hun was de vluchthaven een parkeerplaats. Toen ik werd aangehouden zijden ze me 2 metingen maar er is dus 1x gemeten. Ik weet 100% dat de meting niet klopt. Als getuige reden nog 5 personen met mij mee. Mijn vraag is wat kan ik hierbij doen buiten bezwaar maken. Als ik deze zaak wil oplossen gaat het miss tot september duren. ik ben een beginnende bestuurder en heb pas 3 maanden me rijbewijs. Door deze meting kan ik een strafpunt krijgen en een fixe boete.


guest15549

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 17 april 2016, 04:12:33
Geen zin om het uit te schrijven maar hier vind je wel wat:

http://www.flitsservice.nl/juridisch/html/wob/wob_mulder_stappenplan.php


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #6 Gepost op: 17 april 2016, 05:48:59
Op het moment dat je een acceptgiro krijgt moet je in bezwaar gaan als je het er niet mee eens bent. Verder kunnen we hier weinig voor je doen. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2016, 07:20:22
Ik kan er nog steeds geen touw aan vastknopen...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #8 Gepost op: 18 april 2016, 20:04:22
Citaat van: Muppedguy link=msg=1419343 date=1460841289
Ik kan het volgensmij niet logischer meer maken met deze 2 uitgebreide verhalen

Je verhaal is heel logisch omdat je zelf dingen weet. Nu kom ik niet verder als:

- Je reed op een snelweg voor 100 km/u
- Je bent staandegehouden omdat je 144 km/u reed
- Je zegt zelf dat je 100 km/u reed achter een voorganger
- Je had 50 meter achter je voorganger
- Je zou twee keer gemeten zijn
- Dit met een lasergun op een parkeerplaats en op de snelweg?
- Je vroeg om de lokatie van een andere wagen?
- Je wilt de zaak oplossen maar bent al in bezwaar gegaan

Dat roept oa de volgende vragen op:

Waar haal je uit dat je op twee plekken gemeten bent?
Je zou gelaserd zijn op een parkeerplaats. Was dit langs diezelfde snelweg of een hele andere lokatie?
Je zou gelaserd zijn op de snelweg? Waar vandaan werd gelaserd?
Waar haal je die andere wagen vandaan?
Ben je niet gewoon gevolgd?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein